  • 31. Data: 2020-12-10 19:05:05
    Temat: Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 10.12.2020 o 16:41, Kamil Jońca pisze:

    > Co "konkretnie jak"?

    Jak się robi aktywację nowej apki po zgubieniu/zniszczeniu starej i w
    jaki sposób klient to zauważy, jeśli aktywację próbuje zrobić złodziej?

    MJ

  • 32. Data: 2020-12-10 19:35:14
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Jak się robi aktywację nowej apki po zgubieniu/zniszczeniu starej i w

    To zależy od banku.

    > jaki sposób klient to zauważy, jeśli aktywację próbuje zrobić
    > złodziej?

    Np. Będzie musiał to potwierdzić w systemie transakcyjnym przez WWW.
    Albo dostanie maila/sms.

    Naprawdę różnie.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 33. Data: 2020-12-10 22:13:06
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 10.12.2020 o 19:35, Kamil Jońca pisze:

    > Np. Będzie musiał to potwierdzić w systemie transakcyjnym przez WWW.
    > Albo dostanie maila/sms.
    >
    > Naprawdę różnie.

    Jeszcze raz. Złodziej przejął telefon, więc to złodziej dostanie sms.

    Złodziej przejął hasło do konta, więc to złodziej potwierdzi przez WWW.

    W jaki sposób przejęcie apki jest bardziej chronione?, bo jak babcię
    kocham nie wiem.

    MJ

  • 34. Data: 2020-12-10 22:20:11
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > Złodziej przejął hasło do konta, więc to złodziej potwierdzi przez WWW.
    >
    > W jaki sposób przejęcie apki jest bardziej chronione?, bo jak babcię

    Sprowadzasz wszystko do "przejęcia urządzenia",

    Ale zrozum że jest wiele innych sytuacji:
    - wyłudzenie karty (swap-sim)
    - próba instalacji na innym urządzeniu, przy zdobyciu tylko hasła.
    -...
    KJ

  • 35. Data: 2020-12-10 22:37:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 10.12.2020 o 22:20, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    >
    > Ale zrozum że jest wiele innych sytuacji:
    > - wyłudzenie karty (swap-sim)
    > - próba instalacji na innym urządzeniu, przy zdobyciu tylko hasła.

    Nie rozumiem.

    Będę uparty:

    Została postawiona teza, że zatwierdzanie apką jest bezpieczniejsze od
    zatwierdzania sms-ami, ponieważ złodziej może łatwiej przejąć smsy niż apkę.

    Bardzo proszę (niekoniecznie Ciebie) o argumenty, że tak jest. To jest
    teza wyjściowa.

    Mój kontrargument jest taki:

    Do przejęcia konta, które ma przelewy zatwierdzane sms-ami, trzeba:
    1. Przejąć numer telefonu (kartę sim)
    2. Przejąć przeglądarkę (hasło do banku, podłożony link, cokolwiek)

    Wydajemisie, że jak złodziej ma 1. i 2. to sobie aktywuje apkę na swoim
    telefonie.

    MJ

  • 36. Data: 2020-12-10 23:27:05
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-12-10, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Złodziej przejął hasło do konta, więc to złodziej potwierdzi przez WWW.
    > W jaki sposób przejęcie apki jest bardziej chronione?, bo jak babcię

    Mam wrażenie, że sprowadzasz dyskusję do "złodziej przejął wszystko
    o potrzebne do przejęcia konta". No to jak przejął wszystko, to
    przejmie konto.

    Aby np. aktywować apkę mBanku trzeba przy aktywacji podać trochę
    danych osobowych, więc złodziej musi je znać. Pewnie je będzie
    znał jak Ci podpieprzy dowód, więc to też przed niczym
    nie chroni.

    Więc co proponujesz?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 37. Data: 2020-12-10 23:27:39
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > 2. Przejąć przeglądarkę (hasło do banku, podłożony link, cokolwiek)
    >
    > Wydajemisie, że jak złodziej ma 1. i 2. to sobie aktywuje apkę na

    No właśnie nie.

    Masz aplikację na telefonie, której używasz do uwierzytelniania.
    Jeśli złodziej przejmie sim (ale nie telefon!) to do zainstalowania
    drugiej aplikacji, na "jego" telefonie będzie potrzebna zgoda "twojej"
    aplikacji.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 38. Data: 2020-12-10 23:34:39
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-12-10, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    [...]

    > Do przejęcia konta, które ma przelewy zatwierdzane sms-ami, trzeba:
    > 1. Przejąć numer telefonu (kartę sim)
    > 2. Przejąć przeglądarkę (hasło do banku, podłożony link, cokolwiek)

    A teraz przy apce:
    Pierwsze zalogowanie z nowego urządzenia przez www wymaga
    autoryzacji. Jeśli autoryzacja jest robiona przez SMS, to
    jesteś w domu (bo np. sklonowałeś SIMa).

    Jeśli przez apkę, to push autoryzacyjny albo nie wyjdzie,
    albo wyjdzie na oryginalne (stare) urządzenie [1], a nie na nowe.

    [1] do końca nie wiem jak się zachowa push na urządzeniu z internetem,
    ale bez działajacej karty SIM

    > Wydajemisie, że jak złodziej ma 1. i 2. to sobie aktywuje apkę na swoim
    > telefonie.

    No nie do końca, bo nie będzie miał 2, a do aktywacji apki (w przypadku
    mBanku) są wymagane inne dane niż do logowania przez www. Oczywiście
    roboczo można założyć, że przygotowany złodziej może i te dane znać,
    ukraść dowód, czy cokolwiek tam jeszcze, ale przed czymś takim,
    to nie wiem czy się da zabezpieczyć inaczej niż rezygnując z konta
    i trzymając gotówkę w sejfie :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 39. Data: 2020-12-10 23:38:16
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-12-10, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Jeśli złodziej przejmie sim (ale nie telefon!) to do zainstalowania
    > drugiej aplikacji, na "jego" telefonie będzie potrzebna zgoda "twojej"

    No jest też tryb który nie wymaga do działania starej apki, ale wymaga
    znajomości danych o osobie, więc tak też można. Tym niemniej nie
    wystarczy przejąć samego SIMa i to jest chyba największa zaleta.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 40. Data: 2020-12-11 09:55:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli ci z N.N. wyłączeni?

    -----
    > widziałem przypadek, że przy transakcji bank wymagał wpisania nazwiska rodowego
    matki klienta