  • 1. Data: 2020-07-12 12:23:22
    Temat: Problemy z placeniem telefonem
    Od: cef <c...@i...pl>

    Od jakiegoś czasu pokazały się problemy z płaceniem
    telefonem debetówką - głównie w MPK (biletomat w pojazdach),
    ale też inne miejsca i ta fala się rozszerza.

    Na złożoną reklamację słabo funkcjonującej obsługi
    przyszła taka odpowiedź jak poniżej.

    "...odmowa transakcji zbliżeniowych spowodowana problemem po stronie
    acquirera -agenta obsługującego dany punkt. Problem polega na tym, iż
    agent rozliczeniowy wysyła złą metodę uwierzytelnienia operacji.
    Transakcja zbliżeniowa przychodzi jako zweryfikowana w oparciu o PIN
    offline.
    Funkcja zbliżeniowa nie wspiera takiej metody ( MPIN)
    Bank we współpracy z agentami rozliczeniowymi pracuje nad rozwiązaniem
    problemu."

    Czy ktoś mógłby spróbować przełożyć to na zrozumiały język?

  • 2. Data: 2020-07-12 13:30:49
    Temat: Re: Problemy z placeniem telefonem
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.07.2020 o 12:23, cef pisze:
> [...]
    > problemu."
    >
    > Czy ktoś mógłby spróbować przełożyć to na zrozumiały język?
    zakładam ze korzystasz z aplikacji banku. czekaj aż naprawią, albo
    zainstaluj google pay i podłącz do niego kartę. u mnie to rozwiązało
    problem " nie możesz płacić zbliżeniowo bo masz modyfikowany soft
    ToMasz

  • 3. Data: 2020-07-12 14:22:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 12 lipca 2020 12:23:28 UTC+2 użytkownik cef napisał:
> [...]
    > problemu."
    >
    > Czy ktoś mógłby spróbować przełożyć to na zrozumiały język?

    A co jest niezrozumiałe?
    Napisali nawet zadziwiająco szczegółowo jak na bank (a co to za bank i miasto?) - o
    ile oczywiście napisali prawdę.
    Wg nich winny jest źle skonfigurowany terminal - wysyła info, że przy pikaczu był PIN
    offline (czyli wpisany na klawiaturze i porównany z zapisem w chipie), co oczywiście
    nie jest możliwe, pikacz ma albo brak PINu albo PIN online (porównany przez net z
    zapisem e banku).

    Pytanie, czy to nie działa zawsze, czy czasami - z MPK trudno, bo autobusy się
    zmieniają, musiałbyś zapisywać taborowe, ale np. w danym sklepie w danej kasie - czy
    losowo? A jak się nie da telefonem, to da się kartą, ale pikaczem, a nie chipem?
    A kartą/apką innego banku w tych trefnych terminalach próbowałeś? Albo przez google
    pay z kartą tego samego lub innego banku?

    Ciekawe swoją drogą, czym jednak różni się pikacz kartowy od telefonowego - bo swego
    czasu była spora grupa terminali pikaczowych, gdzie jednak telefonem nie szło.
    Do dziś już "wymarły", ale jak widać zaraza wraca, bo wątpię, by w tych terminalach
    nie działał też pikacz kartowy, to by na drugi dzień było naprawione ;>

  • 4. Data: 2020-07-12 15:09:18
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    oczywiście nie jest możliwe, pikacz ma albo brak PINu albo PIN online (porównany

    Do pewnego momentu dało się płacić zbliżeniowo telefonem
    a od pewnego czasu to szwankuje.
    Jako klienta nie interesuje mnie kto komu jaki pin wysyła, tylko,
    że nie mogę zapłacić za bilet.

> [...]
    > A kartą/apką innego banku w tych trefnych terminalach próbowałeś? Albo przez google
    pay z kartą tego samego lub innego banku?

    Wybacz, ale testować to ja mogę z własnej ciekawości.
    Jeśli ktoś nie wykazuje ciekawości i chciałby jedynie, żeby karta
    działała jak do tej pory,
    to proponowanie płacenia chipem czy google payem jest bezcelowa.
    Aplikacja została przeisntalowana i nic się nie poprawiło.
    Nie da się zapłacić w żadnym autobusie czy tramwaju.
    Losowo w innych normalnych sklepach też nie - tzn kartą
    normalnie da się pikać ale telefonem nie działa.

    To karta mojej żony, prosiła zebym może sprawdził co oznacza ta odpowiedź
    z banku. Ja mimo,że jestem bardziej zorientowany, też nie bardzo
    rozumiem co to oznacza. Karta - debetówka visa Inteligo. MPK Wrocław

> [...]
    nie działał też pikacz kartowy, to by na drugi dzień było naprawione ;>

    Jest spora grupa klientów, którzy nie ineteresują się mechanizmem jak to
    działa-
    telefon ma zapłacić za bilet i koniec.

