  • 1. Data: 2004-06-24 20:42:48
    Temat: [kredyt hipoteczny] problemy z uzyskaniem
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    szukam kredytu hipotecznego. wydawaloby sie, ze nie powinno byc z tym
    problemu. tymczasem, kiedy spotykam sie z doradcami, ci nie potrafia
    wyliczyc zdolnosci kredytowej. rozbieznosci siegaja 100,000-200,000
    zlotych. raz moge sobie pozwolic na mieszkanie, raz nie. raz jedna
    kategoria dochodow jest dochodem, raz nie jest. to farsa. oj, czekam
    na banki zachodnie, oj czekam.

    jacek

  • 2. Data: 2004-06-24 20:44:53
    Temat: Re: [kredyt hipoteczny] problemy z uzyskaniem
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Jacek <j...@-...devguide.net> wrote:
    > na banki zachodnie, oj czekam.

    zebys sie nie zdziwil ;)
    Zreszta te banki to i tak w wiekszosci sa zachodnie. Dlaczego uwazasz, ze
    mialoby sie cos zmienic?

    nie piszesz czy te rozbieznosci dotycza tego samego banku czy moze roznych?

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski || wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl

  • 3. Data: 2004-06-24 20:52:59
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cbfej0$lrv$1@news.onet.pl>, m...@p...pl
    says...

> [...]
    > mialoby sie cos zmienic?
    >
    > nie piszesz czy te rozbieznosci dotycza tego samego banku czy moze roznych?

    No wlasnie... Rozne banki stosuja rozna metodologie wylicznia zdolnosci
    kredytowej, wiec jesli mowisz o roznych bankach... to wcale sie nie
    dziwie.

    AP

  • 4. Data: 2004-06-24 20:53:50
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    AP <c...@e...dyndns.org> wrote:
    > No wlasnie... Rozne banki stosuja rozna metodologie wylicznia
    > zdolnosci kredytowej, wiec jesli mowisz o roznych bankach... to wcale
    > sie nie dziwie.

    Zresztaco za problem brac tam gzie daja najwiecej. Zupelnie nie rozumiem
    tych utyskiwan

    http://www.PRnews.pl

  • 5. Data: 2004-06-24 20:59:40
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Michal 'Amra' Macierzynski wrote:

    > zebys sie nie zdziwil ;)
    > Zreszta te banki to i tak w wiekszosci sa zachodnie. Dlaczego uwazasz, ze
    > mialoby sie cos zmienic?

    konkurencja czyni cuda. obserwuje to juz od dawna.

    > nie piszesz czy te rozbieznosci dotycza tego samego banku czy moze roznych?

    i roznych, i tego samego. probowalem juz w wielu. nie wiem czemu
    patrzac w te same pit-y widza rozne rzeczy. zamiast powaznego
    potraktowania, zadaja coraz to wyzszej fury papierow, a potem proponuja
    warunki nie do zaakceptowania.

    ostatnio dowiedzialem sie, ze dochody z tytulu praw autorskich sa wg.
    banku innymi dochodami od tych z dzialalnosci gosp. i umowy o prace.
    kasa to kasa, jak mozna to roznie interpretowac?

    poza tym wkurza mnie to, ze wszyscy doradcy sa dostepni do pierwszego
    spotkania, potem znikaja i nie maja czasu, a mieszkania znikaja mi
    sprzed nosa. czy samo wyliczenie zdolnosci kredytowej musi trwac 2-3
    tygodnie?

    jacek

  • 6. Data: 2004-06-24 21:08:20
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Jacek <j...@-...devguide.net> wrote:
> [...]
    > potraktowania, zadaja coraz to wyzszej fury papierow, a potem
    > proponuja warunki nie do zaakceptowania.

    Jak to nie do zaakceptowania?
    Przeciez oni pozyczaja duze kwoty. Skoro tyle bankkow ci odmowilo, to chyba
    cos w tym musi byc, nie?

    > ostatnio dowiedzialem sie, ze dochody z tytulu praw autorskich sa wg.
    > banku innymi dochodami od tych z dzialalnosci gosp. i umowy o prace.
    > kasa to kasa, jak mozna to roznie interpretowac?

    Kasa to kasa? Dzisiaj ja masz, a skad bank ma miec pewnosc, ze jutro
    bedziesz ja mial? Umowa o prace to co innego, nie sadzisz. Wszystko zatem
    ok - w postepowaniu - tylko Ty masz jakieswygorowane wymagania. I musze Cie
    zmartwic, ze przyjscie zagranicznych bankow nic prawdopodobnie w tym
    zakresie nie zmieni.

> [...]
    > spotkania, potem znikaja i nie maja czasu, a mieszkania znikaja mi
    > sprzed nosa. czy samo wyliczenie zdolnosci kredytowej musi trwac 2-3

    Sa banki, gdzie decyzja jest wciagu 7-8 dni.
    w BPH, Pekao, Lukasie probowales?

  • 7. Data: 2004-06-24 21:23:14
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Michal 'Amra' Macierzynski wrote:

    > Jak to nie do zaakceptowania?

    splata 80% calosci kredytu w 12 miesiecy, reszta w 15 lat wyglada na
    rozsadna propozycje?

