  • 291. Data: 2018-12-20 14:19:20
    Temat: Re: frankowicze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2018 13:25:28 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2018-12-20, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > [...]
    >
    > Uwielbiam takie wymyślanie warunków usług na "dasię".
    > I może za to że masz kredyt hipoteczny to Ci codziennie pani
    > z Top Madl ma kawę przynosić? Chcesz usługę doradztwa, to za
    > nią zapłać. W cenie nie była.

    A ta usluga, to z jakim zabezpieczeniem ?

    Bo powiedza, ze jest dobra oferta i warto skorzystac, a potem okaze
    sie kiepska, i stracisz dwa razy :-)

    J.

  • 292. Data: 2018-12-20 14:21:07
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-20, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Mozesz sobie załozyc co chcesz w sumie :)

    Po prostu badam czy rozumiesz znaczenie słów których używasz.

    > obiecywał że WIBOR/LIBOR nigdy nie podskoczy, czy jak?
    >
    > Bardzo załuje ze nie zachowałem sobie tych złotoustych marketingowców...

    Raz piszesz, ze zachowałeś, teraz że nie zachowałeś.

    > Ale juz kiedys prowadziłem podobną dyskusję na grupie i finalnie obroncy
    > banków stwierdzili, ze własciwie to taki złotousty moze gadac co chce bo
    > to i tak bez znaczenia a liczy sie to co w umowie.

    I rozumiem znowu obrażamy się na rzeczywistość, tak?
    Bo w drugą stronę to też działa - nie masz żadnego dowodu na piśmie, a mimo
    to chcesz, żeby wszyscy wierzyli w Twoje zapewnienia że "tak właśnie było!"

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 293. Data: 2018-12-20 14:35:40
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-20, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > A ta usluga, to z jakim zabezpieczeniem ?

    Myślę że na jakimś poziomie tak. Tzn. jak będzie się dało ewidentnie
    udowodnić złą wolę/winę doradcy.

    > Bo powiedza, ze jest dobra oferta i warto skorzystac, a potem okaze
    > sie kiepska, i stracisz dwa razy :-)

    Płacisz za zmniejszenie ryzyka, a nie za wyeliminowanie do zera :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 294. Data: 2018-12-20 15:16:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-20 o 00:41, J.F. pisze:
    > W jej ocenie wyciąg z ksiąg banku stanowi jedynie dokument prywatny i
    > nie jest miarodajny do ustalenia wysokości zobowiązania wobec banku.
    > Pozwana zakwestionowała powyższy dokument i wskazała, iż w jej ocenie
    > bank nie udowodnił wysokości dochodzonego roszczenia w związku z
    > powyższym powództwo winno być oddalone.

    Nie mam siły dale czytać ;-)
    Ale powyższe może świadczyć o tym w co się wpakowały banki takimi umowami.

    PS. Widzę że prawnicze hieny poczuły krew i znajdują kruczki :-)

  • 295. Data: 2018-12-20 15:38:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2018 15:16:35 +0100, z napisał(a):

    > Nie mam siły dale czytać ;-)
    > Ale powyższe może świadczyć o tym w co się wpakowały banki takimi umowami.

    Raczej jakich prawnikow zatrudnily - to co oni, nie wiedza, ze
    podstawą jest umowa ?

    A moze i dobrych zatrudniaja, bo trzeba odnalezc sily, tam ciekawe
    rzeczy sa:

    "Odnosząc się do powyższego zarzutu wskazać należy, iż wyciąg z ksiąg
    rachunkowych banku stanowi dokument prywatny. Warto przypomnieć iż
    Wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego z dnia 15 marca 2011 r., w sprawie
    P 7/09 (OTK-A 2011/2/12), przepis art. 95 ust. 1 został uznany za
    niekonstytucyjny w zakresie, w jakim nadaje moc prawną dokumentu
    urzędowego księgom rachunkowym i wyciągom z ksiąg rachunkowych banku w
    odniesieniu do praw i obowiązków wynikających z czynności bankowych w
    postępowaniu cywilnym prowadzonym wobec konsumenta, co znalazło
    następnie wyraz w nowelizacji tego przepisu poprzez dodanie do art. 95
    ust. 1a o treści: "moc prawna dokumentów urzędowych, o której mowa w
    ust. 1, nie obowiązuje w odniesieniu do dokumentów wymienionych w tym
    przepisie w postępowaniu cywilnym" [...]

