  • 1. Data: 2006-06-15 19:43:49
    Temat: karta kred. Vica class. do eKonto
    Od: makskey <m...@W...pl>

    przyszło do mnie pisemko "Karta za podpis" oferta otrzymania karty
    kredytowej Visa Classic od mBanku. Obecnie posiadam eKonto i karte
    debetową Visa Elektron. Pytanie czy jeżeli zdecyduje sie na tą kartę
    (visa classic)to karta debetowa Visa Elektron będzie funkcjonowała
    równolegle? Mogę np wybierać bez prowizji kasę z bankomatów Euronet bez
    prowizji, W Visie Classic jest opłata 3% min. 5 zł. Opłata za wydanie
    karty 0 zł (promocja) opłata roczna za użytkownie od 0 do 58 zł (0 zł
    jeżeli miesięczne obroty na karcie wyniosą 1500 zł) jezeli obroty będą
    mniejsze np 1000 zł jaka wtedy będzie opłata - proporcjonalnie mniejsza
    czy od razu 58 zł?. kolejne pytanie, czy jeżeli będę płacił kartą kred.
    VC np w sklepie to pieniądze będą pobierane właśnie z mojego eKonta, a
    po ewentualnym ich skończeniu dopiero będzie naliczany procent od
    pieniędzy wziętych na kredyt? Pytania może banalne ale nie chcę się
    wkopać

    --
    Maciek (CKMK) VW Polo 1.3 Kat LPG (6N1) 95r 2/3 Czerwony

  • 2. Data: 2006-06-15 20:13:43
    Temat: Re: karta kred. Vica class. do eKonto
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:mn.7d177d66fb6abfc3.47911@WYTNIJgazeta.pl, *makskey* wrote:
> [...]
    > debetową Visa Elektron. Pytanie czy jeżeli zdecyduje sie na tą kartę
    > (visa classic)to karta debetowa Visa Elektron będzie funkcjonowała

    TAK

    > Mogę np wybierać bez prowizji kasę z bankomatów Euronet
    > bez prowizji, W Visie Classic jest opłata 3% min. 5 zł.

    VE bez prowizji, VC z prowizja bo to kredytowka do tego odsetki zaczynaja
    naliczac jako od transakcji gotowkowej od razu. KK nie sluzy do wyplat z
    bankomatu tylko do platnosci.

> [...]
    > obroty będą mniejsze np 1000 zł jaka wtedy będzie opłata -
    > proporcjonalnie mniejsza czy od razu 58 zł?.

    58zl.

> [...]
    > pobierane właśnie z mojego eKonta, a po ewentualnym ich skończeniu
    > dopiero będzie naliczany procent od pieniędzy wziętych na kredyt?

    Nie. W umowie zostal ci przyznany limit kredytowy. KK mozesz wydac do
    wysokosci tego limitu. Po zakonczeniu miesiaca rozliczeniowego zostanie ci
    przeslany wyciag z okresleniem daty do ktorej na podany nr rachunku musisz
    uregulowac wydane pieniadze - nie musisz wszystkiego - mozesz tylko 5% (min
    30pln). Jesli nie uregulujesz w terminie podanym przez bank calosci, to bank
    naliczy ci odsetki kredytowe od dnia transakcji w wysokosci podanej w umowie
    (19%).
    Ten miesiac + okres do splaty zwany jest Grace Perios (GP) i wynosi w
    przypadku zlotej rybki 54 dni.
    Jesli w terminie lub przed nim splacisz wszystko to nic za to nie zaplacisz.
    Pieniadze same ci z ekonta nie beda schodzic - w koncu to karta *kredytowa*.
    Mozesz natomiast zlecic automatyczna splate - wtedy w dniu wymagalnej
    splaty, bank sam pobierzez co trzeba.
    Uwazac nalezy tylko na przekroczenie limitu - bo za to jest kara.

    --
    darnok

  • 3. Data: 2006-06-15 20:16:16
    Od: Akkon <g...@g...pl>

    makskey napisał(a):

    > Pytania może banalne ale nie chcę się wkopać

    Radzę najpierw poczytać sobie o tym czym są, do czego służą i jak
    funkcjonują karty kredytowe w ogóle.

