  • 11. Data: 2003-11-06 11:15:54
    Temat: Re: co zrobic,gdy zgina dokumenty...
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ.TO.pl>

    rena <r...@a...pl> napisał(a):

    > gdy zgina dokumety (np. dowod osobisty) zglaszam to swojemu bankowi. czy cos
    > jeszcze moge zrobic dla swojego bezpieczenstwa? ja jestem za kazdorazowym
    > zglaszaniem na policje, ale slyszalam, ze czesto jest odmowa na
    > komisariacie - czy policja ma prawo odmowic przyjecia zgloszenia?...

    Mam różne doświadczenia.
    1. Kiedyś zginął mi dowód - został w jednym z hoteli w którym byłem w
    delegacji i pomomo telefonicznej prośby o jego poszukanie nie znalazł się
    (nota bene z rok później został mi odesłany pocztą i dziwnym trafem akurat z
    tego miasta gdzie uważałem że go zostawiłem). Poszedłem na policję i
    odmówiono mi przyjęcia zgłoszenia o zaginięciu dokumentu, nie mówiąc juz o
    wydaniu jakiegokolwiek świstka potwierdzającego ten fakt. Kazano mi wyrobić
    nowy dowód i tyle. Przy okazji nieustająco pozdrawiam panów policjantów z
    komisariatu na Żoliborzu i życzę dalszych sukcesów w doskonaleniu
    asertywności.
    2. W zeszłym miesiącu mojej żonie jakiś gnojek wyrwał na ulicy torebkę, w
    której były takze dokumenty. Po zgłoszeniu kradzieży i spisaniu zeznania,
    policjant poinformował nas że dokumenty są już zastrzeżone w centralnej bazie
    rzeczy zaginionych (nazwę podaję z pamięci, więc być może nie jest w 100%
    zgodna) i że do tej bazy mają dostęp m.in. banki i firmy, więc o ile sprawdzą
    czy numer nie jest zastrzeżony, to nie powinno być problemów. Mało tego
    policjant sam zaproonował, że wystawi dokument o przyjęciu zgłoszenia
    zaginięcia dokumentów. Tym razem byliśmy na komisariacie na Cyryla.
    Z tego wynika, że w między czasie, albo policji zmieniły się procedury, albo
    zależy czy trafi się na policjanta który robi co do niego należy, czy na
    wdupiemiejca.
    Przy okazji muszę powiedzieć, że już parę razy różne rzeczy zgłaszałem na
    policji i w tym ostatnim przypadku byłem mile zaskoczony podejściem
    policjanta do sprawy. Może po prostu nam się policja na lepsze zmienia?

    Miłego dnia
    Tomek

  • 12. Data: 2003-11-06 11:47:30
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > spisaniu zeznania, policjant poinformował nas że dokumenty są już
    > zastrzeżone w centralnej bazie rzeczy zaginionych

    Ano, już parę razy słyszałem, że policjanci grzecznie rejestrują gdy
    się im wyraźnie powie że dowód został SKRADZIONY natomiast spuszczają
    na drzewo gdy się powie że ZGINĄŁ lub został ZGUBIONY. Do tego
    niektórzy próbują przekonywać w niepewnych sytuacjach że mamy do
    czynienia z tym drugim a nie z tym pierwszym.

    Chyba jakiś regulamin każe im zajmować się tylko skradzionymi.

  • 13. Data: 2003-11-06 12:20:32
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ.TO.pl>

> [...]
    > czynienia z tym drugim a nie z tym pierwszym.
    >
    > Chyba jakiś regulamin każe im zajmować się tylko skradzionymi.

    Myslę że jednak jest to sprawa podjejścia konkretnego człowieka. Kiedy
    próbowałem zgłosić zagnięciemojego dowodu, w tym samym pokoju "walczył"
    jegomość który otwarcie twierził, że mu ukradziono portfel w tramwaju,
    szczegółowo opisując kiedy miał go w ręku (miał w nim bilet) i wylądował na
    wyokim drzewie podobne jak ja :^)

  • 14. Data: 2003-11-07 14:32:42
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:8765hx1zxp.fsf@cauchy.softax.local...

> [...]
    > czynienia z tym drugim a nie z tym pierwszym.
    >
    > Chyba jakiś regulamin każe im zajmować się tylko skradzionymi.

