  • 11. Data: 2005-07-06 09:23:45
    Temat: Re: karty polskie za granica
    Od: Pyciu <p...@f...com>

    On 2005-07-06, Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl> wrote:
    >>Jakie wziac ze soba, czym placic?

    Z moich doswiadczen w EU: bierz co masz, nie bedzie problemow.
    Dla pewnosci przed tankowaniem zapytaj czy akceptuja Twoja karte.

    > To IMHO powinno być napisane małymi literami: ec.
    > Zasadniczo jest to skrót od eurocheque - euroczeków czyli czeków

    hmmm ... mnie sie zdaje, ze to skrot od Electronic Cash :-)
    System obslugujacy szereg operatorow kart platniczych i "bankomatowych".

    Generalnie w Niemczech jesli bankomat ma logo EC, to wiekszosc
    wydanych tu kart obsluzy bezprowizyjnie :-)

    pzdr.
    --
    Jarek
    *Jak pchly skacza mysli z czlowieka na czlowieka. Ale nie kazdego gryza.

  • 12. Data: 2005-07-06 10:55:15
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> wrote:

    > wyjatkiem moga byc Niemcy i Austria, gdzie lubia przyjmowac tylko swoje EC
    > lub tylko embosowane. Ale to tez sie zmienia.

    Jako dodatek powiem tylko, ze w Szwajcarii (choc to nie UE), jest podobnie.
    No ale w miejscowosciach turystycznych (gorskich) akceptuja chyba wszystko
    co sie da, wiec wiekszosc turystow nie odczuje problemu nieakceptowalnosci.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 13. Data: 2005-07-06 11:58:20
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    n...@N...gazeta.pl wrote:
    > Troche w nawiazaniu do postu, ktory ukazal sie tu pare dni temu...
    >
    > Jak jest z kartami wydawanymi przez polskie banki, badz zagraniczne banki
    > operujace w polsce za granica? Dzialaja, ktore tak, ktore nie, plaskie,
    > wypukle, chargowe, kredytowe, debetowe?
    >
    > Wiem jak jest z polskimi kartami w Kanadzie, w EU nieststy nie.
    >
    > Jakie wziac ze soba, czym placic?
    >
    > Ktos wie, am doswiadczenia?

    Tak. Pisalem kiedys na tej grupie o moich doswiadczeniach z karta
    Podroznik ING

    http://groups-beta.google.com/group/pl.biznes.banki/
    browse_thread/thread/f6910ad55aa16c7b/55c42a5932325b
    2a

    Nie polecam.

    --
    Jacek
    jacek>at<devguide>dot<net

  • 14. Data: 2005-07-06 12:03:20
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Generalnie wszedzie powinienes zaplacic VC lub MC. PRawie wszedzie VE
    > czy Mastro.

    Pipe dream.

    > wyjatkiem moga byc Niemcy i Austria, gdzie lubia przyjmowac tylko swoje
    > EC lub tylko embosowane. Ale to tez sie zmienia.
    > Jednym slowem - problemow nie powinno byc.

    Polecam 2-3 karty (mix Visa / MC) + gotowka, przy dluzszych wyjazdach
    dodatkowo czeki podrozne.

  • 15. Data: 2005-07-06 12:06:01
    Od: " " <n...@g...pl>

    > Tak. Pisalem kiedys na tej grupie o moich doswiadczeniach z karta
    > Podroznik ING

    Czy to to cudo ING o nazwie: Maestro w EURO" do doladowywania??

  • 16. Data: 2005-07-06 12:14:31
    Od: " " <n...@g...pl>

    > Pipe dream.

    Dokladnie! Przypomina mi sie odpowiedz panienki z BPH na moje pytanie:
    "Czy karta MasterCard Electronic bede mogl zaplacic w Kanadzie?"

    "Powinien Pan, bo my tu mamy informacje, ze to karta kredytowa
    MIEDZYNARODOWA"

    P.S. MasterCard electronic mozna sobie w Kanadzie w sraczu na gwozdziu
    zawiesic i podziwiac swoje dostepne srodki.

  • 17. Data: 2005-07-06 12:25:54
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jacek wrote:

    > Pipe dream.

    Nie przesadzasz czasem? Jesli w ogole przyjmuja karty - to VC lub MC
    spokojnie wystarcza.
    Plaskacze - w duzych skupiskach turystycznych tez spokojnie przejda.
    Chociaz generalnie i tak najlepiej brac embosowane.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 18. Data: 2005-07-06 12:29:03
    Od: " " <n...@g...pl>

> [...]
    > Plaskacze - w duzych skupiskach turystycznych tez spokojnie przejda.
    > Chociaz generalnie i tak najlepiej brac embosowane.

    Spokojnie, spokojnie z tymi radami Pani Zosi z Pani Domu...
    Zeby w Polsce zalapac sie na wypukla, trzeba sie nielada wykazac, wiec nie
    mydlmy ludziom oczu, ze to od przedsiebiorczosci turysty zalezy, z czym na
    nartach w Austrii badz we Wloszech bedzie szalal.

  • 19. Data: 2005-07-06 12:41:33
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Zeby w Polsce zalapac sie na wypukla, trzeba sie nielada wykazac,
    > wiec nie mydlmy ludziom oczu, ze to od przedsiebiorczosci turysty
    > zalezy, z czym na nartach w Austrii badz we Wloszech bedzie szalal.

    Generalnie - jak cie stac na wyjazd zagraniczny na narty do tych krajow i
    korzystasz z karty - jakos nie widze problemu z uzyskaniem karty
    embosowanej.
    Wiec nie szukaj dziury w calym, bo ci nie wychodzi.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 20. Data: 2005-07-06 12:48:57

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > embosowanej.
    > Wiec nie szukaj dziury w calym, bo ci nie wychodzi.

    Nie badz smieszny, nie ublizaj ludziom i nie szydz, ze ktos tyra jak wol i
    sobie utyra na narty w Austrii badz we Wloszech, bo tyrajac przez caly rok,
    tyra rowniez miedzy innymi na twoja emeryture.

    Zachowujesz sie jak nowobogadzki doradca ze swiata finansow, ktory podpisuje
    sie na tym badz innym forum swoim nazwiskiem tylko dlatego, ze porad nie
    udziela na piekne oczy.