  • 1. Data: 2006-06-15 19:51:29
    Temat: mbank-jak wyglądają obowiązki kredytobiorcy w praktyce?
    Od: "tegesik" <s...@k...pl>

    witam
    tak zajrzałem sobie przed chwilą w swoją umowę kredytową i
    przeczytałem rozdział dot. obowiązków kredytobiorcy.
    zastanowiły mie takie trzy punkty:
    - kredytobiorca zobowiazuje się do (...) przedkładania
    przedłużonych polis ubezpieczenia nieruchomości wraz z cesją praw z
    nich wynikających na rzecz mbanku (..)
    - kredytobiorca zobowiazuje się do dostarczania co 12 miesięcy oraz
    na każde żadanie banku (..)
    - kredytobiorca zobowiazuje do niezaciagania pozyczek/kredytów bez
    zgody banku

    mam pytanie:
    jak realizacja tych punktów umowy wygląda u was w praktyce?
    czy bank dopytuje sie o te punkty, ja np. po udzieleniu kredytu już
    nie prxzdkśłdsłrm zaświadczeń z pracy o zarobkach, a kolejną
    umowę ubezpieczenia zawierałem z ubezpieczalnią bez przedkąłdania
    cesji,
    czy to jakieś powązne niedociagniecia w realizacji swoich obowiazków
    wynikających z umowy?
    prosżę o wymianę doświadczeń
    tegesik

  • 2. Data: 2006-06-15 20:19:25
    Od: "tegesik" <s...@k...pl>

    > - kredytobiorca zobowiazuje się do dostarczania co 12 miesięcy oraz
    > na każde żadanie banku (..)

    oczywiście chodzi o dostarczanie zaświadczenia o zarobkach:)
    tegesik

  • 3. Data: 2006-06-15 21:55:46
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    tegesik napisał(a):
> [...]
    > na każde żadanie banku (..)
    > - kredytobiorca zobowiazuje do niezaciagania pozyczek/kredytów bez

    IMHO piszesz pewnie mo kr. hipotecznym.

    W PKO BP wymagane jest oświadczenie o dochodach - bez zaświadczeń;
    Nie mają zaświadczenia "od księgowej" - ale jeżeli Twoje oświadczenie
    było niezgodne z prawdą, a przestałbyś spłacać kredyt - to prokurator
    wyjaśni Ci, z jakiego artykułu odpowiadasz.

    Ubezpieczenie od ognia i lądowania kosmitów to nie jest duża kwota - jak
    bank normalny, to nie będzie się pieklił, że się spóźniasz z
    dostarczeniem, sam pismem ponagli - warto zrobić w swoim dobrze pojętym
    interesie. W firmach drogich zapłacisz powyżej tysiąca za typową
    nieruchomość - poszukaj takiej w której dostaniesz je za 200- 300 zł -
    chyba, że bank nalega na konkretne ubezpieczenie.
    Ja mam w Allianz - ma ten walor, że mój agent pamięta - więc nie muszę
    sam pilnowaćź odnowienia.

    Ja nie brałem innych kredytów - bo mogłoby to stanoweić podstawę do
    postawienia w stan natychmiastowej wymagalności - gdyby komu odbiło -
    ale mam kilka kart kredytowych - tyle, że obecnie jakbym chciał to
    spłacę kredyt, gdy bank wierzgnie - więc leję na to.

    Te punkty to standard - miałem taki okres, że nie mógłbym udokumentować
    dochodów - ale banku nie zawiadamiałem, a raty płaciłem - formalnie,
    gdyby bank się dowiedział, a chciał mnie posunąć, to mógłby - ale nie
    znam przypadu, by tak zrobił.

    Pzdr: Witek

  • 4. Data: 2006-06-15 21:57:55
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    tegesik napisał(a):
> [...]
    > na każde żadanie banku (..)
    > - kredytobiorca zobowiazuje do niezaciagania pozyczek/kredytów bez

    IMHO piszesz pewnie o kr. hipotecznym.

  • 5. Data: 2006-06-16 00:08:57
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    Polis bardzo pilnują.
    Musi być kopia polisy z cesją na bank dostarczona do banku.
    Mnie w Multibanku przysylają grzeczne pisemko z kopertą z oplaconym
    znaczkiem, ale mi sie nie chce kserowac, wiec jak jestem w oddziale robia mi
    ksero i sie nie martwię.

    Jesli chodzi o dochody, to z kilku banków mam informacje, ze nie czepiają
    sie, jezeli kredyt jest splacany na bieżąco. Na pewno zarządają czegos
    takiego, kiedy zdarzą sie jakies obsuwy.

    Podobni jesli chodzi o inne kredyty i udzielone poręczenia. Te punkty sa tak
    skonstruowane, że nawet jezeli chcesz wziąc lodówkę na 10 rat zero procent,
    to teoretycznie powinienes o takim zamiarze poinformowac bank, a bank
    powinien ocenic zdolnośc kredytową. Bzdura, bo koszt oceny zdolnosci bedzie
    wiecej kosztowal niż ten dodatkowy kredyt jest wart.

    Nie sadze aby bank kruszyl kopie o to, ze po 12 miesiach nie dostarczyles
    zaswiadczenia o zarobkach, jezeli jest ok ze splatą kredytu. Jezeli zechcą
    cos takiego, to napiszą i poproszą.

    BN
    www.adekus.pl
    www.dom.adekus.pl
    www.auto.adekus.pl

  • 6. Data: 2006-06-16 06:50:28
    Od: "tegesik" <s...@k...pl>

    Bartek napisał(a):
> [...]
    > Mnie w Multibanku przysylają grzeczne pisemko z kopertą z oplaconym
    > znaczkiem, ale mi sie nie chce kserowac, wiec jak jestem w oddziale robia mi

    no własnie, mnie nawet żednej informacji nie przysłali, żeby
    dostarczyć,
    więc zwyczajnie o tym punkcie zapomniałem,
    normalnie jest wszystko OK, ubezpieczenie zawarte, opłacone, dla
    mojego bezpieczeństwa

    > Nie sadze aby bank kruszyl kopie o to, ze po 12 miesiach nie dostarczyles
    > zaswiadczenia o zarobkach, jezeli jest ok ze splatą kredytu. Jezeli zechcą
    > cos takiego, to napiszą i poproszą.

    ze splatą jest wszystko luzik, raty płacone bez obsuwy, bez
    kombinacji,
    własnie interesowało mnie to jak bank podchodzi do realizacji tych
    punktów, czy to tylko zapisy , czy rzeczywiście wymaga ich
    realizacji.
    U mnie nie zareagował