  • 31. Data: 2003-12-29 14:41:47
    Temat: Re: [VW] przelewy wewn. sa on-line czy nie???
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:0969.00000165.3ff033f3@newsgate.onet.pl...

    > Być może masz takowe...
    > Mogłbyś bardziej konkretnie uzasadnić swe wrażenie niekumatemu?

    Oczywiście.

    Saldo karty VE VWBD jest trzymane w CA Polcardu. Aktualizacja salda na
    karcie nie następuje online. Nie zawsze saldo dostępne które prezentuje bank
    musi się równać saldu dostępnemu na karcie VE.

    Saldo jest aktualizowane bodajże dwa razy dziennie. Nie jestem pewien co do
    ilości aktualizacji dziennie i czy są one w dni wolne, w każdym razie nie ma
    to NIC wspólnego z jakimkolwiek kanałem wykonywania przelewu / tego, czy
    przelewy chodzą online / historią konta ani niczym takim.

    Po prostu - jeśli bank wrzuci coś do dostępnych środków, to będzie to
    widoczne na karcie dopiero po najbliższej aktualizacji salda VWBD ->
    Polcard.

    Nie ma to nic wspólnego z tym w jaki sposób - online'owy, czy offline'owy
    chodzą przelewy wewnątrz banku.

    O to kiedy są aktualizację salda VW -> Polcard pytaj już VWBD.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    wojciech (at) nawara.info

  • 32. Data: 2003-12-29 14:49:27
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bspef7$hse$...@n...onet.pl,
    Wojciech Nawara <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>:

    > O to kiedy są aktualizację salda VW -> Polcard pytaj już VWBD.

    podobno 6:00 i 16:00 i chyba tylko w dni robocze - ta druga informacja mniej
    pewna niz pierwsza, a obie z drugiej reki

    --
    Robert

  • 33. Data: 2003-12-29 16:27:48
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl
    > Zbyt mało mam danych o stanie Twego konta (rodzaj karty, historia
    > wcześniejszych zakupów, spłata w GP w przyp. kredytówki, sposób/kanał
    przelewu
    > jakim posłużyłeś się przed zakupem) bym mógł ustosunkować się do
    niepowodzenia
    > jakiego doświadczyłeś.

    Czy mnie się wydawało, czy mówiliśmy o e-direct o karcie do niego?

    Bogdan B.

  • 34. Data: 2003-12-29 16:50:18
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "RobertS"

    > podobno 6:00 i 16:00 i chyba tylko w dni robocze - ta druga informacja
    mniej
    > pewna niz pierwsza, a obie z drugiej reki

    Także w soboty. Jeżeli piątek popołdniem zrobisz przelew, to możesz wydać w
    sobotę te pieniądze.
    Ranna aktualizacja jest dość dziwna - pieniądze trzeba przelać poprzedniego
    dnia przed 20:00. Jezeli przelew zrobić po 20:00 a przed 21:00 to mimo że
    pieniądze widać zaksięgowane na e-direct, nazajutrz nie ma do nich dostępu.
    Przelewy przez WWW.
    Te informacje sprawdziłem eksperymentalnie.

    Bogdan B.

  • 35. Data: 2003-12-29 19:56:05
    Temat: Re do Wojciecha i Bogdana
    Od: z...@p...onet.pl

    Re do Wojciecha.

    > Oczywiście.

    No, tak już lepiej i bez agresywnego sposobu prowadzenia dyskusji, jaki się
    często widuje na tym forum. Dzięki :)

    > Saldo karty VE VWBD jest trzymane w CA Polcardu. Aktualizacja salda na
    > karcie nie następuje online...

    To dla mnie istotna informacja, zważywszy na przyzwyczajenie do sposobu
    posługiwania się elementami: eMax-eKonto-KARTA-płatność/bankomat (dot. mBanku).
    Drugie dzięki :))
    Przyjmuję na wiarę (informację) i jak obiecałem Bogdanowi, postaram się przy
    okazji potwierdzić ją w praktyce.

    Wracając zaś do punktu wyjścia dyskusji - tj. zapytania Tomka: "czy przelewy
    miedzy wlasnymi rachunkami w VW Bank (miedzy kontem e-direct, a
    plus kontem) sa realizowane w trybie on-line (tak jak w mbanku) czy nie?",
    podzieliłem się z czytelnikami wynikiem testów za pom. kanału IVR; *w tym
    zakresie (IVR)* potwierdziło się stwierdzenie Piotra H. i infolinii,
    wyczerpującą odpowiedzią na zadane pytanie. Dyskusja zboczyła jednak z tematu
    wątku na karty i od niefortunnej, jak udowodniono, wypowiedzi Bogdana
    (fraza: "niedziele i święta, noce i sobotnie popołudnia "), podtrzymywana przez
    B. toczy się wokół karty. W sprawie VE VWB merytorycznie nie wypowiadałem się,
    gdyż nie czułem się kompetentny w tym szczególe.

