  • 221. Data: 2018-12-19 18:49:33
    Temat: Re: frankowicze
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2018-12-19 18:26, Kamil Jońca wrote:
> [...]
    korzystniejsze tylko co z czego był rozliczany i premiowany

    > Wielkie słowa. A tu chodzi o zwykłą ostrożność. Tak, uważam, że przy
    > większej umowie należy zakładać, że możesz zostać oszukany. (Przy
    > mniejszej zresztą też)
    > KJ

    Nie, Kolego, odpowiedz na zarzut, który sformułowałem, a nie "w
    bok"...

    witrak()
    PS. Nawiasem mówiąc, nie chodzi tu o *zwykłą* ostrożność...

  • 222. Data: 2018-12-19 18:50:06
    Od: "n" <...@...e>

    Twój dziadek spadł z wieżyczki w Auschwitz czy był przyrodnim bratem Adama Michnika?

    -----

  • 223. Data: 2018-12-19 18:52:23
    Od: "n" <...@...e>

    IMHO wpaDŁY NAJPIERw NA JENY, ALE TO BY TRZEBA SPRAWDZIĆ.
    nA PRZEŁOMIE 2000/01 KREDYTY DO JENA BYŁY BARDZO POPULARNE.

    -----

  • 224. Data: 2018-12-19 18:53:08
    Od: "n" <...@...e>

    A powinni babcię ;-))

    -----

  • 225. Data: 2018-12-19 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > [...]
    >
    > Otoz to.

    > A w dzisiejszej umowie masz zapisane, ze jak Wibor skoczy do 20%, to
    > cie eksmituja, ewentualnie splacisz jak za 4 mieszkania ?

    Nie spłacisz. Ogłosisz upadłosc konsumencką.
    IMO kredyty frankowe ratuje jeszcze tylko to ze wszystko jest na granicy
    opłacalnosci a ludzie ogólnie chca byc uczciwi i mieszkac a nie
    spekulowac i w razie "w" uciekac.
    Ktos wie jak wyglada ilosc upadłosci konsumenckich?

    > Przy czym ... nalezalo sie spodziewac, ze jak zlotowka spadnie, to
    > mieszkania podrozejeja. W PLN podrozeja, bo w CHF niekoniecznie.
    > A tu zonk - potanialy.

    > Przeliczenie bylo chyba proste - jak frank zdrozeje 10%, to i rata
    > zdrozeje 10%.
    >
    > A dzis dostaniesz warianty splat dla roznych Wibor ?
    > Bo to juz nie jest takie proste :-)

    Ja sie cały czas zastanawiam co musiałby sie stac, zeby wibor podskoczył
    do 10 czy 20%. Naprawde pytam. Nie znam sie.

    > Ale co robic - patrzec jak mieszkania drozeja i drozeje wynajmowane
    > ?

    No własnie...
    dlatego mowie ze miałem troche szczescia :)))

    > Gdzies tam jeszcze byla furtka upadlosci konsumenckiej.
    >
    > Albo spokojnie poczekac i dogadac sie z Krukiem :-)

    To chba juz lepiej upasc konsumencko :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 226. Data: 2018-12-19 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RobertS b...@x...pl ...

    > właśnie tak mówił, chcę w chf bo jest niższa rata, ale ta rata może
    > wzrosnąć! to nic, ważne że teraz jest niska, a poza tym w pln też
    > może wzrosnąć, no nie?
    > tak, ale z innego powodu

    A skad wiedział ze jest cos takiego jak kredyt hipoteczny we frankach?

> [...]
    > doradca: ale przecież właśnie taką polisę pan chciał, bo była
    > tańsza, niższa składka więc też inny sposób rozliczenia
    >
    > bo czego chciał klient:
    > najwyższy pakiet polisy ale w cenie kosztorysowej, przy krdytach
    > było to samo: "no dobra, wezmę w pln, ale żeby rata była taka jak w
    > chf" (można wydłużyć okres kredytowania, ale lawinowo rosną odsetki)
    >
    > lub w przypadku inwestycji:
    > "chcę mieć min. (zagwarantowane) 6% w skali roku, bez możliwości
    > straty oraz jeszcze żeby płynne to było"
    >
    > a kto by nie chciał? gdyby było to też bym kupił ;-)

    A propos AC z własnego doswiadczenia (w sumie całkiem trafna anaogia) -
    zupełnie sie na tym nie znam, warianty takie a takie, utraty wartosci, co
    sie bardziej oplaca etc.
    Wiec ide do mam nadzieje zaufanego porównywacza towarzystw i mowie zeby
    wybrał tak zeby było dobrze.
    I on mi mowi:
    - OC tyle
    - AC w słabej wersji naprawczej ale chroni przeciw kradziezy tyle
    - wersja lepsza - tyle.

