  • 91. Data: 2003-05-28 09:23:09
    Temat: Re: co Panstwo sadza
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > IMHO nie jest to utopia.

    > IMHO bzdura. Przecież wpływy z PDOF są znane. Podzielić je należy
    > przez liczbę pracujących i mamy stawkę pogłównego. Czysty zysk to

    oczywiscie ze sa znane. Wychodzi ok. 1700 na glowe.

    > zmniejszenia aparatu i skierowanie aktywności ludzi na pracę, a nie
    > kombinowanie: znika cała sprawozdawczość mająca na celu wykazywanie
    > kosztów, strach prze tym czy przypadkiem nie odliczyliśmy tego, czego
    > nie można itp.

    pojedz na wies do babci otrzymujacej 400zl miesiecznie renty i powiedz ze
    chcesz zeby rocznie placila 1700 podatku a pozniej zastanow sie jakie bzdury
    wypisujesz.

    D.

  • 92. Data: 2003-05-28 10:11:17
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 28 May 2003 11:23:09 +0200, "Dave" <w...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >chcesz zeby rocznie placila 1700 podatku a pozniej zastanow sie jakie bzdury

    przeczytaj najpierw i postaraj się zrozumieć, a potem dopiero
    odpowiedz. "Babcia na wsi" nie jest jedną z "pracujących". A poaz tym:
    ta "babcia" dostanie wyższą rentę, bo np. odpadnie koszt liczenia PDOF
    od owego świadczenia.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 93. Data: 2003-05-28 13:27:33
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

> [...]
    > odpowiedz. "Babcia na wsi" nie jest jedną z "pracujących". A poaz tym:
    > ta "babcia" dostanie wyższą rentę, bo np. odpadnie koszt liczenia PDOF

    od kiedy to renty i emerytury nie stanowia dochodu ?
    i na czym polega problem i koszt liczenia podatku od renty ?

    D.

  • 94. Data: 2003-05-28 13:52:03
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 28 May 2003 15:27:33 +0200, "Dave" <w...@o...pl>
    wrote:

    >od kiedy to renty i emerytury nie stanowia dochodu ?

    jeszcze raz poproszę Cię - przeczytaj to, co napisałem. Uważam, że
    podatek pogłówny powinny płacić osoby pracujące. Emerytura czy renta
    nie powinny być obciążone PDOF, bo to niepotrzebna komplikacja.
    Jakoś nie przeszkadza obecnie niemiłosciwie "panującym" wprowadzać
    coraz to nowych kategorii dochodów, które są opodatkowane każde w inny
    sposób, więc wypłacanie rent i emerytur bez potrącania zaliczek na
    PDOF nie byłoby rewolucją.

    >i na czym polega problem i koszt liczenia podatku od renty ?

    Na tym, że trzeba to robić. Na wysyłaniu milionów listów, na
    wypełnianiu milionów deklaracji, na tym, że ktoś to musi robić, ktoś
    inny kontrolować, ktoś inny przyjmować...
    Po co?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 95. Data: 2003-05-28 14:17:13
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > jeszcze raz poproszę Cię - przeczytaj to, co napisałem. Uważam, że
    > podatek pogłówny powinny płacić osoby pracujące. Emerytura czy renta
    > nie powinny być obciążone PDOF, bo to niepotrzebna komplikacja.

    no to ladnie. Czyli odpada pare ladnych milionow skladkowiczow a zostaja
    jedynie pracujacy. Czyli na jednego pracujacego przypadnie ok. 3tys podatku.
    Wiesz ze w Polsce ludzie pracuja za 800zl i mniej ? Chcialbys zeby im
    podatek wzrosl ? To oni maja finansowac reforme systemu podatkowego ?

    > Na tym, że trzeba to robić. Na wysyłaniu milionów listów, na
    > wypełnianiu milionów deklaracji, na tym, że ktoś to musi robić, ktoś
    > inny kontrolować, ktoś inny przyjmować...

    cos ci sie pomylilo. ZUS sam liczy podatek i go odprowadza a nikt nie musi
    wysylac zadnych listow w tym celu. Przelanie emerytury na 2 konta (emeryta i
    US) czy na jedno konto (emeryta) nie niesie ze soba zadnych kosztow. Poza
    tym sadzisz ze sprawiedliwe jest zycie emeryta na konto podatnika i nie
    partycypowanie w biezacych kosztach panstwa ? Wg mnie to ze sprawiedliwoscia
    ma malo wspolnego. Sa tacy co pobieraja 3tys emerytury i maja nie placic nic
    a tych co zarabiaja 800zl chcesz obciazyc wiekszym podatkiem ? Gdzie tu
    logika ?

    D.

    D.

  • 96. Data: 2003-05-28 14:52:27
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Wiosenną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Jarek pisze:

    > jeszcze raz poproszę Cię - przeczytaj to, co napisałem.
    Na to jakiś skrót trzeba przyjąc
    "PJRTCN" (Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem) może być? ;-)

  • 97. Data: 2003-05-28 15:23:06
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid> writes:

    > Wiosenną porą czytam pl.biznes.banki

    > Na to jakiś skrót trzeba przyjąc
    > "PJRTCN" (Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem) może być? ;-)

    Krócej będzie PKN (Przecież Kolego Napisałem)

  • 98. Data: 2003-05-28 16:09:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Dave" <w...@o...pl> writes:

    > moze i smieszne ale prawdziwe. Znam takich co przyjechali z USA kurowac sie
    > w kraju bo w Ameryce nie bylo ich na to stac.

    Panstwo polskie zaplacilo za ich leczenie kilka milionow zlotych?
    Wybacz, ale ...

    > i sadzisz ze kazdy z bogatszych ludzi chodzi wszedzie z ochrona ? Tez bajki.

    Zalezy od ilosci posiadanych (np. w portfelu) pieniedzy.
    Wez pod uwage, ze zwykle wieksza wartosc maja np. przedmioty znajdujace
    sie w domu, przy sobie raczej nikt wiele pieniedzy nie nosi. Dlatego
    tez ochrona chroni dom, a osobe tylko w szczegolnych przypadkach (np.
    zwiekszonego ryzyka).

    > a przypominasz sobie zalecenie placenia podatkow i nakazu przemiany swiata
    > tak aby byl lepszy ?

    Bez znaczenia, nikt tu nie neguje koniecznosci placenia podatkow ani
    nie chce przemieniac swiata na gorsze.

    > nie mowie o urlopie

    Coraz ciekawiej - a jak odroznisz moj urlop od zwyklego uchylania sie od
    pracy?

    > ja proponowalem zmniejszenie obcizen dla firm - poprzez bardzo maly podatek
    > od majatku produkcyjnego

    Tyle ze nie podales zadnego sensownego sposobu chocby oszacowania owego
    "majatku produkcyjnego".

    > kazdy przelew na kwote powyzej 10tys Euro jest rejestrowany i przesylany
    > odpowiednim sluzbom.

    Ale pisales nie o tym, a o kontroli.

    > Jak przelejesz pare mln za granice to na pewno zglosi
    > sie do ciebie ktos ze skarbowki albo ABW. Chcesz wyprobowac ? :-)

    Nie przesylam takich kwot za granice. Bardziej jednak prawdopodobne jest,
    by zglosil sie wtedy do mnie ktos z banku.

    > a jaki problem w wyjezdzie ma otoczenie Kima ?

    Zalezy od definicji - jak duze otoczenie. Mysle, ze ci, ktorzy chcieliby
    wyjechac, nie maja takiej mozliwosci.

    > po to zeby zyc.

    Po to zeby zyc wystarczy np. karta zachodniego banku.

    > A majatek za granica tez mozna wymusic zeby zglaszali.

    Tyle ze uparcie nie chcesz podac na to tego swojego cudownego sposobu.
    Zrozum, ze panstwo nie ma metody na uniemozliwienie swoim obywatelom
    zycia za granica. Jedyne, co panstwo moze zrobic, to zachecic obywateli
    do pozostania w kraju.
    Polsrodki stosowane przez komunistow (socjalistow) obecnie nie dzialaja,
    choc moze w N.Korei sie sprawdzaja.

    > nie chodzi o jurysdykcje ale o stwierdzenie posiadania. Tak samo jak
    > stwierdza sie stan posiadania wyjka w Ameryce i na podstawie rozprawy
    > sadowej w Polsce przesyla pieniadze do Polski.

    A jakis konkret moglbys podac? O co chodzi z tym wujkiem i co to za
    rozprawa?

    > utopia jest proponowanie podatkow poglownych.

    To byc moze tez jest prawda, zwlaszcza w tej chwili, przy biednym
    (i wciaz biedniejacym) spoleczenstwie. Ale ja tego nie proponuje.

