  • 1. Data: 2018-12-13 11:34:42
    Temat: System mBanku doprowadził mnie do pasji
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Zadanie: zapłacić podatek od spadku mając w ręku decyzję US w której
    podana jest kwota i konto.
    Wydawało by się banalna sprawa, ale spróbujcie to zrobić, tak, aby być
    przekonanym, że jest zrobione prawidłowo.

    Pierwszy problem - podatek naliczony na podstawie druku SD-3 - nie ma na
    liście no to wybieram 'Inne'.
    Następny problem - za jaki okres - nie da się zostawić puste. Nie chcąc
    wprowadzać w błąd (za utrudnianie pracy urzędnikom poprzez wpisywanie
    kiedyś w tej samej linijce KP zakupu i kosztów zakupu zapłaciłem kiedyś
    karę) przerywam i postanawiam zrobić przelew normalnie.
    Ale normalnie się nie da:
    wypełniam wszystko, w opisie, że podatek od spadku, kto wpłaca, PESEL i
    przepisany identyfikator pisma. Jak chcę wysłać to:
    -system rozpoznał numer konta US - czy chcesz zrobić przelew do US.
    wybieram Tak - i myślałem, że po prostu potwierdzam, że to nie jest
    pomyłkowo wpisany nr konta, tylko, że wiem, że to US, ale system rozumie
    to inaczej i ląduję w dokładnie tym samym co poprzednio.
    Aha - więc trzeba odpowiedzieć nie.
    Znów uważne przepisywanie numeru konta, wypełnianie opisu i przy pytaniu
    czy chcę przelew do US odpowiadam 'Nie' ale zamiast zrobić normalnego
    przelewu na to konto on to przyjmuje jak Esc i cała robota z
    wypełnianiem w diabły.

    Czyli trzeba jako do US - trudno najwyżej będę się tłumaczył z podania
    nieprawdziwych danych na temat okresu za który jest podatek (wybranie
    okresu "Dekada" wydaje mi się najbliższe podatkowi płaconemu jednorazowo
    bo 10 lat to najdłuższy okres, chyba, że to o jakąś inną dekadę chodzi).
    Jest miejsce na opis o jaki podatek chodzi, ale ograniczone tak, że jak
    wpiszę, że podatek od spadku to już się żadna identyfikacja dokumentu
    nie zmieści - no wariatkowo.
    W końcu klikam 'Wyślij', przychodzi sms, ale ja dopiero wtedy widzę
    numer konta - tu jest największy idiotyzm według mnie, że nie widać
    wcześniej numeru.
    Numer oczywiście się nie zgadza. Czyli nie "Inne" - więc co.

    Rozumiem, że w takiej sytuacji mBank oczekuje, że będę wybierał kolejne
    numery druków i po kliknięciu wyślij sprawdzał, czy numer konta się
    zgadza. Ależ oni lubią wysyłać sms-y.
    A wystarczyło by, gdyby po wybraniu który US i nr druku widać było nr
    konta. Według mnie banalne i oczywiste.
    Widocznie za mało zapłacili za ten nowy interface. A może właśnie za dużo.

    Całą swoją duszą i od zawsze nie cierpię systemów które lepiej wiedzą co
    ja chcę i nie ograniczają się tylko do podpowiadania.

    Ciekawe czy dożyjemy czasów gdy jak się pójdzie do publicznej toalety i
    sobie tylko pierdnie, ale będzie się miało potrzebę podtarcia to się nie
    da bo kibel nie stwierdził sukcesu więc oprogramowany przez jakiegoś
    informatyka (co wcześniej pisał systemy bankowe) dozownik papieru nie
    wyda go, bo tak :)
    P.G.

  • 2. Data: 2018-12-13 12:20:54
    Temat: Re: System mBanku doprowadził mnie do pasji
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-12-13 o 11:34, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > wcześniej numeru.
    > Numer oczywiście się nie zgadza. Czyli nie "Inne" - więc co.

    Ja bym wybrał SD
    i pole okres pozostawił niwypełniony

    --
    Pete

  • 3. Data: 2018-12-13 12:54:56
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Dla spadku podaje się symbol SD i nie określa się okresu, za jaki płacisz.

    http://www.firma.egospodarka.pl/niezbednik-firmowy/P
    rzelew-do-US-symbol-formularza-lub-platnosci.html

    MJ
    PS. A czy zadziała w mbanku, to nie wiem.

  • 4. Data: 2018-12-13 12:58:34
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

> [...]
    rzelew-do-US-symbol-formularza-lub-platnosci.html

    > MJ
    > PS. A czy zadziała w mbanku, to nie wiem.

