  • 1. Data: 2003-11-05 17:41:28
    Temat: odmowa na kacie - brak linii
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    ostatnio w duzym hipermarkecie mialam odmowe autoryzacji, mimo, ze kasa byla
    no koncie - na wydruku byl napis "brak linii" - czy to oznacza, ze jesli w
    sklepie jest duzy ruch, to wszysktie terminale naraz sie nie polacza? po 3
    czy 4 razie autoryzacja przeszla, ale kolejka juz mnie zabila wzrokiem:)

  • 2. Data: 2003-11-06 07:34:41
    Temat: Re: odmowa na kacie - brak linii
    Od: "Grzexs" <g...@g...pl>

> [...]
    polacza? po 3
    > czy 4 razie autoryzacja przeszla, ale kolejka juz mnie zabila

    To znaczyć może, że coś jest z połączeniem telefonicznym nie w
    porządku. Miałem taki przypadek na stacji benzynowej - w końcu
    sprzedawca "poruszał kablem" i poszło bez problemu.

    Grzexs

  • 3. Data: 2003-11-06 08:23:41
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Grzexs <g...@g...pl> wrote:

    > To znaczyć może, że coś jest z połączeniem telefonicznym nie w
    > porządku.

    Z połaczeniem - tak, ale w hipermarketach nie jest ono chyba telefoniczne;
    przecież na rachunki by nie wyrobili ;)

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 4. Data: 2003-11-06 09:14:51
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowroński" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:bod042$pem$1@foka1.acn.pl...
    > Grzexs <g...@g...pl> wrote:

    > Z połaczeniem - tak, ale w hipermarketach nie jest ono chyba telefoniczne;
    > przecież na rachunki by nie wyrobili ;)

    No wlasnie niewiem jak to jest dokladnie. Mieszkam w Gorzowie Wlkp. i tu np.
    w takim duzym Markecie jak TESCO, autoryzacja karty trwa cos okolo minuty...
    Wyglada to, jakby szlo normalna linia telefoniczna (wybieram numer, jest
    polaczenie, bezp WAN, nadawanie, odbieranie, autoryzacja XXXXXX). Moze
    market ma z Telepsami podpisana jakas umowe, na podstawie ktorej placi
    zryczaltowana oplate za polaczenia z CKC.

    Natomiast bedac w Szczecinie w markecie Real (gdzie terminale do obslugi
    kart, sa zintegrowane z terminalem kasowym), zauwazylem ze autoryzacja trwa
    kilka sekund (dluzej na drukarce iglowej drukuje sie slip, niz trwa
    autoryzacja). Wiec domyslam sie, ze Real ma jakies bezposrednie polaczenie z
    Polcardem, czy innym centrum autoryzacyjnym.

    Leszek Kowalski

  • 5. Data: 2003-11-06 17:13:38
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Grzexs"
    > To znaczyć może, że coś jest z połączeniem telefonicznym nie w
    > porządku. Miałem taki przypadek na stacji benzynowej - w końcu
    > sprzedawca "poruszał kablem" i poszło bez problemu.

    Ale telefon w hipermarkecie?
    Miałem kiedyś do czynienia z wielostanowiskowym programem do obsługi
    autoryzacji kart. Możliwości komunikacji z centrum to były sieci w rodzaju
    X.25 albo ATM, żaden dial-up.

    Bogdan B.

  • 6. Data: 2003-11-08 09:04:12
    Od: "Grzexs" <g...@g...pl>

    > Z połaczeniem - tak, ale w hipermarketach nie jest ono chyba
    telefoniczne;
    > przecież na rachunki by nie wyrobili ;)

    Może nie telefoniczne, ale kablowe :)

    Grzexs