    Ja wiem, czy regulamin?
    Czy policja jest biurem rzeczy znalezionych?
    Jesli nastapilo przestepstwo to maja obowiazek przyjac zgloszenie, jesli
    jakas gapa zostawila to niech sobie sama zalatwia zgloszenie o zagubieniu -
    do banku, do urzedu ktory dokument wydal...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 15. Data: 2003-11-07 20:21:29
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakas gapa zostawila to niech sobie sama zalatwia zgloszenie o
    zagubieniu -
    > do banku, do urzedu ktory dokument wydal...

    a jesli przestepstwo prawdopodobnie nastapi? gubisz dokumenty. idziesz do
    banku, zastrzegasz, wyrabiasz nowy dowod. a za pol roku zaczynaja
    przychodzic do ciebie z wszelkich mozliwych bankow wezwania do splaty
    kredytow, debetow, limitow. co ty wtedy na to? chyba nie zdajesz sobie
    sprawy, co mozna zrobic ze znalezionym dowodem os. a w prasie pisza co jakis
    czas, jak to zrobili:(

  • 16. Data: 2003-11-07 20:44:16
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "rena" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > zagubieniu -
    >
    > a jesli przestepstwo prawdopodobnie nastapi?

    Jesli nastapi to oczywiscie na policje czy do innej prokuratury...

    > gubisz dokumenty. idziesz do
    > banku, zastrzegasz, wyrabiasz nowy dowod. a za pol roku zaczynaja
    > przychodzic do ciebie z wszelkich mozliwych bankow wezwania do splaty
    > kredytow, debetow, limitow. co ty wtedy na to?

    Odpowiadam, ze nie zwieralem umowy, nie bralem kredytu itp...
    A dowod oczywiscie zglosilem jako zagubiony w odpowiednim czasie - w banku
    oraz w urzedzie przy wydawaniu nowego.

    > chyba nie zdajesz sobie
    > sprawy, co mozna zrobic ze znalezionym dowodem os. a w prasie pisza co
    jakis
    > czas, jak to zrobili:(

    Ja sobie zdaje sprawe, tylko tobie chyba cos wyobrazni brakuje...
    Czy niemoznosc zgloszenia DO POLICJI zgubienia dowodu oznacza (wedlug
    ciebie) niemoznosc zgloszenia tego faktu W OGOLE?

    --
    Pozdrowienia

  • 17. Data: 2003-11-07 21:03:54
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Ja sobie zdaje sprawe, tylko tobie chyba cos wyobrazni brakuje...
    > Czy niemoznosc zgloszenia DO POLICJI zgubienia dowodu oznacza
    > (wedlug ciebie) niemoznosc zgloszenia tego faktu W OGOLE?

    Ja mogę posługiwać się tylko własnym doświadczeniem sprzed kilku ale
    niezbyt wielu lat. Osobie z rodziny skradziono torebkę, dała się
    skołować na policji (czy jest pani absolutnie pewna że w torebce był
    dowód?). Zgłoszenie w gminie następnego dnia. Zgłoszenie w banku po
    kilku dniach (osoba nie miała swojego konta ale przypomniano sobie, że
    miała upoważnienie). Rewizja mieszkania, przesłuchanie na policji,
    ekspertyzy grafologa po około roku.

    Jak się okazuje równo trzy miesiące po kradzieży jacyś ludzie
    otworzyli na ten dowód konto w banku (najśmieszniejsze, że tym samym w
    którym dowód był zastrzegany - tyle że w innym oddziale) i używali go
    do jakichś szemranych interesów (akurat tutaj na szczęście nie brali
    kredytów tylko zdaje się wyprowadzili jakąś kasę z jakiejś firmy i
    potem ją wypłacili).

    PS A pół roku po rewizji zaczęły przychodzić pocztą wyciągi do tego
    konta. Na delikatne pytanie czemu konto nie jest zamknięte bank po
    dłuższym namyśle odrzekł iż sprawa się toczy więc nie można. Po pewnym
    czasie udało się wynegocjować by te wyciągi już nie przychodziły. Czy
    konto nadal istnieje - nie wiem.

    PS2 A bankiem jest BPH/PBK.

  • 18. Data: 2003-11-07 23:45:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No dobra. To co piszesz jest przykre. Ale, czy sądzisz, że możliwość
    powiadomienia policji o zagubieniu coś by tu zmieniło? No przecież równie
    dobrze planując taki szwindel możesz iść i im powiedzieć, ze zgubiłeś
    dokumenty.