    From: "darnok" <d...@a...spam.ch>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karta kred. Vica class. do eKonto
    Date: Thu, 15 Jun 2006 22:13:43 +0200

    In news:mn.7d177d66fb6abfc3.47911@WYTNIJgazeta.pl, *makskey* wrote:
    > przyszło do mnie pisemko "Karta za podpis" oferta otrzymania karty
    > kredytowej Visa Classic od mBanku. Obecnie posiadam eKonto i karte
    > debetową Visa Elektron. Pytanie czy jeżeli zdecyduje sie na tą kartę
    > (visa classic)to karta debetowa Visa Elektron będzie funkcjonowała
    > równolegle?

    TAK

    > Mogę np wybierać bez prowizji kasę z bankomatów Euronet
    > bez prowizji, W Visie Classic jest opłata 3% min. 5 zł.

    VE bez prowizji, VC z prowizja bo to kredytowka do tego odsetki zaczynaja
    naliczac jako od transakcji gotowkowej od razu. KK nie sluzy do wyplat z
    bankomatu tylko do platnosci.

    > Opłata za
    > wydanie karty 0 zł (promocja) opłata roczna za użytkownie od 0 do 58 zł (0
    > zł jeżeli miesięczne obroty na karcie wyniosą 1500 zł) jezeli
    > obroty będą mniejsze np 1000 zł jaka wtedy będzie opłata -
    > proporcjonalnie mniejsza czy od razu 58 zł?.

    58zl.

    > kolejne pytanie, czy
    > jeżeli będę płacił kartą kred. VC np w sklepie to pieniądze będą
    > pobierane właśnie z mojego eKonta, a po ewentualnym ich skończeniu
    > dopiero będzie naliczany procent od pieniędzy wziętych na kredyt?

    Nie. W umowie zostal ci przyznany limit kredytowy. KK mozesz wydac do
    wysokosci tego limitu. Po zakonczeniu miesiaca rozliczeniowego zostanie ci
    przeslany wyciag z okresleniem daty do ktorej na podany nr rachunku musisz
    uregulowac wydane pieniadze - nie musisz wszystkiego - mozesz tylko 5% (min
    30pln). Jesli nie uregulujesz w terminie podanym przez bank calosci, to bank
    naliczy ci odsetki kredytowe od dnia transakcji w wysokosci podanej w umowie
    (19%).
    Ten miesiac + okres do splaty zwany jest Grace Perios (GP) i wynosi w
    przypadku zlotej rybki 54 dni.
    Jesli w terminie lub przed nim splacisz wszystko to nic za to nie zaplacisz.
    Pieniadze same ci z ekonta nie beda schodzic - w koncu to karta *kredytowa*.
    Mozesz natomiast zlecic automatyczna splate - wtedy w dniu wymagalnej
    splaty, bank sam pobierzez co trzeba.
    Uwazac nalezy tylko na przekroczenie limitu - bo za to jest kara.

    --
    darnok