  • 231. Data: 2018-12-19 20:03:46
    Temat: Re: frankowicze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 15:04:05 +0100, RobertS napisał(a):

    > to nie tak, że nie mogli w PLN, chcieli w CHF bo mogli otrzymać większą
    > kwotę

    Ale to dlatego, ze w PLN nie mogli tej wiekszej kwoty :-)

    > jak możesz spłacać ratę 1200 zł to bierzesz kredyt z ratą 1000 zł
    > (różnica na ew. wzrosty raty), ale jak ktoś celował w 1200 zł a po
    > wzroście o 100% był już udupiony (koszty go przerastały) to niestety
    > dokonał złego wyboru

    Ale dodaj jeszcze, ze to ile mogli zalezalo od widzimisie banku/KNF, a
    nie od nich.
    Jaki procent kredytow frankowych przestal byc splacany ?
    Reszte stac, widac dobrze wybrali :-)

    J.

  • 232. Data: 2018-12-19 20:12:12
    Od: "n" <...@...e>

    Ciekawe byłoby sprawdzić (badania statystyczne lub naukowe) jakie kredyty brali sami
    doradcy kredytowi.

    -----

  • 233. Data: 2018-12-19 20:15:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 19:29:10 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2018-12-19, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > [...]
    >
    > Myślę że polexit wystarczy.

    Ale wtedy, to frankowicze padna pierwsi :-)

    Pytanie istotnie ciekawe, a przeciez te 10% niedawno mielismy.
    Wtedy z tym "walczylismy", a dzis nie wiemy czemu ?

    Co by to moglo wywolac:
    -inflacja, a srednia krajowa rosnie, a Premier sie cieszy, ze rosnie.
    Srednia rosnie, a inflacja taka sobie...

    -inflacja z powodu nadmiernych wydatkow budzetowych. A tu rzad ma
    pelno programow socjalnych, a budzet w coraz lepszym stanie.

    -jakis wzmozony run na kredyty konsumpcyjne ... jakby np rzad zakazal
    uzywania starych samochodow, albo za drogo to kosztowalo

    -systematyczny spadek kursu zlotowki ... hm, juz dwa razy spadla, a
    wibor ani drgnal ...

    J.

  • 234. Data: 2018-12-19 20:17:25
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-19, n <...@...e> wrote:

    > Ciekawe byłoby sprawdzić (badania statystyczne lub naukowe) jakie kredyty brali
    sami doradcy kredytowi.

    Niejaki Petru brał franki, ale potem przewalutował.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 235. Data: 2018-12-19 20:25:45
    Od: "n" <...@...e>

    Nie rozumiesz opisu stanowiska "doradca kredytowy"?

    -----

  • 236. Data: 2018-12-19 20:35:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 19 Dec 2018 17:59:51 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Nie spłacisz. Ogłosisz upadłosc konsumencką.
    > IMO kredyty frankowe ratuje jeszcze tylko to ze wszystko jest na granicy
    > opłacalnosci a ludzie ogólnie chca byc uczciwi i mieszkac a nie
    > spekulowac i w razie "w" uciekac.

    Jak jestes mlody i "nie masz nic do stracenia", to owszem, inaczej
    moze byc problem.

    A tu juz sie nie da emigrowac do Londynu :-)

    > Ja sie cały czas zastanawiam co musiałby sie stac, zeby wibor podskoczył
    > do 10 czy 20%. Naprawde pytam. Nie znam sie.

    Teoretycznie - musialoby wzrosnac zapotrzebowanie na kredyty.

    Znowu jakas inflacja mieszkaniowa, wzrost gospodarki ... czy
    dewaluacja zlotowki i wycofanie zagranicznych inwestorow ?

    > To chba juz lepiej upasc konsumencko :)

    Nie wiem jakie tam w Kruku zasady, ale jesli kupuja np za 30%
    wartosci, to mozna sie dogadac, ze bedziesz placil 50% raty, czyli
    tyle PLN co wczesniej :-)

    J.

  • 237. Data: 2018-12-19 20:43:54
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 18:52, n pisze:
    > IMHO wpaDŁY NAJPIERw NA JENY, ALE TO BY TRZEBA SPRAWDZIĆ.
    > nA PRZEŁOMIE 2000/01 KREDYTY DO JENA BYŁY BARDZO POPULARNE.

    bardzo? kojarzę jeden bank i to tylko dla klientów private bankingu

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 238. Data: 2018-12-19 20:47:30
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 20:12, n pisze:
    > Ciekawe byłoby sprawdzić (badania statystyczne lub naukowe) jakie kredyty brali
    sami doradcy kredytowi.

    mam w CHF i jestem zadowolony ;-)
    oprocentowanie ~0,08%

    gdzie miałbym taniej?

    obecnie najlepsze kredyty w PLN mają oprocentowanie ok. 3,5%

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 239. Data: 2018-12-19 20:48:32
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 20:03, J.F. pisze:

> [...]
    > nie od nich.
    > Jaki procent kredytow frankowych przestal byc splacany ?

    kredyty walutowe są lepiej spłacane niż w PLN, gdzieś widziałem raport
    (chyba NBP) na ten temat

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 240. Data: 2018-12-19 21:41:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 20:47:30 +0100, RobertS napisał(a):

    > mam w CHF i jestem zadowolony ;-)
    > oprocentowanie ~0,08%
    >
    > gdzie miałbym taniej?

    No i co z tego, ze 0%, skoro rata wyzsza niz od 5% ? :-)

    Jak pisalem - duzo zalezy od czasu.
    Jak ktos wzial w ostatnim momencie, w maju 2008, to teraz go 0.08% nie
    bawi :-(

    J.