  • 1. Data: 2012-07-14 22:46:39
    Temat: Re: uwaga na przelewy do nieznanych odbiorców / wykorzystywanie przelewów jako potwierdzeń zawierania umów
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 14 lipca 2012 19:41:27 UTC+2 użytkownik MarcinF napisał:
    > Ostatnio coraz częściej słyszę o wykorzystywaniu przelewu jako
    > &quot;nowoczesnej&quot; formy potwierdzania zawierania umowy i to nie tylko
    > w kontekście rachunku bankowego. Nieszczelna procedura wykorzystująca
    > ten mechanizm rodzi możliwość wykorzystywania go do kradzieży
    > tożsamości i dalszych oszustw. Dwa przykłady zastosowania opisano
    > niedawno na niebezpieczniku, ale pewnie dałoby się ich znaleźć
    > więcej. Robi się nieciekawie, bo właściwie każdy przelew na
    > rachunek którego reputacji nie możemy zweryfikować to potencjalne
    > zagrożenie.

    Bzdury
    Niebezpiecznik schodzi na psy
    Równa do Faktu i innych brukowców ze swoimi "rewelacjami"

  • 2. Data: 2012-07-15 01:01:52
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2012-07-14 22:46, Kris pisze:

    > Bzdury
    > Niebezpiecznik schodzi na psy
    > Równa do Faktu i innych brukowców ze swoimi "rewelacjami"

    Bagatelizujesz problem tylko dlatego że podałem przykłady
    opisane na "pudelku IT"?

    Poświęć kilka minut na sprawdzenie jak wyglądają
    procedury weryfikacji tożsamości przelewem w serwisach
    które to oferują. Oszuści internetowi dostali świetne
    narzędzie, bo niestety mało kto wpadnie na pomysł żeby
    zweryfikować gdzie tak naprawdę trafia przelew i co
    aktywuje.

  • 3. Data: 2012-07-15 01:23:55
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MarcinF pisze:

> [...]
    > narzędzie, bo niestety mało kto wpadnie na pomysł żeby
    > zweryfikować gdzie tak naprawdę trafia przelew i co

    Zwłaszcza, że dane beneficjenta przelewu wysłanego przez elixir nie są
    nigdzie (prawie) sprawdzane - i w efekcie można wysłać przelew na konto
    jednej osoby, podając dane innej...

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2012-07-15 21:50:08
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-07-15 01:23, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > Zwłaszcza, że dane beneficjenta przelewu wysłanego przez elixir nie są
    > nigdzie (prawie) sprawdzane - i w efekcie można wysłać przelew na konto
    > jednej osoby, podając dane innej...

    A czy tyczy się to płatności z Allegro na konta sprzedawców realizowane
    przez PayU? One tez nie są nigdzie rejestrowane? Bo gdy już kupuję coś
    przez Allegro to wolę od razu zapłacić mTransferem przez PayU, niż bawić
    się w ręczne klepanie adresów, nazw i tytułów przelewów (które często
    sobie sprzedawcy zastrzegają, np. ma być w tytule tylko numer aukcji,
    bądź login kupującego itp.)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 5. Data: 2012-07-16 00:46:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Jul 2012 01:23:55 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski
    <m...@m...waw.pl> wrote:
    > Zwłaszcza, że dane beneficjenta przelewu wysłanego przez elixir nie

    > nigdzie (prawie) sprawdzane - i w efekcie można wysłać przelew na
    konto
    > jednej osoby, podając dane innej...

    Szczególnie ze istnieje wyrok sądu (dot. BRE) stwierdzający ze Bank
    nie może akceptować przelewu jeśli dane odbiorcy w przelewie nie
    pokrywają się z danymi odbiorcy nr rachunku.
    Ale co tam, zlewają to.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2012-07-16 02:33:04
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krystek pisze:

    > A czy tyczy się to płatności z Allegro na konta sprzedawców realizowane
    > przez PayU?

    Nie. :-)

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2012-07-16 02:35:10
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Marek pisze:

> [...]
    >
    > Szczególnie ze istnieje wyrok sądu (dot. BRE) stwierdzający ze Bank nie
    > może akceptować przelewu jeśli dane odbiorcy w przelewie nie pokrywają

    Sąd sądem, a praktyka swoje... :-)
    O ile wiem jedynie Eurobank sprawdza. Jest jeszcze ktoś?

    --
    MiCHA

  • 8. Data: 2012-07-16 09:32:37
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 16.07.2012 o 00:46 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Szczególnie ze istnieje wyrok sądu (dot. BRE) stwierdzający ze Bank nie
    > może akceptować przelewu jeśli dane odbiorcy w przelewie nie pokrywają
    > się z danymi odbiorcy nr rachunku.
    > Ale co tam, zlewają to.

    Chyba nie do konca wiesz o czym mowisz. O ile dobrze pamietam to
    orzeczenie bylo takie, ze bank jest wspolodpowiedzialny, ale na pewno nie
    bylo takiego, ze nie moze przyjmowac.

    MK

  • 9. Data: 2012-07-16 13:59:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 lipca 2012 01:01:52 UTC+2 użytkownik MarcinF napisał:
> [...]
    > narzędzie, bo niestety mało kto wpadnie na pomysł żeby
    > zweryfikować gdzie tak naprawdę trafia przelew i co

    Rozumiem ze zapłata za zakupy na portalu aukcyjnym przelewem na konto to też ryzyko
    bo nie wiesz gdzie ten przelew trafi i co aktywuje?

  • 10. Data: 2012-07-16 23:29:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 16 Jul 2012 09:32:37 +0200, MK <m...@i...pl> wrote:
    > Chyba nie do konca wiesz o czym mowisz. O ile dobrze pamietam to =
    > orzeczenie bylo takie, ze bank jest wspolodpowiedzialny, ale na
    pewno ni=
    > bylo takiego, ze nie moze przyjmowac.

    Szkoda ze nie napisałem "o ile dobrze pamiętam". Być może źle
    zapamiętałem. Za to opowiem anegdotę. Pod koniec lat 90 miałem taka
    nielrzyjemnosc z urzędem skarbowym z powodu NBP, który cofal mi z
    powrotem na konto przelewy podatkowe, co spowodowało ze US zaczął
    mnie nękać bo wg nich migalem się od płacenia podatków. Jak zacząłem
    dochodzić przyczyny, to w banku z którego wysłałem te przelewy
    pokazano mi zwrotne przelewy z NBP (wtedy jeszcze było wszystko
    "papierowo") ktore miały taka rozbrajającą pieczątkę o treści (o ile
    dobrze pamiętam):"Wskazany Beneficjent nie posiada rachunku w NBP"
    bo, uwaga, byl blad w adresie urzedu skarbowego, zamiast nr budynku
    10 pisałem 11. Co ciekawe, z błędem wysylalem tak przynajmniej od
    roku i wczesniej przelewy dochodzily. W koncu przestali przyjmować i
    robili cofke. Nie wiem czy ktoś w NBP zrobił się nadgorliwy czy
    zmieniły się w pewnym momencie procedury. Widać wtedy zaczęli
    sprawdzac dokładnie.

    --
    Marek