  • 21. Data: 2008-01-23 20:34:49
    Temat: Re: dlug na karcie kredytowej za granica - pytanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:fn878l$2cj$2@news.onet.pl...

    Sądzę, ze bank ma również i inne dane, niż imię i nazwisko. nie znam prawa
    brytyjskiego, ale sądzę, że pewnie jest analogiczne do polskiego. Bank
    wyśle na ostatni znany mu adres wezwanie do zapłaty a potem podejmie kroki
    zmierzające do uzyskania tytułu wykonawczego. W Polsce by sobie go sam
    wystawił ale nie wiem, jak to jest w Anglii. W każdym razie dostanie go
    najpewniej bez problemu.

    Wiedząc, ze człowiek pochodzi z Polski nie trzeba być jakimś specjalnie
    bystrym, by zwrócić się do jakiegoś "Kruka" czy innej specjalizującej się
    firmy o windykację. W ostateczności będą musieli uzyskać w Polsce klauzulę
    wykonalności. Klient i tak za wszystko zapłaci.

  • 22. Data: 2008-01-23 20:36:54
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > podejmie kroki zmierzające do uzyskania tytułu wykonawczego. W Polsce by
    > sobie go sam wystawił ale nie wiem, jak to jest w Anglii. W każdym razie

    Wystawie/uzyska tytul wykonawczy i co z nim zrobi, skoro nie posiada
    adresu dluznika ? Osobiscie rowniez nie wiem co sie podaje przy
    zakladaniu konta w UK, ale byc moze to imie + naziwsko, adres lokalny +
    moze jakis numer ubezpieczenia (przez analogie do USA).

> [...]
    > się firmy o windykację. W ostateczności będą musieli uzyskać w Polsce
    > klauzulę wykonalności. Klient i tak za wszystko zapłaci.

    Te "specjalizujace" sie firmy typu Kruk to maja jakakolwiek skutecznosc
    w windykacji swiadomych klientow (tj. takich, ktorzy wszelka
    korespondencje od nich wywalaja bez czytania do smieci) ? Bo chyba
    przyznasz, ze wezwanie do zaplaty wyslane listem zwyklym jest niewiele
    warte, nawet jesli zamiesci sie w nim 50 roznych dziwnych zapisow, ktore
    maja pokrycie chyba jedynie w chorej wyobrazni ich autora.

    --
    Mithos

  • 23. Data: 2008-01-23 20:39:09
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Nie zeby to byla akurat wlasciwa metoda w tym przypadku, ale niektorzy
    > mysla ze adres to jakas wielka strzezona tajemnica.

    Szukanie Pana "Jana Kowalskiego" we wszystkich gminach w PL jest chyba
    srednio skuteczna metoda.

    --
    Mithos

  • 24. Data: 2008-01-23 20:42:46
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Jan 2008 21:36:54 +0100,
    osoba podpisana: Mithos <f...@a...pl>
    napisała:

    > Wystawie/uzyska tytul wykonawczy i co z nim zrobi, skoro nie posiada
    > adresu dluznika ? Osobiscie rowniez nie wiem co sie podaje przy

    Ale wg mnie cały problem rozbija się o brak "namiarów" na dłużnika.
    Czy naprawdę sądzisz, że tak ciężko je zdobyć przez bank?

    To że ja, czy Ty nie wiemy jak to zrobić, to nie znaczy, że inne firmy
    nie mają odpowiednich poszukiwaczy.

    KJ

    EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

  • 25. Data: 2008-01-23 21:10:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To że ja, czy Ty nie wiemy jak to zrobić, to nie znaczy, że inne firmy
    > nie mają odpowiednich poszukiwaczy.

    Mając prawomocny tytuł wykonawczy, to można te dane uzyskać z PESEL.

  • 26. Data: 2008-01-23 22:20:11
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Mithos wrote:

    > Czy "obcemu" bankowi bedzie latwiej to watpie.

    Te "nasze" też są obce ;-)

    --

    Pozdrowienia

  • 27. Data: 2008-01-24 00:24:21
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > konta w UK, ale byc moze to imie + naziwsko, adres lokalny + moze jakis
    > numer ubezpieczenia (przez analogie do USA).

    Jesli nie masz kogos w banku i przychodzisz jak to mowia, wprost z ulicy,
    musisz miec paszport lub inny dokument identyfikacyjny ze zdjeciem oraz tak
    zwane "proof of address" czyli potwierdzenie adresu w postaci rachunku za
    media (prad, gaz) podatek ect.
    Jesli masz kogos w banku to zadne z powyzszych....

