  • 1. Data: 2007-12-01 09:12:08
    Temat: anulowanie przelewu - mozliwe?
    Od: "Ls" <t...@a...pl>

    Czy bank może anulowac wykonany juz przelew na konto w jakich kolwiek
    okolicznosciach? Czyli przychodza na przyklad mi pieniadze na konto przez
    pomylke, a ktos kto to wyslal postanawia cofnąc polecenie przelewu? Czy to
    jest mozliwe? Podobno przy przelewach zagranicznych sa takie cyrki podczas
    kupowania na ebayu - dostajesz kase, wysylasz towar, forsa znika z konta.
    Wiec jak jest naprawde?

    Pozdr,
    Ls.

  • 2. Data: 2007-12-01 10:17:47
    Temat: Re: anulowanie przelewu - mozliwe?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ls" <t...@a...pl> napisał w wiadomości

    W Polsce wydaje mi sie to niezgodne z prawem bankowym. Chyba, że w
    regulaminie Twojego banku są jakieś tego typu furtki, ale raczej bym konta
    w takim banku nie trzymał. Do obciążenia Twojego konta konieczna jest Twoja
    zgoda poza nielicznymi wyjątkami nie mającymi tu znaczenia (np egzekucja).

  • 3. Data: 2007-12-01 10:22:42
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > w takim banku nie trzymał. Do obci?żenia Twojego konta konieczna jest Twoja
    > zgoda poza nielicznymi wyj?tkami nie maj?cymi tu znaczenia (np egzekucja).

    No i jesli bank stwierdził własną pomyłkę, tj. wykonanie dyspozycji
    niezgodnie z wolą klienta, tzw. storno - chociaż moim zdaniem powinien
    także do tego uzyskac zgode własciciela konta.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 4. Data: 2007-12-01 10:37:50
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:fircn4$sib$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > konta w takim banku nie trzymał. Do obciążenia Twojego konta
    > konieczna jest Twoja zgoda poza nielicznymi wyjątkami nie mającymi

    Kluczowe jest okreslenie "twoje konto"
    Jesli nabywca z Allegro przeleje pieniadze na konto o twoim numerze
    ale "omylkowo" poda dane innej osoby to przelew zostanie zrealizowany
    ale on będzie miał podstawę zwrócić się do banku o zwrot.
    Podobno w niektórych konfiguracjach bank-bank to się udaje

    Sławek

  • 5. Data: 2007-12-01 13:10:16
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Slavekk napisał(a):
> [...]
    > ale on będzie miał podstawę zwrócić się do banku o zwrot.
    > Podobno w niektórych konfiguracjach bank-bank to się udaje

    Bzudra. Z takim kuriozalnym uzasadnieniem to mozna by cofnac kazdy przelew.

    W przypadku takiej "omylki" moze sie zwrocic do posiadacza rachunku o
    zwrot pieniedzy, a ile ustali jego prawdziwe dane. Jesli nie, to moze
    sie zwrocic conajwyzej do jakichs sil nadprzyrodzonych. Bank po pierwsze
    takiego manewru nie wykona, po drugie nie bedzie zwracal zadnych
    pieniedzy, bo skad ma niby wiedziec kto mowi prawde (moze ten
    "omylkowicz" to zwyczajny oszust).

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2007-12-01 13:54:36
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Jesli nabywca z Allegro przeleje pieniadze na konto o twoim numerze
    > ale "omylkowo" poda dane innej osoby to przelew zostanie zrealizowany
    > ale on będzie miał podstawę zwrócić się do banku o zwrot.

    Nieprawda.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 7. Data: 2007-12-01 14:03:18
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Mithos napisał(a):

> [...]
    > takiego manewru nie wykona, po drugie nie bedzie zwracal zadnych
    > pieniedzy, bo skad ma niby wiedziec kto mowi prawde (moze ten

    To prawda. Dodam jeszcze, że po ustaleniu danych posiadacza konta
    można wezwać go do zwrotu należności, a następnie dochodzić tej kwoty na
    drodze procesu cywilnego (bezpodstawne wzbogacenie: art. 405kc).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2007-12-01 16:21:56
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    > Bzudra. Z takim kuriozalnym uzasadnieniem to mozna by cofnac kazdy
    > przelew.

    No coż, że ty tak powiesz na temat którego nie znasz to mogłem się
    spodziewać

> [...]
    > pierwsze takiego manewru nie wykona, po drugie nie bedzie zwracal
    > zadnych pieniedzy, bo skad ma niby wiedziec kto mowi prawde (moze

    No własnie - oszust
    A że bank nie wykona... hmmm... były przypadki że wykonywał.
    Opisane w tej grupie.

    Czy to dzisiaj jeszcze działa to nie wiem
    Ale poza granicami naszego pięknego kraju takie działanie banku jest
    ZTCP legalne ;-)
    Przypadek z Albionu też tu był opisany...

    Sławek

  • 9. Data: 2007-12-01 19:01:41
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Slavekk napisał(a):
    > No coż, że ty tak powiesz na temat którego nie znasz to mogłem się
    > spodziewać

    Znawco ! Przestan wreszcie bredzic.

    > No własnie - oszust

    Bank to jasnowidz i wie kto jest kim.

    > A że bank nie wykona... hmmm... były przypadki że wykonywał.
    > Opisane w tej grupie.

    A znasz je dokladnie czy po prostu opierasz swoja wiedze, na tym ze ktos
    komus cos powiedzial ?

    > Czy to dzisiaj jeszcze działa to nie wiem

    Jakos mnie to nie dziwi.

    > Ale poza granicami naszego pięknego kraju takie działanie banku jest
    > ZTCP legalne ;-)
    > Przypadek z Albionu też tu był opisany...

    Tu jest Polska.

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2007-12-01 20:09:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Bzudra.

    Faktem jest jednak ze o takich przypadkach ludzie informowali, jakies
    tam omylkowo przelane wynagrodzenie czy cos w tym stylu.

    > Z takim kuriozalnym uzasadnieniem to mozna by cofnac kazdy przelew.

    Nie kazdy, tylko taki wykonany przez niektore banki (bank).
    --
    Krzysztof Halasa