  • 31. Data: 2004-03-29 12:48:08
    Temat: Re: wczesniejsza splata kredytu
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

    > no to moj harmonogram splat jest jakis pogrzany
    > mam jak byk co miesiac:
    > kapital: 300E
    > odsetki: 100E
    > co miesiac to samo
    > i wyglada ze jest to zrobione tak, ze policzyli z gory ile bedzie odsetek
    do
    > zaplacenia, a nastepnia podzielili kapital oraz odsetki na ilosc rat -
    stad
    > wyszla rowna rata
    >
    > jesli bank liczy tak jak opisales to po cholere przyslal mi harmonogram w
> [...]

    kto daje takie kredyty?
    czy takie liczenie rat jest legalne?

    kursor

  • 32. Data: 2004-03-29 12:49:05
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "Mateusz Jaworski", używający adresu <m...@b...pl>
    napisał:

> [...]
    > ilosc rat - stad wyszla rowna rata
    >
    > jesli bank liczy tak jak opisales to po cholere przyslal mi

    Jest mocno "pogrzany". Wejdz lepiej faktycznie na
    http://www.nbpportal.pl/kalkulatory/ratyrowne.jsp?nu
    mer=1&d4=1000&d7=15&d10=4 i
    tam wpisz swoje dane, bedziesz mial prawdziwe wyliczenia, a nie te co Ci
    wyslal bank.

    Z drugiej strony, jesli ten harmonogram jest zalacznikiem do umowy, ktora
    podpisales biorac kredyt, to mozesz wlasciwie to splacic wedlug niego. Taki
    sposob przedstawienia rat jest korzytsniejszy dla kredytobiorcy niz dla
    banku, wiec czemu z tego nie skorzystac? Moze to ich nauczy, ze nalezy sie
    troszek bardziej przykladac do harmonogramow. Ale szykuj sie na mala wojne
    :)

    > kurczak ale jak sa takie wzorki to po co tworzyc jakies arkusze?

    Dla wprawy? ;)

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 33. Data: 2004-03-29 12:51:13
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "kursor", używający adresu <m...@U...wp.pl>
    napisał:

    > uwazaj, machnales sie na 1zl :-)
    > kapital po pierwszej racie to: 754,64

    Ups. Czeski blad. :)

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 34. Data: 2004-03-29 12:56:16
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

    > kto daje takie kredyty?

    zabij mnie ale nie pamietam (to mojej zony brany 4ry lata temu)
    pko bp sa lub bz (kredyt w euro)

    > czy takie liczenie rat jest legalne?

    hm to sa jakies odgorne przepisy okreslajace jak trzeba liczyc odsetki?

    pzdr

    matjaw

  • 35. Data: 2004-03-29 12:56:31
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    napisał:

    > dla dalszego pomarudzenia dodam ze jest to kredyt w euro:))))

    Dla ustalenia wysokosci rat nie ma to znaczenia. Liczy sie i tak zawsze kurs
    dnia :)

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 36. Data: 2004-03-29 12:57:31
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

    > jak juz pisalem tak wyglada moj harmonogram splat - dlatego tak liczylem
    > miesiac kapital odsetki .....
    > 1 300E 100E
    > 2 300E 100E
    > .
    > .

    skoro masz taki harmonogram to cofam "upierdliwego typka"
    sorry :-)
    teraz rozumiem skad te Twoje wyliczenia

    kursor

  • 37. Data: 2004-03-29 12:58:47
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

    > Dla ustalenia wysokosci rat nie ma to znaczenia. Liczy sie i tak zawsze
    kurs
    > dnia :)

    zgoda:)

    ale!!!! (to tylko z upierdliwosci:))) po splacenie polowy rat z odsetkami
    plus kapitalu nie jest rownoznaczne ze splaceniem calego kredytu:))))

    pzdr

    matjaw

  • 38. Data: 2004-03-29 13:01:41
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

    > zabij mnie ale nie pamietam (to mojej zony brany 4ry lata temu)
    > pko bp sa lub bz (kredyt w euro)

    > hm to sa jakies odgorne przepisy okreslajace jak trzeba liczyc odsetki?

    nie wiem, moze cos takiego jest?
    w koncu na sieci wszystkie kalkulatory licza na tych samych wzorach
    a tu taki wynalazek... :-)
    chociaz Swoja droga to na poczatku takie liczenie jest oplacalne dla
    kredytobiorcy
    ale teraz, po 4 latach to byc moze przeplaciles troche tych odsetek
    policz wg "normalnego" wzoru i sprawdz

    kursor