  • 1. Data: 2020-07-12 08:59:04
    Temat: bez lokat
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    tylko PKO BP rezygnuje z lokat, czy taka nowa rzeczywistosc

    https://businessinsider.com.pl/firmy/pko-bp-rezygnuj
    e-z-lokat-dla-firm/8bjvqmh

    Ruch dosc drastyczny, inne banki tylko obnizyly oprocentowanie - niby
    na jedno wychodzi, ale sygnal jest wyrazny.

    Swoja droga ... do czego to wszystko ma doprowadzic ... a do czego
    doprowadzi?

    Jak klienci wycofaja depozyty ... to skad banki beda mialy pieniadze
    na kredyty juz udzielone ?
    Najwyrazniej z NBP, ale epidemia sie skonczy i % wzrosna ?

    Czy chodzi o pobudzenie gospodarki przez zachecenie do wydatkow?
    Ale wrocimy potem do normy, czy inflacja ?

    J.

  • 2. Data: 2020-07-12 10:22:08
    Temat: Re: bez lokat
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 12.07.2020 o 08:59, J.F. pisze:
    > tylko PKO BP rezygnuje z lokat

    Z lokat dla firm. Raczej krótkoterminowych.

    Pamiętaj też, że na świecie są lokaty z oprocentowaniem ujemnym. Więc
    póki co u nas jest lepiej ;-)

    --
    Alf/red/

  • 3. Data: 2020-07-12 10:28:26
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-07-12 o 08:59, J.F. pisze:
    > Jak klienci wycofaja depozyty ... to skad banki beda mialy pieniadze
    > na kredyty juz udzielone ?

    Ja pier... oplułem laptopa ;-)

  • 4. Data: 2020-07-12 11:18:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Jul 2020 10:28:26 +0200, z napisał(a):

    > Ja pier... oplułem laptopa ;-)

    w jakim sensie?
    Nie podoba Ci sie moj punkt widzenia, czy PKO BP ?

    J.

  • 5. Data: 2020-07-12 11:21:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Jul 2020 10:22:08 +0200, Alf/red/ napisał(a):

    > Z lokat dla firm. Raczej krótkoterminowych.

    Z klientow indywidualnych tez banki rezygnuja -
    no chyba, ze oprocentowanie 0.01% kogos zacheci

    https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/oszczednos
    ci/lokaty/lokata-terminowa/

    > Pamiętaj też, że na świecie są lokaty z oprocentowaniem ujemnym. Więc
    > póki co u nas jest lepiej ;-)

    A mozna bylo kupic zloto w marcu :-)

    J.

  • 6. Data: 2020-07-12 11:47:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Jak klienci wycofaja depozyty ... to skad banki beda mialy pieniadze
    > na kredyty juz udzielone ?
    > Najwyrazniej z NBP, ale epidemia sie skonczy i % wzrosna ?

    Widocznie mają za dużo kasy. *Jeśli* klienci wycofają pieniądze
    (dokąd?), to banki wtedy zapewne zareagują.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 7. Data: 2020-07-12 12:11:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.07.2020 o 10:22, Alf/red/ pisze:

    > Z lokat dla firm. Raczej krótkoterminowych.
    >
    > Pamiętaj też, że na świecie są lokaty z oprocentowaniem ujemnym. Więc
    > póki co u nas jest lepiej ;-)

    Lepiej? Sprawdź w citku.

    MJ

  • 8. Data: 2020-07-12 18:32:38
    Od: z <...@...pl>

    Wszyscy wiedzą że bank nie musi mieć ani pieniędzy ani lokat aby
    pożyczać i na pożyczaniu zarabiać.
    Musi mieć tylko pozwolenie na bycie bankiem

    Podstawy WOSu jak mawiała Mariolka ;-)

  • 9. Data: 2020-07-12 19:48:44
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >
    >Ruch dosc drastyczny, inne banki tylko obnizyly oprocentowanie - niby
    >na jedno wychodzi, ale sygnal jest wyrazny.

    Jak to się niwinnie zaczynało... w 2012 z BGK wywalono indywidualnych,
    robiąc z niego bank do zadań specjalnych. Obecnie jest pośrednikiem
    w omijaniu konstytucyjnego zakazu finansowania deficytu przez NBP.

    >Swoja droga ... do czego to wszystko ma doprowadzic ... a do czego
    >doprowadzi?

    Trudno powiedzieć co celem, co środkiem. Już ekonomiści
    otwarcie mówią, że chodzi o redukcję długów przez inflację,
    kosztem m. in. oszczędzających. Do tego przynajmniej pozorne
    rozruszanie gospodarki i o ile to możliwe takie pompowanie
    kasy żeby Wall Street nie gruchnęła jak w 1929.
    Środkiem niestety przejęcie sterowania przez banki centralne
    lub państwa (zależy kto gdzie silniejszy). Punktami zwrotnymi
    będą wykupienie 100% obligacji państwa przez banki centralne
    i w podobny sposób wykupywanie akcji przedsiębiorstw.
    Nie wiadmo co dalej... A już Bank Japonii i SNB są w trakcie...
    Środkiem/celem/efektem ubocznym totalna kontrola przepływu
    pieniądza lub ekwiwalentów, w wersji mniej drastycznej
    horrendalne opodatkowanie tegoż.

    Doprowadzi (przynjamniej chwilowo) do bańki na innych dobrach:
    nieruchomościach, kruszcach, broni (gdzie dozwolona), usługach
    medycznych... Niektóre z nich mogą zostać zakazane/ograniczone
    (złoto, broń) lub reglamentowane (bywało) lub b. wysoko
    opodatkowane (np. drugi dom) lub częściowo przejęte (firmy
    "strategiczne", ziemia rolna).

    >Jak klienci wycofaja depozyty ... to skad banki beda mialy pieniadze
    >na kredyty juz udzielone ?
    >Najwyrazniej z NBP, ale epidemia sie skonczy i % wzrosna ?

    W Polsce z NBP. Od >80mld już nie śledzę ile drukuje.
    Procenty raczej nie wzrosną, przynajmniej nie przy tej RPP.
    Słyszałem reklamę ZUS-owską o ile wzrosły zapisy na "kontach"
    przyszłych emerytów - "więcej niż na jakiejkolwiek lokacie"
    - w świetle działań NBP i rządu - wyjątkowa bezczelność.

    >Czy chodzi o pobudzenie gospodarki przez zachecenie do wydatkow?
    >Ale wrocimy potem do normy, czy inflacja ?

    Próby powrotu do "normy" chyba skończyły się po 2008. Jeszcze
    parę lat udawano... Inflacja, zbrodnicze pomysły Keynesa wcześniej
    dawkowane, teraz aplikowane na całego.
    Być może rozwiązaniem w przyszłości przejście na rozliczenie
    w "walucie światowej" zamiast USD. Typowany był SDR oparty na
    koszyku niektórych walut, surowców, kruszców, może na dobrach
    niematerialnych... Ale o tym zadecydują wielcy tego świata, my
    będziemy co najwyżej podwykonawcami. Gdy się nie dogadają, wojna?...

    Dla jasności: nie wierzę w spiski jakoby Covid-a "wypuszczono"
    właśnie dlatego, ale jest dobrym pretekstem do przyspieszenia
    działań.

    Arek

  • 10. Data: 2020-07-12 20:27:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>