  • 41. Data: 2020-07-15 12:25:29
    Temat: Re: bez lokat
    Od: z <...@...pl>

    Szanowny Runcie. ***** mnie obchodzi Twoje zdanie.

  • 42. Data: 2020-07-15 12:27:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5f0e050b$0$17352$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >Jeśli przyjmiemy że DŁUG jest "towarem" i można nim handlować to
    >można wykombinować najróżniejsze historyjki.

    O dawien dawna mozna bylo.
    A propos - weksle sie nie chca u nas przyjac ... po raz drugi, bo
    kiedys przeciez dzialaly

    https://businessinsider.com.pl/firmy/kredyt-wekslowy
    -narodowego-banku-polskiego-nikt-z-niego-nie-korzyst
    a/krbvxh4

    >Teraz jest takie rozdwojenie jaźni. Pieniądz fizyczny (konkretny
    >banknot) jest raz w postaci wirtualnej a raz w postaci papierowej.
    >To jest tak ogromne pole do nadużyć również zgodnych z prawem że się
    >scyzoryk otwiera.

    Nie wiem gdzie ty tu widzisz naduzycia. Na razie sie to spotyka w NBP.

    >Musimy się zdecydować: Albo idziemy w ZAPIS ELEKTRONICZNY (i tu może
    >wejść kryptowaluta A jakże ;-) ) Albo trzymamy się fizycznego
    >banknotu. i wszystkich jego WAD ale również i zalet.
    >A te wady i zalety nie muszą być tylko krótkowzroczne. Tu i teraz.

    Cos chyba nadinterpretujesz ...

    >Dla dobra społeczeństwa handlowanie długiem, uważanie go za coś
    >innego niż jest powinno być ZAKAZANE.

    Umknely ci publikacje "money as debt" ?
    PIeniadz przestal byc zloty, to stracil realna wartosc.

    Teraz pieniadz to nadzieja, ze cos za niego dostaniesz ... taka forma
    dlugu.

    >Ale do tego społeczeństwo musi dorosnąć.
    >Mam nadzieję że nie pod batem rewolucji czy buntu przeciwko
    >BANKSTERCE.

    Na to sie nie zanosi. No moze euro pier*, i wszyscy wroca do
    sprawdzonych zwyczajow - dodawania zer i wymiany pieniedzy :-)

    J.

  • 43. Data: 2020-07-15 19:50:33
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    nuje-z-lokat-dla-firm/8bjvqmh

    >Nie ma takiego zakazu. Jest art 220
    >2. Ustawa budżetowa nie może przewidywać pokrywania deficytu
    >budżetowego przez zaciąganie zobowiązania w centralnym banku państwa.
    >
    >Wystarczy, ze sie przewidzi sprzedaz obligacji, a potem NBP kupi z
    >wlasnej inicjatywy :-)

    No właśnie - jak ominąć... Właśnie PFR i BGK puszczają. :)

    >Kosztem bogatych, ktorzy podziela sie z biednymi :-)

    Posiadający oszczędności nie równa się "bogaty".
    Nie posiadający gotówki lub na koncie w walucie w której
    ma przychody nie równa się "biedny".
    (na wszelki wypadek, bo jeszcze któś emotki nie zauważy...)

    >Ogolnie wszystke zlotowki pochodza z NBP, ale wczesniej banki
    >komercyjne unikaly bezposrednich pozyczek.

    I skupowania nawet obligacji korporacyjnych, jawnie lub
    "lewą ręka za prawe ucho" - niemniej jednak.
    W Norwegii robią to uczciwiej bo za pieniądze z państwowego
    funduszu emerytalnego (czy jak się to teraz nazywa) - zasilany
    jest z wpływów z ropy i gazu.

    Arek

  • 44. Data: 2020-07-15 20:19:37
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: <5f0ed8cb$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>...
    >[...]
    >A zeby jeszcze bardziej utrudnic, to banki w zamian za zloto zaczely
    >wydawac bank-noty ...

    Nie tylko za złoto:
    https://www.portel.pl/kultura/czterozlotowka-z-1794-
    roku-historia-jednego-przedmiotu-cz-13/8
    8628

    "O pierwszych banknotach możemy mówić w odniesieniu do kwitów
    bankowych - depozytowych z 1665 r. , które pojawiły się w Szwecji.
    Zastępowały one monety miedziane o ogromnych rozmiarach, ważące
    nawet do 20 kg (tzw. platmynty). W powstałym wówczas Szwedzkim
    Banku Państwowym można było zdeponować te nieporęczne monety,
    otrzymując w zamian kwity w każdej chwili wymienialne z powrotem na
    miedź."