    Niemniej abstrahując od oceny możliwości potraktowania tego dokumentu
    jako dokumentu urzędowego, nie ulega wątpliwości, że powołany dokument
    spełnia wymogi co najmniej dokumentu prywatnego. Zawiera bowiem
    pieczęć banku i treść określonego oświadczenia wiedzy, wynikającej z
    ksiąg bankowych, podpisaną przez wyraźnie określoną osobę fizyczną -
    pracownika powodowego Banku. Także w literaturze przedmiotu panuje
    zgodność co do tego, że wyciągi z ksiąg bankowych stanowią co najmniej
    dokumenty prywatne, niezależnie od poglądów, co do ich urzędowego
    charakteru (Zbigniew Ofiarski, Komentarz do art. 95 Prawa bankowego,
    Lex).

    Zgodnie z treścią art. 253 k.c. jeżeli strona zaprzecza prawdziwości
    dokumentu prywatnego albo twierdzi, że zawarte w nim oświadczenie
    osoby, która je podpisała, od niej nie pochodzi, obowiązana jest
    okoliczności te udowodnić. Jeżeli jednak spór dotyczy dokumentu
    prywatnego pochodzącego od innej osoby niż strona zaprzeczająca,
    prawdziwość dokumentu powinna udowodnić strona, która chce z niego
    skorzystać. Powyższy przepis nakłada zatem na powoda obowiązek
    udowodnienia okoliczności wynikających z wyciągu z ksiąg rachunkowych
    banku, w sytuacji zakwestionowania tego dokumentu przez pozwaną. "

    > PS. Widzę że prawnicze hieny poczuły krew i znajdują kruczki :-)

    No ba, tak czy inaczej, oni zarobia. Im wiecej wyciagna kruczkow, tym
    wiecej zarobia :-)

    A koniec koncow ... strony nie kwestionowaly ustalen z dowodow, wiec
    czy ten kruczek cos dal ?
    Na pewno odwlekl postepowanie, ale odsetki rosna.
    Za to moze dal sadowi powod do przeczytania umowy.

    J.

  • 296. Data: 2018-12-20 15:45:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2018 14:35:40 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):
    > [...]
    >
    > Myślę że na jakimś poziomie tak. Tzn. jak będzie się dało ewidentnie
    > udowodnić złą wolę/winę doradcy.

    > Płacisz za zmniejszenie ryzyka, a nie za wyeliminowanie do zera :)

    To ja proponuje, zeby w umowie dodac punkt, ze w razie gdy porada
    przyniesie strate, to bank zwraca koszt porady w podwojnej wysokosci
    :-P

    J.

  • 297. Data: 2018-12-20 16:18:56
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-20, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > To ja proponuje, zeby w umowie dodac punkt, ze w razie gdy porada
    > przyniesie strate, to bank zwraca koszt porady w podwojnej wysokosci
    >:-P

    Nie no, każdy by tak chciał. Ale wydaje mi się, że umowu bankowe nie mają
    charakteru umowy o dzieło, tylko charakter umowy starannego wykonania. :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 298. Data: 2018-12-20 16:29:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2018 16:18:56 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):
    > [...]
    >
    > Nie no, każdy by tak chciał. Ale wydaje mi się, że umowu bankowe nie mają
    > charakteru umowy o dzieło, tylko charakter umowy starannego wykonania. :-)

    Jesli tak starannie robia, to nie beda mieli nic przeciw :-)

    Chyba ze starannie robia, ale dobrze wiedza, ze to i tak g* warte,
    wtedy beda oponowac :-)

    J.

  • 299. Data: 2018-12-20 16:39:02
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2018 08:45:40 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:

    > To ja proponuje, zeby w umowie dodac punkt, ze w razie gdy porada
    > przyniesie strate, to bank zwraca koszt porady w podwojnej wysokosci
    > :-P

    Popieram.
    Taka porada to jak usluga wrozki.
    A jak nie chca zwrocic kasy to niech posrednicza i biora ryzyko na siebie.
    Dam se reke posmarowac dzemem truskawkowym az po pache ze po takim postawieniu sprawy
    sie wypna.
    Jakbym ja w IT takie uslugi prowadzil to bym glodny i lelzony chodzil.

    Podobnie zreszta mechanicy samochodowi. Za "wymienianie" bym nie placil nic.
    Za naprawe, zaplacil bym uczciwie.

    Ale to juz OT.

  • 300. Data: 2018-12-20 19:07:23

    Pogoglujcie 'Arthur Andersen'+'Enron'