    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dlug na karcie kredytowej za granica - pytanie
    Date: Thu, 24 Jan 2008 00:42:27 GMT

    Użytkownik "WitCha" <c...@d...vito> napisał w wiadomości
    news:fn7o5l$n8p$1@news.dialog.net.pl...

    > Dlatego się pytałem wczesniej czy tę kartę dostał na fałszywe dane :-)
    > Poza tym jak masz na tacy bezrobotnego imigranta z Czadu, to może lepiej
    > poszukać "ducha" Polaka, bo wiadomo, że pracowity i coś można z niego
    > ściągnąć ;-)

    Hmmm, bo ja wiem:) To zalezy czy mysli czy tez wykonuje polecenia - jesli to
    drugie to tak, sciagna z niego wszystko... do skarpetek:))

    > :-) Cytuję: "Mi grozili wpisanie na taką listę w UK". Tzn byłem w Polsce i
    > przyszło pismo z NatWestu, że jestem zagrożony takim wpisem na *ichniejszą
    > angielską listę*.

    Ale tu takiej listy nie ma, moze byc co najwyzej credit score ale za 20
    funtow to niech cie wpisuja... takich firm jest chyba ze 4-ry ciekawe z kim
    natwest ma umowe:) I wierz mi, za 20 funtow dostaniesz obnizke o moze 30pkt.
    Jak nie nalezysz do "zlotych" klientow to o kant dupy rozbic 30pkt... hehe
    co najwyzej NatWest nie da ci overdraw;)

    > Poza tym, tak kilkatysiecy robi roznice, bo 20
    >
    > To może działac też w drugą stronę. Na znaczki, papier i administrację tej
    > korespondencji stracili ładnych parę funtów (wcześniej przychodziły inne
    > upomnienia, ale byłem w jeszcze innym kraju). Nawet nie wiem czy im się to
    > w ogóle opłacało.

    Oplacalo, bo 20 funtow byli na 100%, ze sciagna a w raporcie bedzie zapis -
    odzyskano - :))
    10000 nie jest latwo, zwlaszcza jak sie okaze, ze delikwent nic nie ma,
    nawet w UK, komornik nie przyjdzie do domu jesli nie zarobi 500funtow, a by
    zarobic 5 stowek, musi sprzedac rzeczy za nie mniej niz 1500 funtow. Wowczas
    Bank = 0 komornik = 500 i komu sie oplaci... Bank wpisze w raporcie - nie
    odzyskano- a do tego wzrosna koszty inne banku jak komornik i reszta.

    > W przypadku kilku tysięcy może być jeszcze większa motywacja z ich strony
    > :-) Poza tym kilka tysięcy funtów to jeszcze nie jest taka fortuna, której
    > nie da się znikąd ściągnąć.

    Wiesz, male kwoty jak wyzej ci napisalem sa do odzysku w 100% srednie jak
    np. kilka tysiecy juz takie proste nie jest....

    > Nie twierdzę, ze zaraz go ucapią, ale twierdzenie, że jest się bezkarnym
    > po narobieniu długów w innym kraju UE (bo gdyby to było Zimbabwe lub inne
    > Kongo, to co innego) to raczej chyba jest lekka przesada.

    Oczywiscie, jesli nie podal danych ktore zidentyfikuja go w Polsce to zycze
    powodzenia bankowi ktory go szuka:))

    > Swoją drogą jestem ciekaw ja to wygląda, bo przecież karty kredytowe teraz
    > na prawo i lewo wydają :-)

    przeszukaj google pod haslem "bankruptcy" - to wylada jak plaga...
    Kiedys nie sprzedawano sie tak latwo, bankructwo oglaszalo sie przy dlugach
    siegajacych 200 i wiecej tysiecy funtow, dzis 25-cio latkowie oglaszaja
    bankructwo przy 15 000.....