    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: co Panstwo sadza
    Date: 28 May 2003 18:09:40 +0200

    "Dave" <w...@o...pl> writes:

    > moze i smieszne ale prawdziwe. Znam takich co przyjechali z USA kurowac sie
    > w kraju bo w Ameryce nie bylo ich na to stac.

    Panstwo polskie zaplacilo za ich leczenie kilka milionow zlotych?
    Wybacz, ale ...

    > i sadzisz ze kazdy z bogatszych ludzi chodzi wszedzie z ochrona ? Tez bajki.

    Zalezy od ilosci posiadanych (np. w portfelu) pieniedzy.
    Wez pod uwage, ze zwykle wieksza wartosc maja np. przedmioty znajdujace
    sie w domu, przy sobie raczej nikt wiele pieniedzy nie nosi. Dlatego
    tez ochrona chroni dom, a osobe tylko w szczegolnych przypadkach (np.
    zwiekszonego ryzyka).

    > a przypominasz sobie zalecenie placenia podatkow i nakazu przemiany swiata
    > tak aby byl lepszy ?

    Bez znaczenia, nikt tu nie neguje koniecznosci placenia podatkow ani
    nie chce przemieniac swiata na gorsze.

    > nie mowie o urlopie

    Coraz ciekawiej - a jak odroznisz moj urlop od zwyklego uchylania sie od
    pracy?

    > ja proponowalem zmniejszenie obcizen dla firm - poprzez bardzo maly podatek
    > od majatku produkcyjnego

    Tyle ze nie podales zadnego sensownego sposobu chocby oszacowania owego
    "majatku produkcyjnego".

    > kazdy przelew na kwote powyzej 10tys Euro jest rejestrowany i przesylany
    > odpowiednim sluzbom.

    Ale pisales nie o tym, a o kontroli.

    > Jak przelejesz pare mln za granice to na pewno zglosi
    > sie do ciebie ktos ze skarbowki albo ABW. Chcesz wyprobowac ? :-)

    Nie przesylam takich kwot za granice. Bardziej jednak prawdopodobne jest,
    by zglosil sie wtedy do mnie ktos z banku.

    > a jaki problem w wyjezdzie ma otoczenie Kima ?

    Zalezy od definicji - jak duze otoczenie. Mysle, ze ci, ktorzy chcieliby
    wyjechac, nie maja takiej mozliwosci.

    > po to zeby zyc.

    Po to zeby zyc wystarczy np. karta zachodniego banku.

    > A majatek za granica tez mozna wymusic zeby zglaszali.

    Tyle ze uparcie nie chcesz podac na to tego swojego cudownego sposobu.
    Zrozum, ze panstwo nie ma metody na uniemozliwienie swoim obywatelom
    zycia za granica. Jedyne, co panstwo moze zrobic, to zachecic obywateli
    do pozostania w kraju.
    Polsrodki stosowane przez komunistow (socjalistow) obecnie nie dzialaja,
    choc moze w N.Korei sie sprawdzaja.

    > nie chodzi o jurysdykcje ale o stwierdzenie posiadania. Tak samo jak
    > stwierdza sie stan posiadania wyjka w Ameryce i na podstawie rozprawy
    > sadowej w Polsce przesyla pieniadze do Polski.

    A jakis konkret moglbys podac? O co chodzi z tym wujkiem i co to za
    rozprawa?

    > utopia jest proponowanie podatkow poglownych.

    To byc moze tez jest prawda, zwlaszcza w tej chwili, przy biednym
    (i wciaz biedniejacym) spoleczenstwie. Ale ja tego nie proponuje.

    > Wprowadzenie podatku liniowego jest mozliwe ale oznaczac bedzie zmniejszenie
    > budzetu o wiele mld. Oznaczaloby koniecznosc drastycznych redukcji dla
    > policji, sluzby zdrowia, szkolnictwa, gornictwa, pkp etc. Komu proponujesz
    > zabrac najpierw ?

    Gornictwu i PKP, oczywiscie. Natomiast moja lista redukcji jest dluzsza.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator