  • 1. Data: 2006-06-14 21:30:34
    Temat: CREDIT NOTE - co to jest ??
    Od: InDesign Scripts <i...@g...pl>

    witam

    korzystam z niemieckiego serwisu posredniczacego w sprzedazy oprogramowania
    do tej pory - oni wystawiali faktury w moim imieniu - tzn. ja bylem jako
    sprzedawca a klient docelowy jako odbiorca - i dostawalem kopie takiej
    faktury, oddawalem ja do ksiegowosci i wszystko bylo OK
    od 1 V 2006 zmienili zasady - tzn. teraz tak jakby oni kupuja ode mnie i
    sprzedaja dalej jako oni - komis ??
    przyslali mi CREDIT NOTE - jako summary za miesiac maj - jak mam to
    teraz zaksiegowac ?? jak mam to traktowac ?? mam im wystawic fakture ??
    kwota jest po potraceniu ich prowizji i z 0% VAT (Tax exempt in
    accordance with the 6th EU Directive (EC77/388) Articles 8(1)(a), 21(1)(b).)

    bo moje programy - tak jakbym dawal im je w komis ... wiec moze trzeba
    by isc w tym kierunku ??

    a moze wystawie "fakture w proznie" ?? ;)
    ze niby cos im sprzedaje ale nie bede jej im wysylal ??
    tylko po to, zeby miec slad w papierach ??
    bo poza CreditNote - dostalem zestawienie co i komu "sprzedalem" wiec
    wiem co oni kupili ode mnie ;)

    z gory dziekuje za pomoc
    robin

    ps.
    co prawda im tez zadalem pytanie jak mam to traktowac - ale moze ktos
    powie mi jak to sie je z naszej strony ;)

  • 2. Data: 2006-06-14 21:57:24
    Temat: Re: CREDIT NOTE - co to jest ??
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > przyslali mi CREDIT NOTE - jako summary za miesiac maj

    W czystym tłumaczeniu Credit Note to odpowiednich naszej faktury
    korygującej.

  • 3. Data: 2006-06-15 00:16:01
    Od: InDesign Scripts <i...@g...pl>

    Bartek napisał(a):

    > W czystym tłumaczeniu Credit Note to odpowiednich naszej faktury
    > korygującej.

    a to ciekawe ;)
    bo w necie nigdzie nie znalazlem takiej definicji po polsku ;)
    chociaz z opisow po angielsku - podobna definicja mi tez wychodzila ;)
    ze takie cos wysyla sie, gdy nie zgadza sie ilosc towaru w przesylce,
    gdy czesc elementow ulegnie zniszczeniu, gdy ktos przeleje za malo kasy, itp

    tylko jest pewien problem ... ja im nie wystawilalem zadnej faktury :D
    wiec wlasnie nie bardzo rozumiem - do czego ma byc ta faktura korygujaca :D
    chyba, ze to jest jakas forma faktury ktora ja im "wystawilem" - czyli
    oni znowu za mnie fakture przygotowali :D

    oczywiscie dzieki za pomoc :)
    robin

  • 4. Data: 2006-06-15 08:11:27
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > :D
    > chyba, ze to jest jakas forma faktury ktora ja im "wystawilem" - czyli oni

    Dwa razy wdrażałem Navision Financials i tam w polskiej wersji zamiast
    faktury korygującej była Nota Kredytowa.

    A tak sobie mysle, ze ten dokument to po prostu uznanie Ciebie na jakąś
    okresloną kwotę. Tak jak w Polsce mamy takie twory jak noty uznaniowe i
    obciążeniowe.

    Z moich doswiadczen z tzw. zachodnią zagramanicą wynika, że maja znacznie
    mniejszy wybor dokumentów niz my i z pewnym luzem podchodza do rodzaju
    dokumentu.
    Np. obce im jest pojecie nota odsetkowa. Wystawiają po prostu fakturę na
    odsetki.

    W Twoim konkredtnym przypadku tak sobie myslę, że ta credit note, to po
    prostu dla Ciebie dowod sprzedazy, czyli do zaksiegowania tak jak faktura
    sprzedazy. Efekt ksiegowy bedzie ten sam.

