    From: "Dave" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: co Panstwo sadza
    Date: Thu, 29 May 2003 08:59:26 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@195.117.195.25

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Panstwo polskie zaplacilo za ich leczenie kilka milionow zlotych?
    > Wybacz, ale ...

    a ile wg ciebie kosztuje kilkuletnia kuracja nowotworowa ?

    > Bez znaczenia, nikt tu nie neguje koniecznosci placenia podatkow ani
    > nie chce przemieniac swiata na gorsze.

    zabieranie wdowom pieniedzy i dawanie bogatym jest przemiana na gorsze.
    Szkoda ze tego nie rozumiesz zwlaszcza w kontekscie Biblii ktora
    wielokrotnie wstawia sie za wdowami.

    > Coraz ciekawiej - a jak odroznisz moj urlop od zwyklego uchylania sie
    > od pracy?

    bradzo prosto. Wystarczy stwierdzic czy pobierasz wynagrodzenie czy nie.

    > Tyle ze nie podales zadnego sensownego sposobu chocby oszacowania
    > owego "majatku produkcyjnego".

    majatek firm jest szacowany bardzo dobrze przez ewidencje srodkow trwalych i
    obrotowych. Nie musze nic tutaj dowac i opracowywac.

    > Ale pisales nie o tym, a o kontroli.

    to wg ciebie nie jest kontrola ? :-)

    > Nie przesylam takich kwot za granice. Bardziej jednak prawdopodobne
    > jest,
    > by zglosil sie wtedy do mnie ktos z banku.

    a po co ? Zeby ci pogratulowac posiadania fortuny i zachecic do korzystania
    z pakietu dla VIP albo spersonalizowanej obslugi ? Byc moze. Ale ja mowie o
    kontroli. I m.in. ABW kontroluje przeplyw takich sum. Nie da sie bez wiedzy
    Panstwa legalnie wysylac milionow na zagranice.

    > Zalezy od definicji - jak duze otoczenie. Mysle, ze ci, ktorzy
    > chcieliby wyjechac, nie maja takiej mozliwosci.

    bo nie naleza do najblizszego otoczenia :-)

    > Po to zeby zyc wystarczy np. karta zachodniego banku.

    i placenie za wynajem i taksowki ? Tez mozna. Dzieki temu wiecej forsy
    zostanie w kraju i wiele z nich pojdzie do budzetu w postaci np. VAT. Na
    pewno przyczyni sie do rozwoju kraju

    > Tyle ze uparcie nie chcesz podac na to tego swojego cudownego sposobu.
    > Zrozum, ze panstwo nie ma metody na uniemozliwienie swoim obywatelom
    > zycia za granica. Jedyne, co panstwo moze zrobic, to zachecic
    > obywateli
    > do pozostania w kraju.

    nie sadze zeby panstwu zalezalo na kazdym obywatelu. Moze lepiej by bylo
    gdyby wszyscy kretacze i manipulatorzy wyniesli sie za granice ?

    > nie chodzi o jurysdykcje ale o stwierdzenie posiadania. Tak samo jak
    >
    > A jakis konkret moglbys podac? O co chodzi z tym wujkiem i co to za
    > rozprawa?

    przejecie majatku przez Polaka od obywatela USA wymaga m.in. wyroku
    polskiego Sadu. Aby mogl byc wydany potrzebne jest udokumentowanie m.in.
    wartosci majatku za granica. Sad ma wiec mozliwosc oceny tego majatku.

    > Gornictwu i PKP, oczywiscie. Natomiast moja lista redukcji jest
    > dluzsza.

    Dobrze. Rozumiem ze chcesz wyslac na zasilek ok. miliona ludzi z gornictwa i
    PKP. Kogo nastepnego ?

    D.