eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankianulowanie przelewu - mozliwe? › Re: anulowanie przelewu - mozliwe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Slavekk" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: anulowanie przelewu - mozliwe?
    Date: Sun, 2 Dec 2007 09:33:22 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 36
    Message-ID: <fitqke$eb6$1@inews.gazeta.pl>
    References: <fir8ji$e5d$1@news.onet.pl> <fircn4$sib$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <firdhr$fdd$1@inews.gazeta.pl> <firn0v$g93$1@news.onet.pl>
    <m...@m...localdomain> <fisjo5$6ms$1@inews.gazeta.pl>
    <fisnd6$9qq$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: alfa.pai.net.pl
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1196584398 14694 212.191.172.6 (2 Dec 2007 08:33:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 2 Dec 2007 08:33:18 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    X-Priority: 3
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-User: slavekk
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:431574
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:fisnd6$9qq$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Slavekk" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:fisjo5$6ms$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >> Informowali również o oszuscie a Allegro który tak własnie cofnął
    >> zapłatę po wysłaniu towaru
    >
    > W znanych mi podobnych przypadkach problem polegał na tym, że
    > sprzedający uznawał za dowód przelewu rzut ekranu z poleceniem
    > przelewu. A polecenie przelewu przed jego wysłaniem z banku można
    > anulować chyba w większości banków.

    Faktycznie jesli ktos myli potwierdzenie zlecenia z potwierdzeniem
    zrealizowania to ma problem.
    Banki (chyba) wyraznie pisza co za dokument wystawiaja.
    W przypadku o którym ja pisze odbiorca zobaczyl wplyw na swoim koncie,
    wyslal towar a potem nadawca zglosil blad w przelewie (dobry numer
    konta, zle dane odbiorcy) i przelew "sie cofnal"
    ;-)

    Mniej wiecej w okrecie wprowadzania jednolitego standardu numerow
    rachunkow (a raczej troche pozniej) bylo male zamieszanie w
    regulaminach - jedne banki odpowiadaly za prawidlowe dostarczenie na
    wlasciwy numer konta (i zrzucaly z siebie odpowiedzialnosc za kontrole
    danych odbiorcy) a inne do wlasciwego odbiorcy (rzekomo kontrolowaly
    numer konta i dane). W rzeczywistosci nikt nie kontrolowal danych
    odbiorcy ale te drugie banki "sie poczuwaly" do odpowiedzialnosci w
    przypadku jak wyzej.

    Slawek





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1