  • 211. Data: 2018-12-19 15:00:25
    Temat: Re: frankowicze
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 14:34, J.F. pisze:

    > I slyszal "Kredyt we frankach ? A co to jest ? nie udzielamy".
    > Nie, ta inicjatywa musiala wyjsc od bankow.

    nie we wszystkich kredyty w chf były udzielane, banki oferują klientom
    wiele różnych usług, nie każdy i nie ze wszytskiego musi korzystać

    > Akurat tak w ogolonosci nalezalo sie spodziewac, ze z podobnego - tzn
    > w slad za spadkiem zlotowki powinny wzrosnac procenty.

    czyli klient miałby jeszcze otrzymać wykład z makroekonomii?

    > Mogl to by jeszcze byc wzrost franka (w stosunku do innych walut),
    > ale frank wiadomo - soldna waluta, nie skacze :-)

    wystarczy spojrzeć na wykres:
    https://stooq.pl/q/?s=eurchf&c=20y&t=l&a=lg&b=0

    lub ten:
    https://stooq.pl/q/?s=chfpln

    > Pytanie co by bylo, gdyby doplacil.
    > Tez by stracil 4k, tylko inaczej uzasanili ?

    nie, dostałby wypłatę w pełnej kwocie zgodnie z fakturą, ale chciał
    taniej, a jak taniej to niestety gorzej

    > W ruskim banku ? :-)

    niestety warunek braku możliwej straty nie jest tam możliwy, ponoć na
    ukrainie depo po 25%, a i tak nikt nie chce tam kasy w bankach trzymać...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 212. Data: 2018-12-19 15:04:05
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-12-18 o 20:40, z pisze:
    > Dajcie już spokój.
    > Są tacy co dzięki kredytowi we frankach mogli w ogóle wziąć kredyt i
    > dużo zaoszczędzić na dojazdach do pracy. W dodataku mają większy wybór
    > tej pracy i mimo że kurs wzrósł to rata NIE.
    > Są tacy i tacy.

    to nie tak, że nie mogli w PLN, chcieli w CHF bo mogli otrzymać większą
    kwotę

    jak możesz spłacać ratę 1200 zł to bierzesz kredyt z ratą 1000 zł
    (różnica na ew. wzrosty raty), ale jak ktoś celował w 1200 zł a po
    wzroście o 100% był już udupiony (koszty go przerastały) to niestety
    dokonał złego wyboru

    > Chodzi o przestrzeganie prawa.
    > Mam świadomość że jako słabsza strona umowy mogę być następnym razem
    > OSZUKANY, mogę strać lokum, pracę i wszyscy znowu umyją ręce.
    >
    > I to przez kogo? Ładną panią z za biurka bankowego
    >
    > PROTESTUJĘ :-)

    pani z banku może oszukać, ale tak samo lekarz, mechanik czy jakaś
    duchowna osoba, wszędzie się czarne owce trafiają

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 213. Data: 2018-12-19 15:05:52
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-12-18 o 19:17, n pisze:
    > Niektóre banki (hipoteczne, z raptem +/- trzech) w ogóle nie udzielały
    złotówkowych.
    > OIDP np. BH Hipoteczny (później wykupiony przez grupę PeKaO).

    polski bank, działający w Polsce nie udzielał kredytów w PLN? gdzie
    znalazłeś takie info?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 214. Data: 2018-12-19 15:07:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 14:49, J.F. pisze:

    > Tych, co ich komornik juz wyeksmitowal, to sie chyba da ... choc ci,
    > co wzieli w PLN, tez jeszcze moga wpasc :-)
    >
    > J.

    za chwilę ludziom się skończą dopłaty na kredytach RNS, ciekawe kto im
    dopłaci jak rata okaże się za wysoka?

    a takich co brali "na styk" było sporo...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 215. Data: 2018-12-19 15:13:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 13:33:26 +0100, RobertS napisał(a):

    > NIE MA, a więc jaka może być max rata? teoretycznie może dążyć do
    > nieskończoności

    No i prawnik powinien wylapac, zazadac uzgodnienia maksymalnej ... i
    zostac przez bank wysmiany :-)

    > obecnie klient dostaje symulację (druk wymyślony przez KNF), w którym
    > jest info, że np. rata teraz 1300 zł, a może wynieść np. 2900 zł (w
    > określonej sytuacji) i to nie jest jej max wartość
    >
    > czy ktoś z ww. powodu rezygnuje z podpisania umowy? no mnie się jeszcze
    > nie zdarzyło...

    No ba, jakby sie wszystkiego bac, to by trzeba nadal u tesciowej
    mieszkac :-)

    ale - parametry do tej symulacji to KNF podaje, czy zostawia bankom
    wolna reke ?
    Bo jak wibor skoczy bardziej, to kto bedzie winny ? :-)

    > to jest określone w TOiP, załącznik do umowy, wszelkie możliwe opłaty są
    > tam wymienione

    Ale TOiP podlega zmianie ... no chyba, ze taka zalaczona do umowy nie
    podlega ...

