  • 41. Data: 2020-12-11 11:08:03
    Temat: Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-10 19:05, Michal Jankowski wrote:
    > Jak się robi aktywację nowej apki po zgubieniu/zniszczeniu starej

    w neście dzwonisz na infolinię

  • 42. Data: 2020-12-11 11:53:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 10.12.2020 o 23:38, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2020-12-10, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No jest też tryb który nie wymaga do działania starej apki,

    No właśnie. Musi być procedura wypadek "starej apki już nie mam, telefon
    zgubiłem/zniszczyłem".

    > ale wymaga
    > znajomości danych o osobie, więc tak też można.

    Ale jakich danych? PESEL/imię ojca czy tam coś? To złodziej pewnie już
    zna, skoro udało mu się uzyskać klona karty sim, to coś temu operatorowi
    telefonicznemu chyba podał?

    MJ

  • 43. Data: 2020-12-11 12:15:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 10.12.2020 o 23:27, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2020-12-10, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Mam wrażenie, że sprowadzasz dyskusję do "złodziej przejął wszystko
    > o potrzebne do przejęcia konta". No to jak przejął wszystko, to
    > przejmie konto.
    >
    > Aby np. aktywować apkę mBanku trzeba przy aktywacji podać trochę
    > danych osobowych, więc złodziej musi je znać. Pewnie je będzie
    > znał jak Ci podpieprzy dowód, więc to też przed niczym
    > nie chroni.

    No ale jest różnica pomiędzy "podpieprzy dowód" a "przepisze dane z dowodu".

    Kiedyś było tak, że jednak fizyczna książeczka jakąś ochronę dawała.

    MJ

  • 44. Data: 2020-12-11 12:27:51
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-10 o 23:27, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > Jeśli złodziej przejmie sim (ale nie telefon!) to do zainstalowania
    > drugiej aplikacji, na "jego" telefonie będzie potrzebna zgoda "twojej"

    Sokoro tak to nie jest to bezpieczniejsze niż WWW+SMS tylko ułatwia
    życie klientowi (robi wszystko w jednym miejscu RAZ)

    ORAZ zmniejsza koszty banku

    Nie ma tu ŻADNEGO postępu/progresu/większego bezpieczeństwa

    Jest tylko PROPAGANDA

  • 45. Data: 2020-12-11 12:32:10
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > Mam wrażenie, że sprowadzasz dyskusję do "złodziej przejął wszystko
    > o potrzebne do przejęcia konta". No to jak przejął wszystko, to
    > przejmie konto.

    Jak złodziej przejął telefon (zgaduję: w sensie smartfona, ale także w
    sensie karty sim), i przejął hasło do konta, to po co mu jeszcze
    aplikacja na innym telefonie?

    Aplikacje się aktywuje różnie: trzeba podać nazwisko rodowe matki,
    system oddzwania głosowo, trzeba podać 6 cyfr z systemu transakcyjnego
    oraz 6 cyfr z SMS (to jest BOŚ, kto by się spodziewał), takie tam.
    Chyba we wszystkich powiadamia jak tylko może: wiadomością SMS,
    wiadomością w ST, wiadomością w starej apce (bo w takim Milku można mieć
    kilka apek jednocześnie).

    --
    Alf/red/

  • 46. Data: 2020-12-11 12:33:25
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 10.12.2020 o 23:34, Wojciech Bancer pisze:
    > [1] do końca nie wiem jak się zachowa push na urządzeniu z internetem,
    > ale bez działajacej karty SIM

    Normalnie. Ja tak działam.

    --
    Alf/red/

  • 47. Data: 2020-12-11 12:37:39
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Tym niemniej nie
    > wystarczy przejąć samego SIMa i to jest chyba największa zaleta.

    I to jest bezpieczniejsze od WWW+SMS?

    Jest łatwiejsze do obsługi i stoi w sprzeczności w unijnymi wymogami
    identyfikacji 2 etapowej.

    I oczywiście zmniejsza koszty banku

    Krótko mówiąc PROPAGANDA

  • 48. Data: 2020-12-11 12:40:00
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Jeśli przez apkę, to push autoryzacyjny albo nie wyjdzie,
    > albo wyjdzie na oryginalne (stare) urządzenie [1], a nie na nowe.

    Jak apka będzie ZHAKOWANA to WSZYSTKO WYJDZIE ;)

  • 49. Data: 2020-12-11 12:43:40
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    _Master_ <M...@...pl> writes:

    > Sokoro tak to nie jest to bezpieczniejsze niż WWW+SMS tylko ułatwia
    > życie klientowi (robi wszystko w jednym miejscu RAZ)
    Nie. System WWW nie zrobi ci "push" o aktywacji aplikacji. A telefon
    może.

    > ORAZ zmniejsza koszty banku
    Owszem. To źle?

    > Nie ma tu ŻADNEGO postępu/progresu/większego bezpieczeństwa

    Owszem jest, jeśli tylko jest zrobione z głową.

    Ja nie mam oporów, żeby się przesiąść na aplikację, ale:
    1. dlaczego żadna aplikacja nie pozwala zarchiwizować tego co się
    potwierdzało? (SMS-y mogę sobie jednak jakoś zachowac)
    2. wcale nie jestem przekonany, że owe apllikacje mnie nie śledzą. Niby
    nie mam nic do ukrycia, ale z bankiem umwawiałem się na operacje
    finansowe, a nie bycie profilem reklamowym.

    Z dlatego na razie jednak wolę smsy.

    KJ

  • 50. Data: 2020-12-11 12:57:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 11.12.2020 o 12:32, Alf/red/ pisze:

> [...]
    > Chyba we wszystkich powiadamia jak tylko może: wiadomością SMS,
    > wiadomością w ST, wiadomością w starej apce (bo w takim Milku można mieć

    No i fajn, znaczy uzyskanie klona karty sim i przejęcie
    przeglądarki/przeglądarkowego hasła do banku wystarcza do:

    1. Wykonania przelewu, jeśli był zatwierdzany sms-em.
    2. Zainstalowania nowej apki i wykonania przelewu, jeśli był
    zatwierdzany apką.

    Ergo, zatwierdzanie apką nie jest bezpieczniejsze od zatwierdzania sms-em.

    Don't tell me, że "nazwisko rodowe matki" cokolwiek zabezpiecza.

    MJ