  • 1. Data: 2020-07-01 12:11:30
    Temat: Jebać dyrektywę unijną PSD2
    Od: z <...@...pl>

    UE nakazało używać do autoryzacji przelewów nie SMSów a aplikacji
    mobilnych na smartfonach.
    ZGROZA. apka napisana przez gimnazjalistę na system pisany dla
    gimnazjalistów ma chronić moje pieniądze w banku.

    PS. Np. bank Millenium zaniechał aplikacji mobilnej na system windows
    8.1 na Lumii1020

    Czy UE sfinansuje mi telefon do autoryzacji przelewów?

  • 2. Data: 2020-07-01 13:57:15
    Temat: Re: Jebać dyrektywę unijną PSD2
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 01.07.2020 o 12:11, z pisze:

    > Czy UE sfinansuje mi telefon do autoryzacji przelewów?

    nie masz smartfona to w bankach nie istniejesz ;-/

    to nawet śmieszne nie jest, pytałem w mbanku co w takim wypadku:
    zapraszamy do placówki

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 3. Data: 2020-07-01 14:35:58
    Od: z <...@...pl>

    Ktoś tu kiedyś pisał że smartfon Cię bardziej uwiarygadnia bo jest na
    Twoje nazwisko numer telefonu, jest na to faktura, jesteś OSOBĄ a nie
    komputerem na który może się zalogować każdy. ;-)

    Mógłbym się zgodzić z takim stwierdzeniem ale właśnie operując na SMSach
    a nie na jakichś niechlujnie napisanych apkach bo to właśnie są tylk
    programiki dokładnie takie same jak na blaszaku. Też może się
    zalogować/włamać byle gówniarz.

    To co? Przyjdzie mi zmienić bank? ;-)

    PS. ładny pan na czacie coś wspomniał że może zgłosić to jako reklamację
    sugerując że mogę to jakoś obejść...

    Dziwne. to jest dyrektywa i się ją stosuje czy jak zwykle to tylko
    ogólne rekomendacje a CAŁE ZŁO robią tubylcy co nie rozumieją jego
    przesłania.

    Dokładnie tak samo było przy RODOSRODO.

  • 4. Data: 2020-07-01 14:50:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, ale stało się coś czy zmyślasz?
    Tzn. czy milek napisał Ci, że wyłączają Ci możliwość autoryzacji SMSami?
    Czy też wykopałeś artykuł o tym, że robi tak toyota bank?

    Zaś smarkfon może Ci sfinansować sam milek - jak masz tam konto od dłuższego czasu,
    to powinieneś mieć kartę kredytową dostępną na klik.
    Teraz jest promo, że za wyrobienie KK (min. limit 3k) i płatność min. po 200zł przez
    3 miesiące dostaniesz kartę podarunkową z 300zł - za tyle kupisz smarkfona
    wystarczającego do obsługi apki.

  • 5. Data: 2020-07-01 14:58:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >Ktoś tu kiedyś pisał że smartfon Cię bardziej uwiarygadnia bo jest na
    >Twoje nazwisko numer telefonu, jest na to faktura, jesteś OSOBĄ a nie
    >komputerem na który może się zalogować każdy. ;-)

    Czy apka zna numer telefonu na ktorym jest uruchamiana ?
    W systemie GSM ogolnie telefon nie zna swojego numeru.

> [...]
    >SMSach a nie na jakichś niechlujnie napisanych apkach bo to właśnie
    >są tylk programiki dokładnie takie same jak na blaszaku. Też może się

    Wieksze ryzyko niz przeczytanie SMS ?

    SMS moga bodajze czytac wszystkie uprawnione apki, wiec co to za
    zabezpieczenie.
    A apka bankowa moze miec dodatkowe zabezpieczenia - np odciskiem
    palca, rozpoznawaniem twarzy czy chocby tylko zrobic fotke w czasie
    potwierdzania :-)

    No i sam smartfon ma raczej lepsze zabezpieczenia, o ile ktos zechce
    je wlaczyc -a czasem jest zmuszony.

    J.

  • 6. Data: 2020-07-01 15:00:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >nie masz smartfona to w bankach nie istniejesz ;-/

    Eee tam w banku.

    Wiele spraw urzedowych wymaga teraz profilu zaufanego, a ten sms z
    potwierdzeniem.

    >to nawet śmieszne nie jest, pytałem w mbanku co w takim wypadku:
    >zapraszamy do placówki

    Dobrze, ze juz maja placowki :-)

    J.

  • 7. Data: 2020-07-01 15:02:40
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Hmm, ale stało się coś czy zmyślasz?
    Coś zmyśla (jak zwykle zresztą). Cały czas mille ma opcje SMS.
    jedynie jak chcesz większy przelew zrobić (100K?) to jest wymagana apka.

    KJ

  • 8. Data: 2020-07-01 15:22:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-07-01 o 14:58, J.F. pisze:
    > A apka bankowa moze miec dodatkowe zabezpieczenia - np odciskiem palca,
    > rozpoznawaniem twarzy czy chocby tylko zrobic fotke w czasie potwierdzania

    No faktycznie.
    Ale lepszym zabezpieczenie jest odebranie smsa na noki 3310 ;-)

    A przecież ostatnio właśnie wdrożono dodatkowe potwierdzenia
    wielostopniowe dla BEZPIECZEŃSTWA właśnie.

    Takie odbijanie się od ściany do ściany.

  • 9. Data: 2020-07-01 15:24:31
    Od: z <...@...pl>

    > Tzn. czy milek napisał Ci, że wyłączają Ci możliwość autoryzacji SMSami?

    Ależ ty nieufny jesteś. ;-)

    Dzisiaj i 3 dni temu sms że od 1 lipca akceptacja tylko przez aplikację.
    Potwierdziłem to na czacie millenetu.

    Radosna twórczość Millenium?

  • 10. Data: 2020-07-01 15:36:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-07-01 o 15:02, Kamil Jońca pisze:
    > Coś zmyśla (jak zwykle zresztą). Cały czas mille ma opcje SMS.
    > jedynie jak chcesz większy przelew zrobić (100K?) to jest wymagana apka.

    SMSy:

    "Od 01.07.2020 r. operacje zlecane w Millenecie zamiast H@slem SMS
    zatwierdzisz w aplikacji mobilnej Banku Millennium. Wiecej informacji w
    skrzynce kontaktowej po zalogowaniu do Millenetu. Pozdrawiamy, Zespol
    Banku Millennium"

    "Przypominamy, ze od dziś wszystkie operacje zlecane w
    Millenecie,zamiast H@slem SMS zatwierdzisz w aplikacji mobilnej Banku
    Millennium. Jednym kliknieciem, zaraz po zalogowaniu do aplikacji.
    Zyczymy przyjemnego korzystania. Pozdrawiamy, Zespol Banku Millennium"

    I odpowiedź banku do awaruntującego się klienta: ;-)

    "Zmiany zostały wprowadzone automatycznie dla klientów, którzy
    korzystają z Aplikacji Mobilnej. Oczywiście będzie Pan powrócić do H@seł
    SMS. Token można wyłączyć przez Millenet. Jeżeli nie będzie miał Pan
    takiej możliwości, konsultanci na Infolinii mogą wykonać zlecenie
    telefonicznie. Poniżej opiszę Panu jak można dokonać zmiany autoryzacji
    mobilnej na HasłaSMS."

    Tak mam na jednym telefonie AM służącą tylko do podglądu stanu konta.
    przelewów nie można na niej robić. Tak chciałem.