  • 5. Data: 2020-07-12 15:56:57
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.07.2020 o 14:22, Dawid Rutkowski pisze:

> [...]
    > zaraza wraca, bo wątpię, by w tych terminalach nie działał też pikacz
    > kartowy, to by na drugi dzień było naprawione ;>

    Wymarły jak wymarły. U mnie w mięsnym nadal mają. Ale już dawno
    zrezygnowałem z prób pikania telefonem jako procedury upierdliwej i
    niemającej wartości dodanej.

    MJ

  • 6. Data: 2020-07-12 17:03:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 12 lipca 2020 15:57:00 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > Wymarły jak wymarły. U mnie w mięsnym nadal mają. Ale już dawno
    > zrezygnowałem z prób pikania telefonem jako procedury upierdliwej i
    > niemającej wartości dodanej.

    To skąd wiesz, że "nadal mają", skoro nie próbujesz?
    Może już wymienili.
    Choć kto wie - mogli mieć ostatni z "pierwszej fali" - ale i pierwszy z "wtórnej" ;>

  • 7. Data: 2020-07-12 17:12:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 12 lipca 2020 15:09:19 UTC+2 użytkownik cef napisał:

> [...]
    >
    > Jest spora grupa klientów, którzy nie ineteresują się mechanizmem jak to

    Uuu, to jest tak zwany "bold" client ;>
    Niech więc będzie twardy i pokaże bankowi, co nim myśli - i zmieni bank.
    Tak to jest być "pionierem nowych technologii", szczególnie tych, co się nie
    przyjęły, bo marnie zrobione.
    Sam pikacz pomysł rewela - ale w telefonie marny. Marna jest też nędzna dostępność
    breloczków itp., bo pikanie kartą jest średnie.

    Skarbonka pisze, jak jest (chyba że kłamie).
    A co kieli napisać?
    Mogli, że problemu nie ma, zmień kliencie roszczeniowy telefon, bo to twoja wina.
    Ew. że naprawią jak naprawią.
    A Ty masz pretensje za wyjaśnienia - choć zgodzę się, że laikowi nic nie powiedzą.

    Co do nowego banku do pikania telefonem:
    - santander - jako jedyny ma własne HCE z darmowymi "wirtualnymi" debetówkami - oraz
    google pay (ale tu trza mieć plastik) - konto darmowe,
    - mille - apka własna, wymaga wpływu 1k (ale skoro masz płacić to i tak trzeba) i 1
    transakcji na miesiąc - dodatkowo darmowa debetówka i wszystkie bankomaty
    - mbank - wymagana 1 transakcja, tylko google pay.

  • 8. Data: 2020-07-12 17:22:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > To skąd wiesz, że "nadal mają", skoro nie próbujesz?
    > Może już wymienili.

    Na identyczny i od razu ze śladami użycia? :)

    MJ

  • 9. Data: 2020-07-12 18:01:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 12 lipca 2020 17:23:03 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > Na identyczny i od razu ze śladami użycia? :)

    No tak, magia zapamiętanego kształtu ;>
    Cóż, każdy dzień zwiększ szansę, że w końcu wymienią ;)

  • 10. Data: 2020-07-12 18:05:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Uuu, to jest tak zwany "bold" client ;>
    > Niech więc będzie twardy i pokaże bankowi, co nim myśli - i zmieni bank.

    Ten klient nie ma problemu z rezygnacją z usługi.
    Millennium, które nie umiało nawet zaproponować działającej aplikacji
    zostało porzucone.
    Akurat Inteligo ma inne zalety, dla których chwilowo rezygnacja
    jest mało prawdopodobna.

> [...]
    > Ew. że naprawią jak naprawią.
    > A Ty masz pretensje za wyjaśnienia - choć zgodzę się, że laikowi nic nie powiedzą.

    Ja tych wyjaśnień po prostu też nie rozumiem.
    Liczyłem właśnie na Ciebie, że napiszesz jakoś po ludzku co powoduje te
    problemy.
    Ewentualnie z czym je powiązać, bo wcześniej (nie pamiętam
    od kiedy tak się dzieje, ale co najmniej od miesiąca) działało bez
    problemów wszędzie
    a żona płaci tylko telefonem i ostatnio już tylko tą kartą - choć w
    sumie jest to zamknięty krąg jakichś kilkunastu czy kilkudzięcsięciu
    miejsc, które stale odwiedza.

> [...]
    transakcji na miesiąc - dodatkowo darmowa debetówka i wszystkie bankomaty
    > - mbank - wymagana 1 transakcja, tylko google pay.

    Te trzy propozycje zupełnie nie pasują do profilu użytkownika.
    Santander nie - chyba z politycznych powodów
    Mille - z tej karty właśnie zrezygnowała
    Mbank - zamknięty już dawno, bank z interfejsem dla dwunastolatków odpada.