  • 4. Data: 2006-06-15 21:06:59
    Od: makskey <m...@W...pl>

    Akkon napisał w dniu czwartek 2006-06-15:

    > Radzę najpierw poczytać sobie o tym czym są, do czego służą i jak
    > funkcjonują karty kredytowe w ogóle.

    teraz korzystam z karty debetowej Visa Elektron, zaleta jak dla mnie
    bezprowizyjne wypłaty z bankomatów Euronet, wada niemożnośc zapłaty
    kartą w internecie (sklepy itp) trzeba wykupić specjalną kartę do
    płatnosci internetowych. Rozumiem że karta Visa Classic daje taką
    możliwosc? jak ktoś ma takową w mBanku pytanie czy jest to karta
    wypukła? pytam pod kątem wyjazdu do USA, spotykałem się tam z takimi
    "heblami" do transakcji off line Coś w rodzaju drukarki wsadza się
    kartę i odbija

    --
    Maciek (CKMK) VW Polo 1.3 Kat LPG (6N1) 95r 2/3 Czerwony

  • 5. Data: 2006-06-15 21:18:53
    Od: "sumi" <s...@p...onet.(wytnij)pl>

    "makskey" wrote

> [...]
    > kartą w internecie (sklepy itp) trzeba wykupić specjalną kartę do
    > płatnosci internetowych. Rozumiem że karta Visa Classic daje taką

    Daje taką możliwość

    >jak ktoś ma takową w mBanku pytanie czy jest to karta
    > wypukła?

    Tak

    Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 6. Data: 2006-06-15 21:21:30
    Od: makskey <m...@W...pl>

> [...]
    > bank sam pobierzez co trzeba.
    > Uwazac nalezy tylko na przekroczenie limitu - bo za to jest kara.

    czy można otrzymywać wyciąg droga elektroniczną a niekoniecznie
    fizyczny papier do skrzynki pocztowej, jak to wygląda w praktyce. Małe
    pytanko jeszcze czy polecenie automatycznej spłaty można ustawić na
    stronie internetowej mBanku za pomocą której obsługuje swój rachunek
    ekonto?
    czy jest interface w tymże na którym moge zobaczyć co się dzieje na
    karcie kredytowej?

    --
    Maciek (CKMK) VW Polo 1.3 Kat LPG (6N1) 95r 2/3 Czerwony

  • 7. Data: 2006-06-15 21:25:35
    Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz>

    *makskey* napisał(a):

> [...]
    > jeżeli miesięczne obroty na karcie wyniosą 1500 zł) jezeli obroty będą
    > mniejsze np 1000 zł jaka wtedy będzie opłata - proporcjonalnie mniejsza

    Skąd wziąłeś te 58 zł?

    http://www.mbank.com.pl/oferta/karty/kredytowa/zmian
    y.html

    Te informacje nie dotyczą promocji "Karta za Podpis"?

    Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
    GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
    Never invoke 'tr' when 'cat' is sufficient;
    (Taylor's Law of Programming #4)

  • 8. Data: 2006-06-15 21:25:50
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:mn.7d797d66eacc7788.47911@WYTNIJgazeta.pl, *makskey* wrote:

    > czy można otrzymywać wyciąg droga elektroniczną a niekoniecznie
    > fizyczny papier do skrzynki pocztowej, jak to wygląda w praktyce. Małe

    mozna, a od wrzesnia papierowe beda opcjonalne i platne 5 pln miesiecznie.

    > pytanko jeszcze czy polecenie automatycznej spłaty można ustawić na
    > stronie internetowej mBanku za pomocą której obsługuje swój rachunek
    > ekonto?

    zleca sie to na mlinii.

    > czy jest interface w tymże na którym moge zobaczyć co się dzieje na
    > karcie kredytowej?

    Tak, widac blokady z rozroznieniem na poszczegolne transakcje, a takze liste
    wszystkich transakcji, oraz wyciagi archiwalne. Mozna samemu zmieniac limity
    transakcji bezgot/bankomatu oraz PIN

    --
    darnok

  • 9. Data: 2006-06-15 21:27:48
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:slrn.pl.e93ju0.3v4.fmncnw@msj, *Marek Szapajko* wrote:

    > Skąd wziąłeś te 58 zł?
    >
    > http://www.mbank.com.pl/oferta/karty/kredytowa/zmian
    y.html

    > Te informacje nie dotyczą promocji "Karta za Podpis"?

    http://www.mbank.com.pl/kartazapodpis/

    W KzP karta nic nie kosztuje, a po roku juz standardowo.

    --
    darnok

  • 10. Data: 2006-06-15 21:36:23
    Od: "sumi" <s...@p...onet.(wytnij)pl>

    "Marek Szapajko" wrote

    > Skąd wziąłeś te 58 zł?
    >
    > http://www.mbank.com.pl/oferta/karty/kredytowa/zmian
    y.html

    > Te informacje nie dotyczą promocji "Karta za Podpis"?

    visa Classic za podpis jest na 19% i roczna oplata 38PLN
    oczywiście z możliwością późniejszej zmiany oprocentowania i opłaty

    Mirek
    http://kredytbankowy.com