    Tu nie dopisano ciągu dalszego - zaraz doszło do przekrętu: banknotów
    pojawiło się więcej niż miedzianych "talerzy".

    Arek

  • 45. Data: 2020-07-16 06:47:13
    Od: MK <m...@i...pl>

    Zawsze przy takiej dyskusji przypomina mi się https://youtu.be/lKLiIocg-C0

    MK

  • 46. Data: 2020-07-16 08:24:25
    Od: z <...@...pl>

    Te żydowskie rozważania mnie już męczą ;-)

    Konkluzja jest taka że teoretycznie nie można pożyczać więcej niż się ma.

    Ale... w praktyce każdy mały "żydek" ma to w dupie.

    Gdyby to była tylko jego sprawa i jego problemy...

    Ale w praktyce to są problemy państwa w którym żyje (pożycza) bo trzeba
    o jego banki (system bankowy) dbać bo podobno się świat zawali ;-)

    A to się robi z naszych podatków.

  • 47. Data: 2020-07-16 09:01:50
    Od: j...@j...org

    On Thursday, July 16, 2020 at 3:24:28 PM UTC+9, z wrote:
    > Te żydowskie rozważania mnie już męczą ;-)
    >

    > Konkluzja jest taka że teoretycznie nie można pożyczać więcej niż się ma.
    >
    > Ale... w praktyce każdy mały "żydek" ma to w dupie.

    A proszę, z-adek zagoniony argumentami w kozi róg pokazuje, kim jest naprawdę:
    antysemita, zwolennik pistargowicy i teorii spiskowych, mający problemy z
    rozumowaniem. Jakie to wszystko przewidywalne...

  • 48. Data: 2020-07-16 09:21:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >Te żydowskie rozważania mnie już męczą ;-)
    >Konkluzja jest taka że teoretycznie nie można pożyczać więcej niż się
    >ma.
    >Ale... w praktyce każdy mały "żydek" ma to w dupie.

    Widzisz - nie rozumiesz.

    Bank od tego jest, zeby przyjmowal pieniadze od jednych klientow i
    pozyczal drugim.
    A przynajmniej tak sie juz utarło, od wiekow.
    W tym sensie moze pozyczac wiecej niz ma.

    Natomiast my twierdzimy, ze nie moze w danym momencie pozyczyc wiecej
    niz "ma w kasie".
    Musi poczekac az pieniadze do niego wrocą.

    Ja widzę od tego drobne odstepstwa, moze w anglosaskim systemie są
    wiecej niz drobne.

> [...]
    >Ale w praktyce to są problemy państwa w którym żyje (pożycza) bo
    >trzeba o jego banki (system bankowy) dbać bo podobno się świat zawali

    Swiat wspolczesny sie kreci w oparciu o kredyt.
    Ale po nauczce z 2008, to teraz panstwo wymaga, aby bank mial
    odpowiedni udzial pieniedzy wlasnych.
    Wiec najpierw straca akcjonariusze ... i obligatariusze.

    >A to się robi z naszych podatków.

    A niekoniecznie ... no i co masz na mysli "to" ?

    No i teraz jest podatek bankowy, wiec to panstwo bierze ... od nas
    podatek, i przeznacza na dobre cele - 500+, 13-ta emerytura, przekop
    Mierzeji :-)

    J.

  • 49. Data: 2020-07-16 09:42:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-16 o 08:24, z pisze:
    > Te żydowskie rozważania mnie już męczą ;-)
    >

    > Konkluzja jest taka że teoretycznie nie można pożyczać więcej niż się ma.

    Zabawne, bo ja mam właśnie odwrotną konkluzję, więcej jak masz, nie
    pożyczysz. Ba, nawet nie pożyczysz tyle, ile masz, bo część musisz
    wpłacać jako rezerwę obowiązkową.

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2020-07-16 10:37:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Zabawne, bo ja mam właśnie odwrotną konkluzję, więcej jak masz, nie
    >pożyczysz. Ba, nawet nie pożyczysz tyle, ile masz, bo część musisz
    >wpłacać jako rezerwę obowiązkową.

    W jakim sensie "ile masz" ?
    Rezerwa jest od depozytow, jesli nie masz depozytow, to caly posiadany
    kapital (wlasny) bank moze pozyczyc.

    Ale to sie nie oplaca - lepiej pozyczac cudze pieniadze :-)

    J.