  • 1. Data: 2018-12-10 00:10:04
    Temat: Zawyżanie kwoty transakcji na paragonie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    Czy ktoś ma racjonalne wyjaśnienie tego, że jeden że jedna ze Stacji
    Paliw robi od dłuższego czasu tak, że jeśli kupuję paliwo za 200 zł, to
    na wyświetlaczu kasy fiskalnej jest kwota do zapłaty 400 zł i do zwrotu
    200 zł. Ostatecznie karta jest obciążana kwotę 200 zł - prawidłowo.

  • 2. Data: 2018-12-10 15:51:07
    Temat: Re: Zawyżanie kwoty transakcji na paragonie
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Zapytaj urząd skarbowy, powinno ich to zainteresować.
    Ale to, co jest na wyświetlaczu kasy fiskalnej (i czy to jest na pewno wyświetlacz
    kasy fiskalnej, czy może terminala płatniczego?), nie ma znaczenia - napisz, co masz
    na paragonie fiskalnym (czyli na takim świstku, co ma taki właśnie tytuł - a nie np,
    na potwierdzeniu płatności kartą).

  • 3. Data: 2018-12-10 19:11:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    >zwrotu
    >200 zł. Ostatecznie karta jest obciążana kwotę 200 zł - prawidłowo.

    Zadzwonic anonimo na komende ze tam chyba jakis przekret, moze z VAT i
    na drugi dzien pojechac sluzbowo i wyjasniac :-)

    J.

  • 4. Data: 2018-12-10 19:19:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-10 o 19:11, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Zadzwonic anonimo na komende ze tam chyba jakis przekret, moze z VAT i
    > na drugi dzien pojechac sluzbowo i wyjasniac :-)

    Sprawdzić najpierw o co chodzi i nie siać popeliny na komendzie.
    Wiele lat temu przyuważyłem, że gdzieś na orlenie czy innej sieciówce
    (nie pamiętam) niejako z automatu było tak, że jak do zapłaty było 100,
    to na kasie nabijane było (niejako automatycznie) 200, 100zł do wydania
    w reszcie (która oczywiście nie była wydawana) - chyba przy płatności
    kartą. Czemu - nie wiem, ale było to neutralne podatkowo, więc radzę się
    nie ośmieszać donoszeniem o oszustwach. Najlepiej pogadać o tym z danym
    sprzedawcą.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-12-10 19:24:06

    W dniu 2018-12-10 o 19:19, Liwiusz pisze:
> [...]
    > kartą. Czemu - nie wiem, ale było to neutralne podatkowo, więc radzę się
    > nie ośmieszać donoszeniem o oszustwach. Najlepiej pogadać o tym z danym

    Może i podatkowo neutralne (taka luka ;-) ) ale ktoś dla jaj sobie nie
    robił. Chyba że błąd oprogramowania. To tym bardziej należy sprawdzić bo
    się mogą CUDA dziać ;-)