> [...]
    > budzetu o wiele mld. Oznaczaloby koniecznosc drastycznych redukcji dla
    > policji, sluzby zdrowia, szkolnictwa, gornictwa, pkp etc. Komu proponujesz

    Gornictwu i PKP, oczywiscie. Natomiast moja lista redukcji jest dluzsza.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 99. Data: 2003-05-28 18:29:06
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Jarek Andrzejewski wrote:

> [...]
    > coraz to nowych kategorii dochodów, które są opodatkowane każde w inny
    > sposób, więc wypłacanie rent i emerytur bez potrącania zaliczek na

    IMHO powinni płacić wszyscy pełnoletni, bo inaczej nikt by oficjalnie
    nie pracował.

    pzdr

    Tomek

    P.S. A emerytury można jednorazowo zwaloryzować.

  • 100. Data: 2003-05-29 06:59:26
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Panstwo polskie zaplacilo za ich leczenie kilka milionow zlotych?
    > Wybacz, ale ...

    a ile wg ciebie kosztuje kilkuletnia kuracja nowotworowa ?

    > Bez znaczenia, nikt tu nie neguje koniecznosci placenia podatkow ani
    > nie chce przemieniac swiata na gorsze.

    zabieranie wdowom pieniedzy i dawanie bogatym jest przemiana na gorsze.
    Szkoda ze tego nie rozumiesz zwlaszcza w kontekscie Biblii ktora
    wielokrotnie wstawia sie za wdowami.

    > Coraz ciekawiej - a jak odroznisz moj urlop od zwyklego uchylania sie
    > od pracy?

    bradzo prosto. Wystarczy stwierdzic czy pobierasz wynagrodzenie czy nie.

    > Tyle ze nie podales zadnego sensownego sposobu chocby oszacowania
    > owego "majatku produkcyjnego".

    majatek firm jest szacowany bardzo dobrze przez ewidencje srodkow trwalych i
    obrotowych. Nie musze nic tutaj dowac i opracowywac.

    > Ale pisales nie o tym, a o kontroli.

    to wg ciebie nie jest kontrola ? :-)

    > Nie przesylam takich kwot za granice. Bardziej jednak prawdopodobne
    > jest,
    > by zglosil sie wtedy do mnie ktos z banku.

    a po co ? Zeby ci pogratulowac posiadania fortuny i zachecic do korzystania
    z pakietu dla VIP albo spersonalizowanej obslugi ? Byc moze. Ale ja mowie o
    kontroli. I m.in. ABW kontroluje przeplyw takich sum. Nie da sie bez wiedzy
    Panstwa legalnie wysylac milionow na zagranice.

    > Zalezy od definicji - jak duze otoczenie. Mysle, ze ci, ktorzy
    > chcieliby wyjechac, nie maja takiej mozliwosci.

    bo nie naleza do najblizszego otoczenia :-)

    > Po to zeby zyc wystarczy np. karta zachodniego banku.

    i placenie za wynajem i taksowki ? Tez mozna. Dzieki temu wiecej forsy
    zostanie w kraju i wiele z nich pojdzie do budzetu w postaci np. VAT. Na
    pewno przyczyni sie do rozwoju kraju

> [...]
    > Zrozum, ze panstwo nie ma metody na uniemozliwienie swoim obywatelom
    > zycia za granica. Jedyne, co panstwo moze zrobic, to zachecic

    nie sadze zeby panstwu zalezalo na kazdym obywatelu. Moze lepiej by bylo
    gdyby wszyscy kretacze i manipulatorzy wyniesli sie za granice ?

    > nie chodzi o jurysdykcje ale o stwierdzenie posiadania. Tak samo jak
    >
    > A jakis konkret moglbys podac? O co chodzi z tym wujkiem i co to za
    > rozprawa?

    przejecie majatku przez Polaka od obywatela USA wymaga m.in. wyroku
    polskiego Sadu. Aby mogl byc wydany potrzebne jest udokumentowanie m.in.
    wartosci majatku za granica. Sad ma wiec mozliwosc oceny tego majatku.

    > Gornictwu i PKP, oczywiscie. Natomiast moja lista redukcji jest
    > dluzsza.

    Dobrze. Rozumiem ze chcesz wyslac na zasilek ok. miliona ludzi z gornictwa i
    PKP. Kogo nastepnego ?

    D.