    Wobec wyczerpania mi się dziennego limitów liczby 10 postów
    udzielanego 'szczodrze' przez Onet, ogłaszam EOT :)
    --
    Pozdrawiam,
    zd9.

    > Czy mnie się wydawało, czy mówiliśmy o e-direct o karcie do niego?

    Temat wątku to PRZELEWY WEWNĘTRZNE.

    EOT

    zd9.

  • 36. Data: 2003-12-29 20:36:34
    Temat: Re: Re do Wojciecha i Bogdana
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    > No, tak już lepiej i bez agresywnego sposobu prowadzenia dyskusji, jaki
    się
    > często widuje na tym forum. Dzięki :)

    Zareagowałem tak, bo wydaje mi się, że wiele razy w tym wątku było to już
    powiedziane, w dodatku o tym była cała dyskusja.

    > Temat wątku to PRZELEWY WEWNĘTRZNE.

    Tak. Ale wczytaj się w wątek. Już od postu Bogdana z Tue, 23 Dec 2003
    22:53:29 +0100 mówimy właśnie o sytuacji związanej z aktualizacją salda na
    karcie.

    Zresztą nieważne, już wszyscy wszystko wiedzą.

  • 37. Data: 2003-12-29 20:38:53
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> napisał w
    wiadomości news:bsq38d$1mr$1@news.onet.pl...

    > Zresztą nieważne, już wszyscy wszystko wiedzą.

    Poprawka. Prawie wszyscy i prawie wszystko. Ja dalej nie wiem jak to jest z
    tymi przewami wewnętrznymi. Mnie vwlinia zapewniała, że chodzą online
    niezależnie od kanału wykonania, jedynie po 20 jest jakiś okres
    przetwarzania i wtedy księgowanie może się opóźnić o kilka godzin...

    Słowem - oni sami nie wiedzą co jest grane...

  • 38. Data: 2003-12-29 20:39:44
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl>

> [...]
    się,
    > gdyż nie czułem się kompetentny w tym szczególe.
    [...]
    > Temat wątku to PRZELEWY WEWNĘTRZNE.

    Rozumiem że mamy wreszcie winnego ;-)
    Zgadywałem (a Tomek potwierdził) że jego Plus Konto jest nowe a w mBanku
    konto miał wcześniej.
    Chciałem przekazać mu kilka pożytecznych (jak sądzę) informacji o VW które
    dla mnie, gdy przyszedłem z mBanku stanowiły zaskoczenie. Ktoś kto przed
    wyjściem na zakupy robi przelew z eMaxa na eKonto i płaci kartą do eKonta
    nie zada pytania na grupie czy w VW jest tak samo. Założy że w dzisiejszych
    czasach inaczej być nie może. W każdym razie ja tak założyłem i przed kasą w
    supermarkecie musiałem przeprosić się z gotówką.
    Jak słusznie zauważyłeś, nie pisałem o przelewach wewnętrznych w VWbanku.
    Nie trzymałem się tematu. Często mi się to zdarza, np. ktoś pyta "Czy ma pan
    może zegarek?" a ja na to zupełnie bez sensu: "Za dwadzieścia dziesiąta".

    pozdrawiam,
    Bogdan B.

  • 39. Data: 2003-12-29 20:45:31
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bsq3cp$87e$...@n...onet.pl,
> [...]

    > przetwarzania i wtedy księgowanie może się opóźnić o kilka godzin...
    >
    > Słowem - oni sami nie wiedzą co jest grane...

    Moze jest tak, ze przelew zlecony przez WWW wykonuje sie natychmiast, tylko
    aktualizacja podgladu nie dziala?
    Trzeba by zlecic przez WWW i nastepnie sprawdzic saldo konta docelowego
    przez IVR.

    --
    Robert

  • 40. Data: 2003-12-29 20:47:42
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "RobertS" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    tylko
    > aktualizacja podgladu nie dziala?
    > Trzeba by zlecic przez WWW i nastepnie sprawdzic saldo konta docelowego

    Nie. Jeśli działa aktualizacja przez www, to działa przez inne kanały. Jeśli
    nie działa via IVR to nie działa via www.
    IMHO wszystkie kanały są równorzędne.

    A wracając do tematu - Glenn mówiła, że miała datę księgowania z dnia
    następnego po zleceniu przelewu...