  • 21. Data: 2021-08-20 09:33:06
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Aug 2021 13:59:46 +0200, _Master_ wrote:

    > To gdzieś się zapodziała służebna dla społeczeństwa/gospodarki rola
    > systemu bankowego. ;-)

    A byla taka?
    Skonczyla sie chyba wraz z PRL :-)

    > A tyle wydajemy pieniędzy na opiekę na tymi "firemkami"

    Ile wydajemy i na co dokladnie ?

    > A to zwykłe SPEKULANTY są ;-)

    No coz, ma to cos ze spekulacji, ale w miare mozliwosci banki
    ograniczaja ryzyko :-)

    J.

  • 22. Data: 2021-08-20 11:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Jeżeli bank dał "zły" kredyt, to znaczy że źle wykonał swoją
    > pracę. Błędnie oszacował perspektywę spłacalności analizując
    > wniosek kredytowy. Ja rozumiem, że może być 1-2% kredytów, które
    > nie są spłacane, bo wystąpiły okoliczności tak mało prawdopodobne,
    > że nawet postępując tak ostrożnie, jak się postępuje pożyczając
    > nieznajomemu pieniądze nie dało się przewidzieć - uderzenie
    > pioruna, powódź na terenie wyżynnym itp. Ale 13% złych kredytów to
    > wygląda nieprofesjonalnie.

    Patrzac na to jak bank analizuje kredyt hipoteczny czyli kredyt którego
    praktycznie nie da sie nie spłacic bo w ostatecznosci bank wezmie kase
    ze sprzedazy nieruchomosci - duza ilosc złych kredytów to jest wina
    ogromnej niekompetencji albo...?

    Historia z zycia - bank odmowił kredytu hipotecznego poniewaz osoba
    miała umowe o prace w firmie któej przychody sa uzaleznione od widzów
    ("firma w szeroko pojetej branzy artystycznej").
    Ale:
    - ten przychód to była tylko czesc przychodów małzenstwa (około 30%)
    - pomimo ponad rocznej pandemii - ta firma nikogo nie zwolniła i nadal
    funkcjonowała.
    - osoba w tej formie pełniła fukncje ksiegowe wiec znalezienie innej
    pracy w jakiejkolwiek innej branzy nie stanowiłoby zadnego problemu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 23. Data: 2021-08-20 11:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Przecież to przedsiębiorstwa Skarbu Państwa. Co zarobią, wszystko
    > idzie na ciebie (i innych oczywiście) w postaci obrony, ochrony,
    > szkolnictwa, dotacji wszelkiego rodzaju itd.

    Ironizujesz czy ty tak na serio?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 24. Data: 2021-08-20 12:31:46
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F w

    > Ja to mam raczej VAT do zaplacenia w kazdym zakupie,

    Kupuj takie z niższym VATem, albo na targ idź...

    > dodatkowy podatek w paliwie, samochodach,

    Nie korzystaj z samochodu...

    > i jeszcze za prywatnego lekarza musze placic

    Nie musisz, kłamczuszku

    --
    'Tom N'

  • 25. Data: 2021-08-20 12:34:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 20 Aug 2021 09:59:50 GMT, Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Ironizujesz czy ty tak na serio?

    Mistrzu, o niczym nie marzę tylko abyś mi wytłumaczył na co idą zyski
    państwowej spółki.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 26. Data: 2021-08-20 12:58:30
    Od: rAzor <j...@o...es>

    Jacek Maciejewski pisze:

    > Mistrzu, o niczym nie marzę tylko abyś mi wytłumaczył na co idą zyski
    > państwowej spółki.

    Podział zysku netto w wysokości 414 892,8 tys. zł, wypracowanego przez
    jednostki organizacyjne Lasów Państwowych za rok 2019, przedstawia się
    następująco: 1) zasilenie kapitału (funduszu) własnego
    z tego: 395 486,6 tys. zł - kapitał zasobów Lasów Państwowych
    - fundusz leśny 245 397,9 tys. zł 150 088,7 tys. zł 2)
    zasilenie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych 3) cele
    społecznie użyteczne 0,0 tys. zł 19 406,2 tys. zł

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwu pluje się w kaprawy ryj. Prawdą!

