  • 51. Data: 2004-05-03 18:39:41
    Temat: Re: mbank -> US
    Od: david <d...@N...o2.pl>

    > Ajajaj, mozna oczekiwac, ze po wprowadzeniu oplat jakosc ofery sie
    > poprawi. Cos za cos.

    hmmm no miejmy nadzieję, ale na efekty to chyba jeszcze za wcześnie

    ostatnio Maciek Witkowski pisał że trwają prace nad projektem Domu
    Maklerskiego w ramach mBanku, coś na kształt SFI - gdyby warunki były
    konkurencyjne - może nie aż tak jak SFI - to wróże następny sukces :))

  • 52. Data: 2004-05-03 18:44:52
    Od: david <d...@N...o2.pl>

    > To akurat nie jest przedmiotem dyskusji. Chodzi o przelewy wychodzące z mbanku,
    > a nie sesje przychodzące jakiegoś tam banku.

    to może odpowiesz mi na pytanie - skąd masz pewność że autor wątku:
    1. nie kłamał
    2. wpisując godzinę popełnił błąd i zamiast 14 wstukał 11

    zlecam wiele przelewów przez mBank i NIGDY nie zdarzyło mi się by system
    odrzucał przelew jeżeli jeszcze nie są zakończone sesje wychodzące, więc
    jakoś autorowi nie wierzę

  • 53. Data: 2004-05-03 19:07:21
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Radosław Popławski <r...@a...net.pl> wrote:

    > Odpowiedź dobrana do poziomu pytającego.

    Dlaczego starasz się za wszelką cenę stworzyć swój obraz, użytkownika
    chamskiego w formie wypowiedzi?

    (pominę już tę osobistą wycieczkę powyżej, bo nie spodziewałem się jakiejś
    sensownej odpowiedzi od Ciebie).

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 54. Data: 2004-05-03 19:08:36
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Radosław Popławski <r...@a...net.pl> wrote:

    > Skoro ta większość na lepszy uważa interfejs inteligo...

    To ja powtórzę, bo zdaje się nie rozumiesz. Możesz podać urla do wyniku
    badań dotyczących tej materii?
    (i proszę, abyś się choć odrobinę wysilił w swojej odpowiedzi ponad to, co
    już zaprezentowałeś)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 55. Data: 2004-05-03 19:08:58
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 03 May 2004 20:05:32 +0200, w <c761q1$b9e$1@nemesis.news.tpi.pl>, Krystek
    <k...@p...space.mailbox> napisał(-a):

    > Zatem wniosek tego całego bicia piany jest taki, że jesli ktoś spóźnił
    > się z przelewem do ZUS / US to sam jest sobie winien. Chyba każdy kto
    > robi takie przelewy wie kiedy musi je wykonać...

    11:00 -- się spóźnił?

  • 56. Data: 2004-05-03 19:10:10
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 03 May 2004 20:27:08 +0200, w <c762ul$ipg$1@atlantis.news.tpi.pl>, david
    <d...@N...o2.pl> napisał(-a):

    > powiedz mi na podstawie czego przyjmujesz że autor wątku podał prawdę że
    > zlecał przelew o 11:00 ?? zauważ że autor wątku w całej tej dyskusji
    > nie zabrał więcej ani razu głosu, więc dla mnie jest to kolejny chory
    > człowiek, obrażony Bóg wie za co na mBank i starający się go w różny
    > sposób zdyskredytować,
    > to taki radek popławski pod innym nickiem

    Radek Popławski, w przeciwieństwie do jakiegoś anomina davida, nie bredzi jak
    on (jak david, gdybyś i tego nie zrozumiał).

  • 57. Data: 2004-05-03 19:13:23
    Od: KrKo <x...@u...wp.pl>

    david wrote:

> [...]
    > się go w różny sposób zdyskredytować,
    > to taki radek popławski pod innym nickiem

    Nie czytałeś co napisałem...
    Dla płatności podatków nie ma znaczenia jaką sesją wyjdzie wspomniany
    przelew ale z jaką zostanie opbiążony rachunek i to ta data jest
    przyjmowana przez US jako data wykonania płatności.
    Jeśli poszedłbyś do "marmurka" na 5 min. przed zamknięciem panienka
    przystawiłaby na przelewie stempelek 30-04-2004 i obiążyła rachunek. To
    że pieniążki wyszłyby poniedziałkową sesją nie ma tu znaczenia - dla US
    jesteś "czysty"

    Ale nie w mBanku, d..kom nie chciało się zrobić osobnej obsługi tego
    typu przelewów i robią klientowi "niedźwiedzią" przysługę przestawiając
    datę wykonania płatności.

    04-05-2004 TO JEST PO TERMINIE czy ty tego nie zauważyłeś.

    Inni nie robią takich "numerów", przynajmniej wiedzą co tu jest garane

  • 58. Data: 2004-05-03 19:18:13
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "vpw" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > No i przyszedl ten przykry czas zaplacenia wyrownania za PIT. Niezbyt mile
    > ale w koncu obowiazek. Przelew z mBanku oczywiscie 1 PLN bo to w koncu
    > duzo bardziej skomplikowana operacja niz zwykly przelew. Oczywiscie pelne
    > rozpoznawanie kont urzedow skarbowych, zeby nie mozna bylo zrobic przelewu
    > standarodwego za 0.50. Ale niezbyt to wazne.

