    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zgotowalismy sobie ten los
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 8 Feb 2016 22:07:28 +0100

    Dnia Tue, 9 Feb 2016 01:20:47 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):
    > On 02/09/2016 12:46 AM, J.F. wrote:
    [...]
    > Ale żaden z naszych pokomunistycznych rządów raczej głowy nie miał, i
    > jedyne czym się kierował, to:
    > - i jak już będzie blisko wyborów - nasprzedawać jak najwięcej gruszek
    > na wierzbie (polskie społeczeństwo nie ma pamięci dłuższej niż 4 lata,
    > więc kłamstwo wyborcze w Polsce działa _zawsze_).

    No nie wiem. Narod wlasnie jakby przestal wierzyc w obietnice PO.

    > Myślałem, że było to kilka miliardów - a było jednak kilkanaście.
    > http://pikio.pl/rzad-pis-zadluzyl-sie-w-niemieckich-
    bankach/
> [...]
    > polskim długiem było tak duże, że w przeciągu kolejnego
    > tygodnia, obecny obóz władzy postanowił sprzedać dodatkowe
    > obligacje za 7,8 miliarda złotych. W sumie, tylko w pierwszych
    > dwóch tygodniach nowego roku, zadłużyliśmy się na ponad 12
    > miliardów złotych.
    >
    > Moim zdaniem jest to olbrzymie nadużycie ze strony ministra, który z
    > jednej strony publicznie mówi, że "te obligacje sprzedane zagranicy
    > będziemy odkręcać przez następne 25 lat", a z drugiej strony 81% nowych
    > długów w tym roku robi za granicą (czy rząd robi, wszystko jedno).

    Czekaj czekaj - to nowe zadluzenie, czy nowe emisje, a pieniadze pojda
    glownie na wykup starych ?
    Nasze zadluzenie to ~800mld, przyjmujac ze srednio na 5 lat, to by
    dawalo ~160mld do rolowania co roku.

    > Grecja też cieszyła się zaufaniem!

    No fakt, ale teraz swiat powinien byc ostrozniejszy :-)
    I nawet rating S&P nam tak bardzo nie zaszkodzil ..

    > No tak, ale kto ma kasę w Polsce, żeby sfinansować nasz deficyt? Nie ma
    > u nas takich pieniędzy, więc siłą rzeczy:
    > - musimy się zadłużać za granicą - co rząd ochoczo robi, mimo że mówi co
    > innego,

    no ... takie dwa wskazniki:
    -dlug zagraniczny - 35%, krajowy wiec 65%,
    -dlug wobec nierezydentow 58%, a wiec wobec rezydentow 42%.

    Jest wiec w kraju troche pieniedzy, a to juz liczby po okradzeniu OFE
    :-)

    Inna sprawa, ze moze lepiej jak rzad sprowadzi troche zagranicznego
    kapitalu, a nie wyczysci krajowy rynek z pieniadza :-)

    > - musimy pilnie zmniejszyć deficyt - ale rząd cały czas _zwiększa_ ten
    > deficyt!
    > Więc chyba nie chodzi o to, żeby sprzedać "krajowym inwestorom" (czyli
    > komu?), ale jest to takie bajdurzenie przed ekranem dla ciemnego ludu,
    > który to kupi.

    > Jak na razie "dewaluuje się sama", frank znowu powyżej 4 zł.

    I niniejszym ci zagraniczni spekulanci na nasz dlug krajowy dostaja po
    d* :-)

    J.