  • Data: 2019-07-10 19:56:12
    Temat: Re: rynek złota mocno w górę
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-10 o 15:46, Miroo pisze:

    > No ale jak kupić z pewnego źródła bez informowania władz?

    Może Allegro? Niektóre kantory też handlują złotem.
    Nie wiem czy nie przesadzacie z tym informowaniem władz. W przypadku
    zakupu w kantorze pow. pewnej kwoty też legitymują.

    Zarówno przechowywanie fizycznego złota, jak i walut niesie ze sobą
    pewne ryzyko. Dlatego właśnie wymyślono banki. ;-)

    Z tym "złotem mocno w górę" też bym nie przesadzał. W 2012 roku uncja
    była po 1600. Dziś jest po 1400. Dodajmy, że złoto nie jest
    oprocentowane (w przeciwieństwie do np. USD). Jest za to obarczone dużym
    spreadem (w Mennicy ok. 10% wobec 0,4% na walucie w kantorach
    internetowych). Inwestowanie w złoto - choć modne wśród
    analityków-naganiaczy - nie bardzo ma sens w przypadku inwestorów
    indywidualnych.

    S.