    Najczesciej jest tak, ze on chciałby mnie w tym temacie troche wiecej
    wyedukowac a to ja go powstrzymuje :)
    Ale jego postawa mi sie podoba - widze ze jest w tym uczciwy.
    I nie wciska mi kitu ze za minimalna cene dostane maks ubezpieczenie.

    Najczesciej mowi mi tez ze przy takiej wartosci samochodu bardziej oplaca
    sie to i to.

    Czy ma racje? Trudno powiedziec, bo w sumie płace to AC ładnych pare lat
    na kilka samochodów a jednak nigdy nie miałem okazji skorzystac.
    Gdyby nie to ze czesto ktos inny jedzie moim autem to mogłbym powiedziec,
    ze juz straciłem kilkadziesiat tysiecy ale ile kosztuje spokojny sen...?
    :)

    I teraz odnosząc to do rozmow o chf hipo w bankach: w zadnym nie
    spotkałem takiej postawy, wszedzie były tylko optymistyczne wersje,
    wszedzie umniejszano ryzyko, NIKT nie informował, ze wysokosc raty to nie
    wszystko bo przy zmianie kursu mieszkanie stanie sie praktycznie
    niesprzedawalne etc.

    Dzieki Robert - naprawde fajna i trafna analogia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 227. Data: 2018-12-19 19:29:10
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-19, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Ja sie cały czas zastanawiam co musiałby sie stac, zeby wibor podskoczył
    > do 10 czy 20%. Naprawde pytam. Nie znam sie.

    Myślę że polexit wystarczy.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 228. Data: 2018-12-19 19:29:31
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    korzystniejsze tylko co z czego był rozliczany i premiowany

    > Nie, Kolego, odpowiedz na zarzut, który sformułowałem, a nie "w
    > bok"...

    Nie bardzo widzę, jaki konkretny zarzut sformułowałeś, na który bym nie
    odpowiedział. Może czegoś nie zrozumiałeś.
    A mi się chyba już nie chce odgrzewać dyskusji w której już wszystko[1]
    zostało powiedziane.

    KJ

    [1] wystarczy sięgnąć do archiwum. Warto również poczytać archiwum z
    lat 2004-2006. Nawet jeśli przyjąć, że czytelnicy pbb odstają od
    średniej, to porównanie ogólnego wydźwięku postów może byc
    pouczające. Zwłaszcza dla tych co to 'nic nie widzieli, nic nie
    rozumieli, a bankowcy nic nie tłumaczyli'

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 229. Data: 2018-12-19 19:34:15
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-19, witrak() <w...@h...com> wrote:

    [...]

    > Nieee, no proszę Cię...
    > Czy chcesz przekonywać, że przeciętny człowiek tylko dlatego, że
    > coś takiego rozumiał, z góry *musiał* zakładać, że zostanie
    > OSZUKANY????

    Czym jest tu oszustwo (bo przypominam, nadal do dzisiaj nie wiemy
    czy te umowy będą bardziej lub mniej korzystne niż umowy kredytów
    w PLN z podobnego okresu - ich opłacalność dopiero teraz mniej
    więcej się zrównuje).

    Bo tak oskarżycielsko, bez żadnego konkretu i dowodu jak Pawłowicz
    na twitterze, to byle każdy potrafi pisać, ale to jeszcze nie
    znaczy że należy takie tezy przyjmować jako fakty do argumentacji
    w dyskusji.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 230. Data: 2018-12-19 19:36:46
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-19, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > A skad wiedział ze jest cos takiego jak kredyt hipoteczny we frankach?

    Telewizji, internetu, gazet, internetu, znajomych, internetu, sąsiada,
    internetu, pracy, internetu i bo nie żyje w próżni.

> [...]
    > wszedzie umniejszano ryzyko, NIKT nie informował, ze wysokosc raty to nie
    > wszystko bo przy zmianie kursu mieszkanie stanie sie praktycznie

    Nie chciałeś słuchać, to Cię nikt nie informował.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com