  • 1. Data: 2003-11-05 17:46:10
    Temat: co zrobic,gdy zgina dokumenty...
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    gdy zgina dokumety (np. dowod osobisty) zglaszam to swojemu bankowi. czy cos
    jeszcze moge zrobic dla swojego bezpieczenstwa? ja jestem za kazdorazowym
    zglaszaniem na policje, ale slyszalam, ze czesto jest odmowa na
    komisariacie - czy policja ma prawo odmowic przyjecia zgloszenia?...

  • 2. Data: 2003-11-05 19:22:37
    Temat: Re: co zrobic,gdy zgina dokumenty...
    Od: kam <X...@X...plX>

    rena wrote:
> [...]
    > zglaszaniem na policje, ale slyszalam, ze czesto jest odmowa na
    > komisariacie - czy policja ma prawo odmowic przyjecia zgloszenia?...

    Art. 42. 1. Osoba, która utraciła dowód osobisty, jest obowiązana
    niezwłocznie zawiadomić o tym najbliższy organ gminy. Organ ten wydaje
    zaświadczenie o utracie dowodu osobistego, ważne do czasu wydania nowego
    dokumentu.

    KG

  • 3. Data: 2003-11-05 20:48:00
    Od: "Waldek" <a...@t...nie.mail.pl>

    Użytkownik "rena" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zglaszaniem na policje, ale slyszalam, ze czesto jest odmowa na
    > komisariacie - czy policja ma prawo odmowic przyjecia zgloszenia?...

    Witam!
    Niedawno skradziono mi dokumenty (dow. os., prawo jazdy, dow. rejestr, karty
    bankomatowe (dzieki kontom dostepnym w Internecie natychmiast przeniosłem
    wkłady w bezpieczne miejsce - były to karty debetowe - tu jest ich wyższość
    nad kedytowymi)). Zgłosiłem to na Policji. Po 3 m-cach umorzono śledztwo.
    Bez problemu przyjęli zgłoszenie. Dow. Os. należy zastrzegać (unieważnić) w:
    Wydz. Spraw Obyw.- Organ Wydający, oraz w bankach, gdzie masz konta. (
    niektóre pobierają opłaty np. PKO BP (10 zł). Robisz to po to, aby nie mieć
    problemów ze strony np. firm., które mogli "nabrali" złodzieje. Po 3
    tygodniach złodziej zadzwonił, że chce abym wykupił dokumenty, (pewnie nie
    bardzo mógł je wykorzystać, ale z upewnieniem się trzeba zaczekać jeszcze
    napewno z 2 lata) - ja go wyśmiałem. Miałem już duplikaty, ale kosztowało
    mnie to dużo czasu i ok. 200 zł.
    Pozdrawiam
    Waldek

  • 4. Data: 2003-11-05 21:00:04
    Od: "Waldek" <a...@t...nie.mail.pl>

    Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w wiadomości

> [...]
    > niezwłocznie zawiadomić o tym najbliższy organ gminy. Organ ten wydaje
    > zaświadczenie o utracie dowodu osobistego, ważne do czasu wydania nowego

    Nie wydają, żadnego dokumentu zastępczego

    Waldek

  • 5. Data: 2003-11-05 21:21:07
    Od: kam <X...@X...plX>

    Waldek wrote:
    > Nie wydają, żadnego dokumentu zastępczego

    Urzędniczce się nie chciało? :)

    KG

  • 6. Data: 2003-11-05 21:44:09
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    W wiadomości news:bobo8c$hor$1@news.onet.pl,
    Waldek napisał:

    > Nie wydają, żadnego dokumentu zastępczego

    Nie dokument zastępczy, lecz ZAŚWIADCZENIE O ZGŁOSZENIU UTRATY dowodu
    osobistego.
    Znajomy niedawno to przerabiał.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 7. Data: 2003-11-06 07:28:24
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

> [...]
    > napewno z 2 lata) - ja go wyśmiałem. Miałem już duplikaty, ale kosztowało

    No toś waść d.. wołowa - propozycję wykupu się zgłasza na policję - ci
    użądzaja zasadzkę i są duże szanse że cholerny złodziej wyląduje w pierdlu.
    I wbrew pozorom i powszechnym opiniom policja to robi (co najwyżej trzeba
    kogoś wyżej poinformować) - tylko że musi mieć zgłoszenie od poszkodowanego!

  • 8. Data: 2003-11-06 07:53:31
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    On 11/5/2003 9:48 PM, Użytkownik Waldek napisał:

    > [...] oraz w bankach, gdzie masz konta.

    A po co? Wystarczy przeciez w jednym, banki i tak maja wspolna baze
    Dokumentow Zastrzezonych (MIG-DZ)

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 9. Data: 2003-11-06 10:27:07
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@i...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:bocum0$qos$1@absinth.dialog.net.pl...

    > A po co? Wystarczy przeciez w jednym, banki i tak maja wspolna baze
    > Dokumentow Zastrzezonych (MIG-DZ)

    To w końcu utratę dowodu trzeba zgłaszać na policję, czy do organu
    wydającego? I kto niby ma wydać potwierdzenie zgłoszenia utraty? Bo
    zgłupiałem. :-)

    Byłem przekonany, że na policję zgłaszam utratę, a z organem wydającym
    załatwiam wydanie duplikatu. A widzę w tym wątku informację, że to organ
    wydający powinien przyjąc zgłoszenie i wydać potwierdzenie.
    Czy 'organy wydające' zastrzegą dokument w bazie MIG-DZ ?

    I jak z prawem jazdy / paszportem ?

    Pomóżcie. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 10. Data: 2003-11-06 10:47:06
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> writes:

> [...]
    > wydający powinien przyjąc zgłoszenie i wydać potwierdzenie.
    > Czy 'organy wydające' zastrzegą dokument w bazie MIG-DZ ?

    Teoria bywa różna. Z praktyki o ile mi wiadomo:
    a) policji nie chce się rejestrować utraconych dokumentów,
    b) jeśli policja nie zarejestruje utraconego dokumentu, jest spora
    szansa że jakiś bank otworzy na ten dokument rachunek (jeśli
    zarejestruje, być może też, ale wtedy ma się odpowiedni kwitek)

    Ja bym:
    a) zgłosił kradzież na policji,
    b) zgłosił utratę w gminie,
    c) zastrzegł dokument w swoim banku,
    zalepiając w ten sposób najważniejsze dziury (dziury w formie 'na ten
    dowód ktoś bierze kredyt w nieznanym mi banku czy kupuje na raty' nie
    da się zalepić ale kwitkami pobranymi przy a) i b) można się bronić).

    Instytuacje wymienione wyżej podobno wymieniają dane ale wymiana ta
    dziwnie często bywa zawodna.