  • Data: 2016-02-09 10:41:36
    Temat: Re: Zgotowalismy sobie ten los
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 02/09/2016 05:25 AM, J.F. wrote:

    >Opisz, jak chciałbyś to zrobić technicznie?
    >Wartość samego Pekao, przy zdołowanych kursach akcji, bez premii za
    >przejęcie kontroli, to 36 miliardów.

    Ja nie chce tego robic - zwracam tylko uwage, ze tenze Pekao ma 125
    mld depozytow od klientow.
    Czyli pieniadze sa, trzeba tylko klientow namowic, zeby wycofaly z
    lokat 1/4 i kupily za nie akcje :-)

    Oczywiscie tak rozowo nie jest - te pieniadze ulokowane sa w
    kredytach, jakby chciec te 36mld oddac Wlochom i ich pozegnac, to
    gdzies w kraju by ich zabraklo ...

    A technicznie ... wrogie przejecie moze by tak ?
    Rzad podniesie podatek bankowy, skladke na BFG, rezerwe obowiazkowa i
    wymagany wspolczynnik kapitalizacji, poczeka az wartosc spadnie do
    30mld,
    te 30 mld pozyczy, wykupi za nie bank, po czym bank wykupi obligacje
    skarbowe za 30 mld, a rzad pozyczke splaci :-)

    A jakby kogos te obligacje i zadluzenie uwieraly, to zawsze mozna
    paroma swapami zalatwic sprawe :-)

    >- problemy w uzyskaniu częstotliwości przez Polkomtela

    Czekaj czekaj - ostatnio to ja raczej slyszalem, ze to Solorz blokuje
    przetarg na LTE ... no bo Plus LTE juz ma :-)
    Tym razem to chyba nawet Prezydent nie pomogl
    http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/aukcja-lte-polkomtel-i
    -play-pisza-do-prezydenta,577525.html

    >- przymykanie oka urzędów na współpracę T-mobile i orange

    Jest, ale tez Polkomtel ma w miare solidna pozycje.

    >No, pewnie w jakiejś części to takie narzekanie miliardera, ale albo
    >państwo polskie chce budować krajowy kapitał, albo nie.

    Ale jaka to roznica, czy odsetki wyjada za granice, czy miliarder
    sobie nowego Mercedesa kupi ? :-)

    Zaraz ... a Solorz zastawil to wszystko w polskim banku, czy
    zagranicznym ?

    >Spodziewane zyski, idące potencjalnie w miliardy.

    No i co - to w koncu spodziewamy sie wielkiego zysku czy zerowego ?

    W kazdym badz razie Chinczycy blokuja, a widac zysk jest na tyle maly,
    ze sie nie oplaca wspolpracowac z wladzami ... albo moze dla
    niektorych zasady wazniejsze niz pieniadze
    :-)

    >Zauważ, że Chińczycy nie blokują serwisów, które współpracują z
    >władzami komunistycznymi, np. serwisy Microsoftu.

    No coz, serwisy MS, zalezy zreszta ktore, to tak malo polityczne sa.
    Odciecie calkowite bylo dla obu stron klopotliwe, MS jak widac jest w
    sklonny poswiecic Binga ... a moze NSA zalezy, zeby Windows sie w
    Chinach dobrze rozwijal :-)

    Ale moze to wlasnie przyklad dobrej polityki krajowej - po co maja
    jakies obce koncerny zarabiac na reklamie, co to - wlasnego kapitalu
    nie mozemy wypromowac ?

    J.