    From: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ.TO.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: co zrobic,gdy zgina dokumenty...
    Date: Thu, 6 Nov 2003 11:15:54 +0000 (UTC)

    rena <r...@a...pl> napisał(a):

    > gdy zgina dokumety (np. dowod osobisty) zglaszam to swojemu bankowi. czy cos
    > jeszcze moge zrobic dla swojego bezpieczenstwa? ja jestem za kazdorazowym
    > zglaszaniem na policje, ale slyszalam, ze czesto jest odmowa na
    > komisariacie - czy policja ma prawo odmowic przyjecia zgloszenia?...

    Mam różne doświadczenia.
    1. Kiedyś zginął mi dowód - został w jednym z hoteli w którym byłem w
    delegacji i pomomo telefonicznej prośby o jego poszukanie nie znalazł się
    (nota bene z rok później został mi odesłany pocztą i dziwnym trafem akurat z
    tego miasta gdzie uważałem że go zostawiłem). Poszedłem na policję i
    odmówiono mi przyjęcia zgłoszenia o zaginięciu dokumentu, nie mówiąc juz o
    wydaniu jakiegokolwiek świstka potwierdzającego ten fakt. Kazano mi wyrobić
    nowy dowód i tyle. Przy okazji nieustająco pozdrawiam panów policjantów z
    komisariatu na Żoliborzu i życzę dalszych sukcesów w doskonaleniu
    asertywności.
    2. W zeszłym miesiącu mojej żonie jakiś gnojek wyrwał na ulicy torebkę, w
    której były takze dokumenty. Po zgłoszeniu kradzieży i spisaniu zeznania,
    policjant poinformował nas że dokumenty są już zastrzeżone w centralnej bazie
    rzeczy zaginionych (nazwę podaję z pamięci, więc być może nie jest w 100%
    zgodna) i że do tej bazy mają dostęp m.in. banki i firmy, więc o ile sprawdzą
    czy numer nie jest zastrzeżony, to nie powinno być problemów. Mało tego
    policjant sam zaproonował, że wystawi dokument o przyjęciu zgłoszenia
    zaginięcia dokumentów. Tym razem byliśmy na komisariacie na Cyryla.
    Z tego wynika, że w między czasie, albo policji zmieniły się procedury, albo
    zależy czy trafi się na policjanta który robi co do niego należy, czy na
    wdupiemiejca.
    Przy okazji muszę powiedzieć, że już parę razy różne rzeczy zgłaszałem na
    policji i w tym ostatnim przypadku byłem mile zaskoczony podejściem
    policjanta do sprawy. Może po prostu nam się policja na lepsze zmienia?

    Miłego dnia
    Tomek