eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach. › Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 20 Aug 2021 04:37:18 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 20 sierpnia 2021 o 12:34:45 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Mistrzu, o niczym nie marzę tylko abyś mi wytłumaczył na co idą zyski
    > państwowej spółki.

    Ciekawe, czy KNF pozwoli im wypłacić dywidendę, żeby mogła pójść na rozkurz m.in. na
    te "dotacje wszelkiego rodzaju" czyli kiełbasę wyborczą - czy też jednak każe im, po
    zapłaceniu podatku, zasilić kapitał rezerwowy na poczet przyszłych kłopotów z
    frankami?
    Dobrze zarządzana spółką nie generuje zysków - nadwyżki inwestuje i zwiększa wartość
    przedsiębiorstwa.
    Jak KNF nie pozwoli na dywidendę, to budżet dostanie choć podatki - pytanie, czy to
    cnota czy głupota?
    Naprawdę ciekawe, czy KNF pozwoli na ratowanie (na krótką metę) budżetu kosztem
    przyszłych kłopotów banków?
    Bo musi być już bardzo źle, skoro "państwowe" banki muszą być zarządzane tak, by
    wykazać zysk (mimo oczywistych zagrożeń i potrzeby rezerw na franki, od czego jest
    wolny tylko alior), a nie zarządzane po pisiorsku, gdzie ten zysk poszedłby na
    dojenie...