  • 27. Data: 2021-08-20 13:25:45
    Od: rAzor <j...@o...es>

    Jacek Maciejewski pisze:

    > Mistrzu, o niczym nie marzę tylko abyś mi wytłumaczył na co idą zyski
    > państwowej spółki.

    Siem ci pomieszało NBP z innymi spólkami skarbu
    Masz i wypierdalaj stont w podskokach kurwiu
    https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C849215%2Ckwota
    -wplaconego-do-budzetu-panstwa-zysku-nbp-zasili-doch
    ody-budzetu
    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwu pluje się w kaprawy ryj. Prawdą!

  • 28. Data: 2021-08-20 13:29:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 20 sierpnia 2021 o 12:58:34 UTC+2 rAzor napisał(a):
> [...]
    > zasilenie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych 3) cele
    > społecznie użyteczne 0,0 tys. zł 19 406,2 tys. zł

    Czy to dzisiejszy "przekaz dnia", układany przez kłamców i wypisywany gdzie się tylko
    da przez debili dla debili?
    Od kiedy to Lasy Państwowe są spółką?
    Ale zarządzane "dobrze" - 7,6 miliona hektarów i nie ma nawet pół miliona zysku...
    I jeszcze można sobie tanio dom w lesie kupić ;>

  • 29. Data: 2021-08-20 13:37:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 20 sierpnia 2021 o 12:34:45 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Mistrzu, o niczym nie marzę tylko abyś mi wytłumaczył na co idą zyski
    > państwowej spółki.

    Ciekawe, czy KNF pozwoli im wypłacić dywidendę, żeby mogła pójść na rozkurz m.in. na
    te "dotacje wszelkiego rodzaju" czyli kiełbasę wyborczą - czy też jednak każe im, po
    zapłaceniu podatku, zasilić kapitał rezerwowy na poczet przyszłych kłopotów z
    frankami?
    Dobrze zarządzana spółką nie generuje zysków - nadwyżki inwestuje i zwiększa wartość
    przedsiębiorstwa.
    Jak KNF nie pozwoli na dywidendę, to budżet dostanie choć podatki - pytanie, czy to
    cnota czy głupota?
    Naprawdę ciekawe, czy KNF pozwoli na ratowanie (na krótką metę) budżetu kosztem
    przyszłych kłopotów banków?
    Bo musi być już bardzo źle, skoro "państwowe" banki muszą być zarządzane tak, by
    wykazać zysk (mimo oczywistych zagrożeń i potrzeby rezerw na franki, od czego jest
    wolny tylko alior), a nie zarządzane po pisiorsku, gdzie ten zysk poszedłby na
    dojenie...

  • 30. Data: 2021-08-20 13:39:55
    Od: rAzor <j...@o...es>

    Dawid Rutkowski pisze:

    > Czy to dzisiejszy "przekaz dnia", układany przez kłamców i wypisywany gdzie się
    tylko da przez debili dla debili?
    > Od kiedy to Lasy Państwowe są spółką?

    Kurwiu, pytanie było o organizację, ale masz kompoty aby czytac wontek

    Jak potrzebujesz spolki i gdzie kase pcha to masz:

    Nr 38/ 2020 | 05-06-2020
    PKN ORLEN S.A. (,,Spółka") informuje, że Zwyczajne Walne Zgromadzenie PKN
    ORLEN S.A. w dniu 5 czerwca 2020 roku, po zapoznaniu się z wnioskiem
    Zarządu, postanowiło podzielić zysk netto Spółki za 2019 rok w wysokości 4
    813 592 019,09 PLN w następujący sposób:

    - kwotę 427 709 061,00 PLN przeznaczyć na wypłatę dywidendy (1,00 PLN na 1
    akcję),
    - pozostałą kwotę w wysokości 4 385 882 958,09 PLN przeznaczyć na kapitał
    zapasowy Spółki.

    ... to tez nie spolka kurwiu?

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwu pluje się w kaprawy ryj. Prawdą!