    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: frankowicze
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <X...@1...0.0.1>
    <pvde6g$mgm$2@sunflower.man.poznan.pl>
    Date: 19 Dec 2018 17:59:51 GMT

    Użytkownik RobertS b...@x...pl ...

    > właśnie tak mówił, chcę w chf bo jest niższa rata, ale ta rata może
    > wzrosnąć! to nic, ważne że teraz jest niska, a poza tym w pln też
    > może wzrosnąć, no nie?
    > tak, ale z innego powodu

    A skad wiedział ze jest cos takiego jak kredyt hipoteczny we frankach?

> [...]
    > doradca: ale przecież właśnie taką polisę pan chciał, bo była
    > tańsza, niższa składka więc też inny sposób rozliczenia
    >
    > bo czego chciał klient:
    > najwyższy pakiet polisy ale w cenie kosztorysowej, przy krdytach
    > było to samo: "no dobra, wezmę w pln, ale żeby rata była taka jak w
    > chf" (można wydłużyć okres kredytowania, ale lawinowo rosną odsetki)
    >
    > lub w przypadku inwestycji:
    > "chcę mieć min. (zagwarantowane) 6% w skali roku, bez możliwości
    > straty oraz jeszcze żeby płynne to było"
    >
    > a kto by nie chciał? gdyby było to też bym kupił ;-)

    A propos AC z własnego doswiadczenia (w sumie całkiem trafna anaogia) -
    zupełnie sie na tym nie znam, warianty takie a takie, utraty wartosci, co
    sie bardziej oplaca etc.
    Wiec ide do mam nadzieje zaufanego porównywacza towarzystw i mowie zeby
    wybrał tak zeby było dobrze.
    I on mi mowi:
    - OC tyle
    - AC w słabej wersji naprawczej ale chroni przeciw kradziezy tyle
    - wersja lepsza - tyle.

    Najczesciej jest tak, ze on chciałby mnie w tym temacie troche wiecej
    wyedukowac a to ja go powstrzymuje :)
    Ale jego postawa mi sie podoba - widze ze jest w tym uczciwy.
    I nie wciska mi kitu ze za minimalna cene dostane maks ubezpieczenie.

    Najczesciej mowi mi tez ze przy takiej wartosci samochodu bardziej oplaca
    sie to i to.

    Czy ma racje? Trudno powiedziec, bo w sumie płace to AC ładnych pare lat
    na kilka samochodów a jednak nigdy nie miałem okazji skorzystac.
    Gdyby nie to ze czesto ktos inny jedzie moim autem to mogłbym powiedziec,
    ze juz straciłem kilkadziesiat tysiecy ale ile kosztuje spokojny sen...?
    :)

    I teraz odnosząc to do rozmow o chf hipo w bankach: w zadnym nie
    spotkałem takiej postawy, wszedzie były tylko optymistyczne wersje,
    wszedzie umniejszano ryzyko, NIKT nie informował, ze wysokosc raty to nie
    wszystko bo przy zmianie kursu mieszkanie stanie sie praktycznie
    niesprzedawalne etc.

    Dzieki Robert - naprawde fajna i trafna analogia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z