  • Data: 2007-12-02 16:45:18
    Temat: Re: anulowanie przelewu - mozliwe?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:m3tzn1guac.fsf@maximus.localdomain...

    > RTF umowe i regulamin, zapewne znajdziesz tam punkt mowiacy o prawie
    > banku do poprawiania bledow w zapisach. Zycze szczescia w udowodnieniu
    > przed sądem cywilnym (bo o kryminale mozesz zapomniec od razu) ze
    > przelew z np. zupelnie innym nazwiskiem beneficjenta nie byl takim
    > bledem.

    Błąd w zapisie, to błąd w zapisie. Pobranie z mojego konta zaksięgowanych
    tam środków nie jest żadną naprawą błędu, tylko co najmniej naruszeniem
    posiadania, by już nie pisać wprost o przywłaszczeniu.

    Jedynym problemem dowodowym może być brak dowodu na to, ze te środki
    kiedykolwiek były na rachunku bankowym, jeśli by bank po prostu tę
    transakcje usunął z systemu informatycznego. Ale jeśli bym otrzymał
    wiarygodną informację, że w banku w którym przechowuję środki istnieje taka
    możliwość, to w kilka minut później nie było by w nim moich pieniędzy. Z
    posiadanych przeze mnie informacji wynika, że co prawda oczywiście
    teoretycznie istnieje możliwość pobrania środków finansowych z mojego
    rachunku bez mojego zlecenia, tym nie mniej informacja o tym pozostaje na
    trwałe w systemie informatycznym i można ustalić kto, kiedy i z jakiego
    powodu to uczynił.

    Nie co odmiennymi prawidłami rządzą się rachunki prowadzone dla firm na
    których są rozliczane należności pochodzące z rozliczeń bankowych kart
    płatniczych. Tam są nieco inne unormowania prawne, tym nie mniej i tam
    środki z rachunku nie znikają, a jedynie są blokowane w pewnych wypadkach
    (przykładowo w wypadku zgłoszenia przez właściciela karty nieautoryzowanej
    transakcji).

    Jeśli posiadasz wiarygodne informacje na temat "wycofywania" w
    którymkolwiek banku środków już zaksięgowanych na rachunku, to prosił bym o
    podanie źródeł tych informacji.