    From: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: co zrobic,gdy zgina dokumenty...
    Date: 07 Nov 2003 22:03:54 +0100
    Sender: marcink@cauchy

    > Ja sobie zdaje sprawe, tylko tobie chyba cos wyobrazni brakuje...
    > Czy niemoznosc zgloszenia DO POLICJI zgubienia dowodu oznacza
    > (wedlug ciebie) niemoznosc zgloszenia tego faktu W OGOLE?

    Ja mogę posługiwać się tylko własnym doświadczeniem sprzed kilku ale
    niezbyt wielu lat. Osobie z rodziny skradziono torebkę, dała się
    skołować na policji (czy jest pani absolutnie pewna że w torebce był
    dowód?). Zgłoszenie w gminie następnego dnia. Zgłoszenie w banku po
    kilku dniach (osoba nie miała swojego konta ale przypomniano sobie, że
    miała upoważnienie). Rewizja mieszkania, przesłuchanie na policji,
    ekspertyzy grafologa po około roku.

    Jak się okazuje równo trzy miesiące po kradzieży jacyś ludzie
    otworzyli na ten dowód konto w banku (najśmieszniejsze, że tym samym w
    którym dowód był zastrzegany - tyle że w innym oddziale) i używali go
    do jakichś szemranych interesów (akurat tutaj na szczęście nie brali
    kredytów tylko zdaje się wyprowadzili jakąś kasę z jakiejś firmy i
    potem ją wypłacili).

    PS A pół roku po rewizji zaczęły przychodzić pocztą wyciągi do tego
    konta. Na delikatne pytanie czemu konto nie jest zamknięte bank po
    dłuższym namyśle odrzekł iż sprawa się toczy więc nie można. Po pewnym
    czasie udało się wynegocjować by te wyciągi już nie przychodziły. Czy
    konto nadal istnieje - nie wiem.

    PS2 A bankiem jest BPH/PBK.