    > nie ma bo i dlaczego?
    > umowę podpisują dwie strony, aby uległy zmianie jej zapisy te strony
    > muszą na to wyrazić zgodę

    Raczej mnie przyzwyczajo do "... zmianie ulegaja nastepujace punkty, a
    klient moze wyrazic zgode, lub wyrazic sprzeciw, a wtedy umowa wygasa
    z dniem ...".
    Byc moze w kredytach zwyczaje inne.

    Bardziej mi jednak o poboczne zapisy chodzilo.
    W rodzaju "klient zobowiazuje sie do utrzymania konta "VIP" przez caly
    okres kredytu".
    Konto VIP kosztuje 20zl/mc, drogo, ale nie na tyle, aby klienta
    odstraszyc.

    A potem pstryk, zmiana tabeli oplat i konto VIP kosztuje 500zl/mc.

    J.

  • 216. Data: 2018-12-19 15:25:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 15:07:55 +0100, RobertS napisał(a):

    > za chwilę ludziom się skończą dopłaty na kredytach RNS, ciekawe kto im
    > dopłaci jak rata okaże się za wysoka?
    >
    > a takich co brali "na styk" było sporo...

    Ale srednia krajowa rosnie.

    J.

  • 217. Data: 2018-12-19 17:57:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 15:00:25 +0100, RobertS napisał(a):

    > nie we wszystkich kredyty w chf były udzielane, banki oferują klientom
    > wiele różnych usług, nie każdy i nie ze wszytskiego musi korzystać

    Kiedys nie byly wcale, a Budzik pytal o pierwszy raz.

    Kiedys kredyt walutowy byl pewnie dla przedsiebiorstw panstwowych,
    potem i dla prywatnych, ale do kredytu indeksowanego dla osoby
    prywatnej droga IMO daleka.
    To banki musialy na to wpasc, nie klienci.

    > czyli klient miałby jeszcze otrzymać wykład z makroekonomii?

    Trzy wyklady, jeden o makroekonomii, dwa o odstepstwach, bo one
    okazaly sie ryzykiem :-)

    > wystarczy spojrzeć na wykres:
    > https://stooq.pl/q/?s=eurchf&c=20y&t=l&a=lg&b=0

    No i zobacz co sie dzialo przez 10 lat - kurs od 1.46 do do 1.68 ...

    > lub ten:
    > https://stooq.pl/q/?s=chfpln

    Ten nie, z niestabilnymi walutami nie ma co porownywac :-)

    Znalezli by powod, aby obciac :-)

    J.

  • 218. Data: 2018-12-19 18:07:10
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2018-12-19 13:14, Kamil Jońca wrote:
    > Kris <k...@g...com> writes:
    >
    > [...]
    korzystniejsze tylko co z czego był rozliczany i premiowany

    > Wybacz, ale dla mnie jest dość oczywiste, że człowiek pracujący w banku
    > będzie mniej dbał o interesy moje niż banku(tudzież swoje).
    > Naprawdę uważasz, że przeciętny czlowiek tego nie rozumie?

    Nieee, no proszę Cię...
    Czy chcesz przekonywać, że przeciętny człowiek tylko dlatego, że
    coś takiego rozumiał, z góry *musiał* zakładać, że zostanie
    OSZUKANY????

    > Człowiek który pracuje w BANKU.
    >
    > Nie wiem czy zatrudniasz pracowników, ale co byś zrobił z pracownikiem,
    > który w pracy wyżej stawia interes obcej osoby niż pracodawcy?
    >
    > Wybacz, ale nie uważam, żeby taka rzecz była nie do pojęcia dla
    > przeciętnego Kowalskiego.

    Znowu... Czy tak już jest w tym kraju, że każdy *ma obowiązek*
    zakładać, że na każdym kroku próbują go oszukać, okraść, ograbić?

    Twoja linia argumentacji w całości na czymś takim się opiera, bo w
    gruncie rzeczy sprowadza się do zacierania *skali różnicy* między
    postępowaniem uwzględniającym działanie na korzyść pracodawcy
    (nawet banku...) od działania, które skłania klienta tegoż
    pracodawcy do niekorzystnego rozporządzenia mieniem.

    Widzisz różnicę?

    Ja nie identyfikuję się ze stanowiskiem przeciwnym Twojemu, ale w
    swojej polemice zacząłeś ignorować różnicę pomiędzy uczciwością i
    nieuczciwością (w ramach tej konkretnej problematyki), a to już
    chyba za wiele ...

    witrak()

  • 219. Data: 2018-12-19 18:26:52
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

> [...]
    > Czy chcesz przekonywać, że przeciętny człowiek tylko dlatego, że coś
    > takiego rozumiał, z góry *musiał* zakładać, że zostanie OSZUKANY????

    Wielkie słowa. A tu chodzi o zwykłą ostrożność. Tak, uważam, że przy
    większej umowie należy zakładać, że możesz zostać oszukany. (Przy
    mniejszej zresztą też)
    KJ

    Never put off till run-time what you can do at compile-time.
    -- D. Gries

  • 220. Data: 2018-12-19 18:45:32
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2018-12-19 15:04, RobertS wrote:
    > pani z banku może oszukać, ale tak samo lekarz, mechanik czy
    jakaś ^^^^^^^^

    > duchowna osoba, wszędzie się czarne owce trafiają

    Hahaha!

    witrak()