    Zadziała.
    KJ

    I don't drink, I don't like it, it makes me feel too good.
    -- K. Coates

  • 5. Data: 2018-12-13 13:21:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-12-13 o 12:20, Pete pisze:

    > Ja bym wybrał SD
    > i pole okres pozostawił niwypełniony

    Nie sprawdziłem czy wtedy trafia w dobry numer konta (być może).
    Pola okres nie da się zostawić nie wypełnionego.
    Choć rozważałem Dekadę zostawiłem w końcu Rok (bo nie wiem co za dekada
    - czy to 10 lat, czy 10 dni) i nie wypełniłem samego roku.
    Po kliknięciu Wyślij sam wpisał bieżący rok.
    P.G.

  • 6. Data: 2018-12-13 13:35:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-12-13 o 12:58, Kamil Jońca pisze:

    rzelew-do-US-symbol-formularza-lub-platnosci.html

    > Zadziała.
    > KJ

    Jak próbowałem wpisać normalny przelew i wykryło, że to jest nr konta US
    i mnie przeniosło to samo wypełniło typ druku jako KP. Zrozumiałem to
    jako Kasa Przyjmie - czyli w pewnym sensie wpłata po prostu na konto US
    dotycząca innych druków niż z listy.
    P.G.

  • 7. Data: 2018-12-13 13:41:09
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

> [...]
    > US i mnie przeniosło to samo wypełniło typ druku jako KP. Zrozumiałem
    > to jako Kasa Przyjmie - czyli w pewnym sensie wpłata po prostu na

    Litości. Było wyraźnie powiedziane ES DE (SD)
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Yes, but which self do you want to be?

  • 8. Data: 2018-12-13 14:24:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-12-13 o 13:41, Kamil Jońca pisze:

    rzelew-do-US-symbol-formularza-lub-platnosci.html

    > Litości. Było wyraźnie powiedziane ES DE (SD)

    Dlaczego "Litości". Powiedziane tu dziś, a ja piszę co zrobiłem wczoraj.
    Oczywiście można uznać, że każdy symbol z tej listy musi oznaczać jakiś
    konkretny rodzaj podatku - czyli istnieje też druk podatkowy
    zatytułowany "Inne". Sądzę, że nie. Skoro Inne prowadziło do nie tego
    numeru konta, a KP (przypomnę wpisane z automatu przez system mBanku na
    podstawie numeru konta) prowadziło do numeru zgodnego z pismem to z
    braku odpowiedniego numeru druku (SD-3) uznałem, że jest to coś jak
    "Inne" ale do prawidłowego numeru rachunku.

    Gdyby na liście było tylko SD wybrałbym SD, ale że są też SD2 i SD-2
    więc uznałem, że numerek ma znaczenie, a ja mam numerek -3 (kiedyś
    kolega kupił setkę procesorów, które różniły się tylko jedną literką na
    końcu od tych które wyspecyfikowałem).
    P.G.

  • 9. Data: 2018-12-13 15:42:47
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    rzelew-do-US-symbol-formularza-lub-platnosci.html

    > Dlaczego "Litości". Powiedziane tu dziś, a ja piszę co zrobiłem wczoraj.
    > Oczywiście można uznać, że każdy symbol z tej listy musi oznaczać

    Ta druga odpowiedź sugerowała, że zrobiłeś to już później, ale może
    tylko ja to tak odczytałem.
    KJ

    "You are *so* lovely."
    "Yes."
    "Yes! And you take a compliment, too! I like that in a goddess."

  • 10. Data: 2018-12-13 18:47:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]
    >pomyłkowo wpisany nr konta, tylko, że wiem, że to US, ale system
    >rozumie to inaczej i ląduję w dokładnie tym samym co poprzednio.

    Ale zdaje sie, ze to wina US.
    W przypadku przelewow chca miec specyficznie wypelnione pole
    "Tytulem", zeby prawidlowo zaksiegowac.
    Bo recznie im sie nie chce - to ksieguje komputer.

> [...]
    >(wybranie okresu "Dekada" wydaje mi się najbliższe podatkowi
    >płaconemu jednorazowo bo 10 lat to najdłuższy okres, chyba, że to o

    A nie za rok, w ktorym powstal obowiazek podatkowy ?

    >A wystarczyło by, gdyby po wybraniu który US i nr druku widać było nr
    >konta. Według mnie banalne i oczywiste.
    >Widocznie za mało zapłacili za ten nowy interface. A może właśnie za
    >dużo.

    To wina organizacji okolobankowych. Nagroda za najlepszy interfejs
    itp.
    Kto da wiecej, ten wygra. A nie da sie zaglosowac negatywnie -

    J.