  • 28. Data: 2008-01-24 00:29:44
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "WitCha" <c...@d...vito> napisał w wiadomości

    > Hm. W tym przypadku to nie jest "jakiś" bank, tylko bank, któremu
    > formalnie ukradziono pięniądze, więc pewne uprawnienia prędzej lub

    Ukradziono?! Formalnie!!! A skad taki wyrok?
    Juz wiesz, ze "on" ukradl? Coz, jak widac sa wsrod nas jasnowidzowie, ktorzy
    juz wybiegli w przyszlosc i widzieli "go" na lawie oskarzonych o kradziez i
    zapadajacy wyrok...

    Jak widac spora czesc osob w Polsce ma pedy moralizatorsko-skazujace.
    Szkoda tylko, ze milcza jak banki kradna...
    Jak narazie to ow bohater watku niesplacil pozyczki co absolutnie nie jest
    rownoznaczne z kradzieza.
    Naprawde polecam troche ostroznosci w wydawania wyrokow...

  • 29. Data: 2008-01-24 00:32:00
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Dnia Tue, 22 Jan 2008 23:04:14 +0100,
    > osoba podpisana: Mithos <f...@a...pl>

    > Adres znajdzie na naszej-klasie :)

    Bingo!
    hehehe

  • 30. Data: 2008-01-24 00:42:27
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Dlatego się pytałem wczesniej czy tę kartę dostał na fałszywe dane :-)
    > Poza tym jak masz na tacy bezrobotnego imigranta z Czadu, to może lepiej
    > poszukać "ducha" Polaka, bo wiadomo, że pracowity i coś można z niego
    > ściągnąć ;-)

    Hmmm, bo ja wiem:) To zalezy czy mysli czy tez wykonuje polecenia - jesli to
    drugie to tak, sciagna z niego wszystko... do skarpetek:))

    > :-) Cytuję: "Mi grozili wpisanie na taką listę w UK". Tzn byłem w Polsce i
    > przyszło pismo z NatWestu, że jestem zagrożony takim wpisem na *ichniejszą
    > angielską listę*.

    Ale tu takiej listy nie ma, moze byc co najwyzej credit score ale za 20
    funtow to niech cie wpisuja... takich firm jest chyba ze 4-ry ciekawe z kim
    natwest ma umowe:) I wierz mi, za 20 funtow dostaniesz obnizke o moze 30pkt.
    Jak nie nalezysz do "zlotych" klientow to o kant dupy rozbic 30pkt... hehe
    co najwyzej NatWest nie da ci overdraw;)

    > Poza tym, tak kilkatysiecy robi roznice, bo 20
    >
    > To może działac też w drugą stronę. Na znaczki, papier i administrację tej
    > korespondencji stracili ładnych parę funtów (wcześniej przychodziły inne
    > upomnienia, ale byłem w jeszcze innym kraju). Nawet nie wiem czy im się to
    > w ogóle opłacało.

    Oplacalo, bo 20 funtow byli na 100%, ze sciagna a w raporcie bedzie zapis -
    odzyskano - :))
    10000 nie jest latwo, zwlaszcza jak sie okaze, ze delikwent nic nie ma,
    nawet w UK, komornik nie przyjdzie do domu jesli nie zarobi 500funtow, a by
    zarobic 5 stowek, musi sprzedac rzeczy za nie mniej niz 1500 funtow. Wowczas
    Bank = 0 komornik = 500 i komu sie oplaci... Bank wpisze w raporcie - nie
    odzyskano- a do tego wzrosna koszty inne banku jak komornik i reszta.

    > W przypadku kilku tysięcy może być jeszcze większa motywacja z ich strony
    > :-) Poza tym kilka tysięcy funtów to jeszcze nie jest taka fortuna, której
    > nie da się znikąd ściągnąć.

    Wiesz, male kwoty jak wyzej ci napisalem sa do odzysku w 100% srednie jak
    np. kilka tysiecy juz takie proste nie jest....

    > Nie twierdzę, ze zaraz go ucapią, ale twierdzenie, że jest się bezkarnym
    > po narobieniu długów w innym kraju UE (bo gdyby to było Zimbabwe lub inne
    > Kongo, to co innego) to raczej chyba jest lekka przesada.

    Oczywiscie, jesli nie podal danych ktore zidentyfikuja go w Polsce to zycze
    powodzenia bankowi ktory go szuka:))

    > Swoją drogą jestem ciekaw ja to wygląda, bo przecież karty kredytowe teraz
    > na prawo i lewo wydają :-)

    przeszukaj google pod haslem "bankruptcy" - to wylada jak plaga...
    Kiedys nie sprzedawano sie tak latwo, bankructwo oglaszalo sie przy dlugach
    siegajacych 200 i wiecej tysiecy funtow, dzis 25-cio latkowie oglaszaja
    bankructwo przy 15 000.....