  • 1. Data: 2004-04-30 17:52:15
    Temat: Obligacje Skarbowe
    Od: "Damian Kuczera" <d...@g...pl>

    Zakupiłem dziś kilka sztuk Obligacji dwuletnich, oprocentowanie 6%. Jak
    uważacie, czy to dobra lokata kapitału?

    Wadą jest to że na dwa lata pieniądze są zamrożone, no ale jak ktoś wie że
    nie będą mu potrzebne środki, to może inwestować. Pytałem Pani, to
    powiedziała mi że w przypadku wcześniejszego odkupienia, otrzymujemy należne
    odsetki i od każdej obligacji potrącane jest 0,5% czyli 50 groszy....

    Pozdrawiam,
    Damian Kuczera

  • 2. Data: 2004-04-30 18:12:45
    Temat: Re: Obligacje Skarbowe
    Od: Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info>

    Damian Kuczera wrote:
    > Zakupiłem dziś kilka sztuk Obligacji dwuletnich, oprocentowanie 6%.

    Było poczekać do wtorku, majowe 2-latki będą miały 6,25...

    Michał

  • 3. Data: 2004-04-30 18:38:41
    Od: "Damian Kuczera" <d...@g...pl>

    > Było poczekać do wtorku, majowe 2-latki będą miały 6,25...
    >
    > Michał

    No tak, ale skąd miałem wiedzieć :/
    I tak zamierzam dokupić obligacji, także te przyszłe już będą miały większy
    procent.

  • 4. Data: 2004-04-30 18:43:30
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Damian Kuczera wrote:
    > Zakupiłem dziś kilka sztuk Obligacji dwuletnich, oprocentowanie 6%.
    > Jak uważacie, czy to dobra lokata kapitału?

    Sam kupiłem, to myślę że dobra :-)

> [...]
    > Pani, to powiedziała mi że w przypadku wcześniejszego odkupienia,
    > otrzymujemy należne odsetki i od każdej obligacji potrącane jest 0,5%

    Odkupiłem jedną sztukę na próbę. Wg listu emisyjnego przy przedterminowym
    odkupieniu pobiera się 50 gr od sztuki. Odkupienie trwa tydzień. W praktyce
    8 dni, bo środki przyjdą przelewem dzień później.

    Bogdan B.

  • 5. Data: 2004-04-30 18:44:39
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Michał Rolka wrote:

    > Było poczekać do wtorku, majowe 2-latki będą miały 6,25...

    To takie ogólne spekulacje, czy wiesz coś konkretniej?
    A inne obligacje?

    Bogdan B.

  • 6. Data: 2004-04-30 19:22:05
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@h...pl> napisał w wiadomości

    > To takie ogólne spekulacje, czy wiesz coś konkretniej?

    Konkrety, nie spekulacje. Tutaj potwierdzenie:
    http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/obligacj
    e_detaliczne/listy_emisyjne/2004/dos0506.pdf

    Daniel

    --
    Marlin: Moj syn zostal zabrany przez tych nurkow...
    Chum: Ludzie. Uwazaja, ze wszystko nalezy do nich.

  • 7. Data: 2004-04-30 19:48:40
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Damian Kuczera" <d...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c6u3of$8li$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    należne
    > odsetki i od każdej obligacji potrącane jest 0,5% czyli 50 groszy....

    Inwestuj w papiery o zmiennym oprocentowaniu, np obligacje trzyletnie
    (jezeli wzrosna oczekiwania na podwyzke stop procentowych WIBOR 6-M
    wzrosnie, tym samym oprocentowanie obligacji- ustalane na polroczne okresy).
    Niestety rynek przewiduje wzrost stop procentowych, to nie ma sensu isc pod
    prad i kupowac obligacje staloprocentowe na dlugie okresy. Po drugie TZ
    mozna latwiej pozbyc sie przez gielde, DOS-ow nie.

  • 8. Data: 2004-04-30 19:54:33
    Od: Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info>

    Bogdan B. wrote:

    > To takie ogólne spekulacje, czy wiesz coś konkretniej?
    > A inne obligacje?

    http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=ofeiopr

    Michał

  • 9. Data: 2004-04-30 20:29:39
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Daniel M.J. wrote:

    > Konkrety, nie spekulacje. Tutaj potwierdzenie:

    http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/obligacj
    e_detaliczne/listy_emisyjne/2004/dos0506.pdf

    Nie znaleziono strony o podanym adresie.
    The requested URL was not found on this server.

    No, konkrety to nie są... ;-)

    Bogdan B.

  • 10. Data: 2004-04-30 20:36:36
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Bogdan B. wrote:

> [...]
    e_detaliczne/listy_emisyjne/2004/dos0506.pdf

    > Nie znaleziono strony o podanym adresie.
    > The requested URL was not found on this server.

    Nie wiem dlaczego, ale kiedy doszedłem od strony głównej to list się
    wyświetlił.
    Faktycznie 6,25 %