    Jest to o tyle ważne że przelew do US musi mieć specjalny format, a w
    formatce US mBanku jest daleko posunięte sprawdzanie wprowadzanych danych,
    chroniąc często klienta przed nieprawidłowym wypełnieniem. Inteligo ma tylko
    namiastki takiej walidacji.

    > Ale jak juz nacisnalem [zatwierdz] to zobaczylem, ze przelew wykona sie
    > 4/5/2004. Malo przyjemne. Stwierdzilem, ze pewnie 11 to juz za pozno dla
    > na sesje.

    Widocznie bezpośrednio przed zatwierdzeniem opadł ci strop, i ocknąłeś się
    już po ostatniej sesji wychodzącej. Tysiące klientów mBanku takich kłopotów
    nie miało, więc odpowiada za to mBank, bo powinien zadbać o to co jego
    klienci mają pod stropem.

    Ale sprawdzilem w VW i tam przelew poszedl za darmo i z
    > potwierdzeniem wykonania operacji po 3 minutach. Pewnie obydwa banki
    > zrobia przelew w tym samym momencie i zaksieguja pieniazki rowniez tak
    > samo. Tylko, ze mbank w moim mniemaniu dal d...

    Tak, zapewne przelewy wyszły by ostatnią sesją. Jednak trzeba współczuć tym,
    którzy klientami mBanku nie są, a wykonali przelew po ostatniej sesji ich
    banku. Mbank dał w dupę innym bankom, gdyż taki przelew zostanie wykonany
    przez mBank najwcześniej 04.05.2004 bez nieprzyjemnych konsekwencji dla
    płatnika.
    Dlaczego?
    -
    Ordynacja Podatkowa
    Art. 60. Za termin dokonania zapłaty podatku uważa się:
    2) w obrocie bezgotówkowym - dzień obciążenia rachunku bankowego podatnika.
    Warto tu podkreślić, że tym ważnym dniem jest data obciążenie rachunku, a
    nie data wysłania, czy tym bardziej nie data dotarcia na rachunek Urzędu
    Skarbowego. Ta zasada dotyczy również płatności ZUS.
    Mbank obciąża rachunek w takiej dacie, jaką wskazał klient, bieżącą lub
    przyszłą, a nie, jak to jest typowo w innych bankach, datę wykonania
    przelewu. Może i są jakieś wyjątki.
    Rekord elixiru zawiera datę obciążenia rachunku płatnika.
    Przykład;
    110,20040430,400,10500028,0,"10500028-2223366564",
    "37101016740006932230000000","JanKowalski","US
    NRB",0,10101674,/TI/R00032637900097/OKR/04M04/
    SFP/P|//IT4/TXT/HHH","","","71"
    Dzięki temu zlecenie przelewu w mBanku (którego termin płatności mija 30
    kwietnia) o godz. 23:59 w dniu 30 kwietnia będzie uważane za wykonane w
    terminie, mimo że wyjdzie sesją w dniu 04.05.2004.
    Obala to wszelkie dywagacje popełnione w tym wątku przez jednego z tak
    zwanych 'szpeców' grupy pl.biznes.banki.
    Lepiej nawet nie myśleć jak poradził by sobie z wypełnieniem formatki US, bo
    zupełnie nie wie o czym pisze.

  • 59. Data: 2004-05-03 19:31:18
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 03 May 2004 21:13:23 +0200,
    osoba podpisana: KrKo <x...@u...wp.pl>
    napisała:

> [...]
    >
    > Ale nie w mBanku, d..kom nie chciało się zrobić osobnej obsługi tego
    > typu przelewów i robią klientowi "niedźwiedzią" przysługę przestawiając
    Co takiego ????
    W mbanku jeśli zlecisz zlecisz przelew 30 kwietnia o 23:59 do datę
    operacji będziesz miał _30_KWIETNIA_. Nie wydrukujesz sobiejedynie
    potwierdzenia przelewu.
    Chyba, że rozmawiamy o czymś innym.

    KJ

    > 04-05-2004 TO JEST PO TERMINIE czy ty tego nie zauważyłeś.
    >
    > Inni nie robią takich "numerów", przynajmniej wiedzą co tu jest garane

    --
    Teamwork is essential -- it allows you to blame someone else.

  • 60. Data: 2004-05-03 19:39:21
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 3 May 2004 19:07:21 +0000 (UTC), w <0t40969818i1f3an3e8%sal@hell.hell.pl>,
    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> napisał(-a):

    > Dlaczego starasz się za wszelką cenę stworzyć swój obraz, użytkownika
    > chamskiego w formie wypowiedzi?
    > (pominę już tę osobistą wycieczkę powyżej, bo nie spodziewałem się jakiejś
    > sensownej odpowiedzi od Ciebie).

    Wiesz, twoje zdania po chamskich popisach na pl.news.czytniki nie bardzo mnie
    interesuje...