    BN
    www.adekus.pl
    www.dom.adekus.pl
    www.auto.adekus.pl

  • 5. Data: 2006-06-15 10:41:44
    Od: InDesign Scripts <i...@g...pl>

    Bartek napisał(a):

> [...]
    > prostu dla Ciebie dowod sprzedazy, czyli do zaksiegowania tak jak
    > faktura sprzedazy. Efekt ksiegowy bedzie ten sam.

    czyli mam to traktowac jako niby fakture wystawiona przeze mnie im ?? ;)

    a to ich odpowiedz na moje zapytanie:

    > Please be informed that we only charge EU customers and US customers
    based in Maryland and Minnesota for Tax.

    > All other customers are not charged for VAT/Tax at all.

    to niby rozumiem ;)

    > Furthermore, kindly contact your local Tax consultant to discuss the
    pdf-file with him as we are not permitted to provide you with any Tax
    advise due to legal reasons.

    no to sie wlasnie pytam tutaj ;)
    i moze nawet zapytam sie w US ;) moze mi cos odpowiedza :)

    > However, be assured that the document sent along with your payment
    summary is generated as agreed with our legal department and our Tax
    consultants.

    co o tym sadzisz ??
    bo oni przez caly czas nie zadaja ode mnie zadnej faktury - wiec chyba
    traktuja to jako finalny dokument zamykajacy miesiac ...

    robin

  • 6. Data: 2006-06-15 11:22:51
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > co o tym sadzisz ??
    > bo oni przez caly czas nie zadaja ode mnie zadnej faktury - wiec chyba
    > traktuja to jako finalny dokument zamykajacy miesiac ...

    Tak wyglada, ze oni juz zarachowali sobie zakup od Ciebie, tym dokumentem
    Credit Note i u nich muzyczka gra, jesli chodzi o ichnie podatki i
    rozliczenia.

    teraz zastanawiam się, czy powinienes traktowac ten dokument jako ostateczny
    dowód sprzedazy u siebie i na tym poprzestac, czy tez na podstawie tego
    wystawic taką fakturę im dla swoich potrzeb. W sumie, to mozesz im ją
    wyslac, a oni ją mogą powiesic sobie na gwożdziu jesli chcą.

    Jesli chodzi o podatek dochodowy, to ta Credit Note wystarczy zeby zaistnial
    przychód podatkowy. Nie jestem natomiast pewien jak to bedzie jest w
    przypadku Twoich rozliczen VAT. Moze rzeczywiscie dla wlasnego
    bezpieczenstwa, warto by bylo poradzic sie doradcy podatkowego czy tez w US,
    zeby potem nie bylo problemów przy kontroli z VAT. Zagwostka jest taka: czy
    ta Credit Note dla Ciebie stwierdza sprzedaz z VAT Zero, czy sprzedaz z VAT
    Zwolniony. Dla kwoty przychodu znaczenia nie ma, dla Twoich rozliczen VAT ma
    i to istotny.

    BN
    www.adekus.pl
    www.dom.adekus.pl
    www.auto.adekus.pl

  • 7. Data: 2006-06-15 12:11:37
    Od: InDesign Scripts <i...@g...pl>

    Bartek napisał(a):

> [...]
    > taka: czy ta Credit Note dla Ciebie stwierdza sprzedaz z VAT Zero, czy
    > sprzedaz z VAT Zwolniony. Dla kwoty przychodu znaczenia nie ma, dla

    tak wyglada PDF od nich (w skrocie):

    ===============
    CREDIT NOTE # XX-XX-2006-XXXX-000001 01-JUN-2006

    for the period from 01-MAY-2006 to 31-MAY-2006

    Item Description
    Amount
    1 Products and/or Software Licences as per Attachment xxx.xx USD

    Net total xxx.xx USD
    0% VAT = 0.00 EUR 0.00 USD
    Total amount xxx.xx USD

    Tax exempt in accordance with the 6th EU Directive (EC77/388) Articles
    8(1)(a), 21(1)(b).
    ===============

    jest "0 % VAT" w zwiazku z 6 dyrektywa ...

    no i tak jak oni wczesniej napisali kogo i kiedy VAT'uja - mam to
    dokladnie wyszczegolnione w raporcie:

    ===============
    Revenue (sales minus refunds and chargebacks)
    Revenue in Poland
    without VAT
    with VAT
    Revenue in the European Union
    without VAT
    with VAT
    Revenue in other countries
    without VAT
    with VAT
    Revenue in all regions
    Our Margin
    Additional services/credits
    VAT withheld for EU
    Sales TAX withheld for USA
    TOTAL BALANCE

    z rozbiciem na EUR i USD (kolejne kolumny do tego co powyzej):

    NET TAX/VAT SHIP NET SHIP TAX/VAT TOTAL

    robin