  • Data: 2007-12-02 08:33:22
    Temat: Re: anulowanie przelewu - mozliwe?
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:fisnd6$9qq$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Slavekk" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W znanych mi podobnych przypadkach problem polegał na tym, że
    > sprzedający uznawał za dowód przelewu rzut ekranu z poleceniem
    > przelewu. A polecenie przelewu przed jego wysłaniem z banku można
    > anulować chyba w większości banków.

    Faktycznie jesli ktos myli potwierdzenie zlecenia z potwierdzeniem
    zrealizowania to ma problem.
    Banki (chyba) wyraznie pisza co za dokument wystawiaja.
    W przypadku o którym ja pisze odbiorca zobaczyl wplyw na swoim koncie,
    wyslal towar a potem nadawca zglosil blad w przelewie (dobry numer
    konta, zle dane odbiorcy) i przelew "sie cofnal"
    ;-)

    Mniej wiecej w okrecie wprowadzania jednolitego standardu numerow
    rachunkow (a raczej troche pozniej) bylo male zamieszanie w
    regulaminach - jedne banki odpowiadaly za prawidlowe dostarczenie na
    wlasciwy numer konta (i zrzucaly z siebie odpowiedzialnosc za kontrole
    danych odbiorcy) a inne do wlasciwego odbiorcy (rzekomo kontrolowaly
    numer konta i dane). W rzeczywistosci nikt nie kontrolowal danych
    odbiorcy ale te drugie banki "sie poczuwaly" do odpowiedzialnosci w
    przypadku jak wyzej.

    Slawek