    > Przeciez oni pozyczaja duze kwoty. Skoro tyle bankkow ci odmowilo, to chyba
    > cos w tym musi byc, nie?

    taaak, jelenie wprost po studiach, ktore zycia nie znaja. jeden nawet
    przyznal sie, ze nie wie co to sa prawa autorskie. drugi poprosil o
    tlumaczenia (od tl. przysieglego) umow wydawniczych z ostatnich 6 lat,
    kserokopie artykulow, egzemplarze ksiazek, i przesylke kurierem do
    centrali banku na moj koszt.

> [...]
    > ok - w postepowaniu - tylko Ty masz jakieswygorowane wymagania. I musze Cie
    > zmartwic, ze przyjscie zagranicznych bankow nic prawdopodobnie w tym

    tu bym polemizowal. zauwazylem, ze dochody z dzialalnosci gosp. sa dla
    bankow 'zrozumiale' i nie maja z nimi problemow. dochody z tytulu praw
    autorskich, nie. ciekawe dlaczego, skoro nikt nie daje gwarancji, ze
    dochody z dzialanosci gosp. nie zmienia sie w przyszlosci?

    poza tym, po pitach widac progres, stabilny wzrost dochodow, wiec nie
    wiem w czym rzecz.

    > Sa banki, gdzie decyzja jest wciagu 7-8 dni.
    > w BPH, Pekao, Lukasie probowales?

    pekao i lukas nie oferuja tego, czego szukam.

    bph -- czekam na odpowiedz.

    jacek

  • 8. Data: 2004-06-24 21:24:33
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Zresztaco za problem brac tam gzie daja najwiecej. Zupelnie nie rozumiem
    > tych utyskiwan

    utyskuje, bo od kilku lat borykam sie z tym samym problemem. banki nie
    wiedza co to sa dochody z tytulu praw autorskich, i nie uwazaja ich za
    normalny dochod. kiedys w jednym z bankow chcieli mi nawet naliczac
    podatek od tych dochodow (taka decyzje wydal radca prawny banku). kiedy
    powiedzialem o tym w skarbowce, bardzo sie zdziwili.

    ostatnio doradca z banku poprosil mnie o dostarczenie tlumaczenia
    (najlepiej od tlumacza przysieglego) polsko-amerykanskiej umowy o
    unikaniu podwojnego opodatkowania, bo zobaczyl ze na formularzu pit
    znajduje sie pozycja 'podatek zaplacony za granica'. no jaja sobie
    robia po prostu.

    niektorzy widzac pozycje dochody z tytulu praw autorski po prostu nie
    zaliczaja ich do dochodow i tym samym drastycznie zmniejszaja moja
    zdolnosc kredytowa. ci, ktorzy je zaliczaja, zadaja tlumaczenia umow
    przez tlumacza przysieglego na moj koszt.

    trzeba mi bylo hurtownie wodki prowadzic a nie ksiazki pisac ;-)

    jacek

  • 9. Data: 2004-06-24 23:00:23
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cbfgo4$bgh$1@news.lublin.pl>, j...@-...devguide.net
    says...

    > splata 80% calosci kredytu w 12 miesiecy, reszta w 15 lat wyglada na
    > rozsadna propozycje?

    Niestety.... polskie banki opieraja sie tylko o informacji podtakowej
    (pity, zaswiadczenia o dochodach). Chyba jeszcze (nie wiem czy wogole)
    nie uwzgledniaja historii kredytowej.
    Mieszkam na stale zagranica ale w Polsce mam nieruchomosc i chcialem
    dokupic wiecej. Na zabezpiecznie proponowalem hipoteka na nieruchomosc.
    Hipoteka pokrywalaby 3y krotknie wysokosc kredytu. Niestety - ze wzgledu
    na zrodlo stalego dochodu w Polsce, banki odmowily mi kredytu. Uwazam,
    ze dla banku bylby to zloty interes (zwlaszca gdym nie splacil kredytu)
    .... ale nie .... wola odmowic
    POniewaz kredyt jaki chcialem jak na warunki amerykanskie nie byl duzy
    bank w USA dal mi kredyt bez niczego (powolujac sie jedynie na moja
    historie kredytowa) i to oni teraz beda dostawac odestki a nie polski
    bank.

    AP

  • 10. Data: 2004-06-25 04:53:05
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Jun 2004 23:08:20 +0200,
    osoba podpisana: Michal 'Amra' Macierzynski <m...@p...pl>
    napisała:
    [...]
    > Kasa to kasa? Dzisiaj ja masz, a skad bank ma miec pewnosc, ze jutro
    > bedziesz ja mial? Umowa o prace to co innego, nie sadzisz. Wszystko zatem
    Amra, z całym szacunkiem - bredzisz. Jeśli rozmawiamy o kredycie
    _długoterminowym_ na mieszkaniei, to UoPnCN nie daje ci wcale lepszej
    gwarancji zatrudnienia niż DG czy podobne. Bo co ci da ? 3 miesiące
    dłużej popracujesz ? W kontekście 120-240 miesięcy ?
    KJ

    --
    God is real, unless declared integer.