  • 61. Data: 2017-01-28 13:19:21
    Temat: Re: Zawyżenie pit dla banku
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    news:588896f0$0$661$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Niekoniecznie.
    > Moze mu przedstawil dwie opcje i pracownik wybral lepsza, nawet jesli
    > nielegalna :-)

    Czyli powinien być traktowany jak wspólnik...
    Ale de facto ZUS to niestety quasi podatek.

    > ZUS mozna by rzec, ze oszukuje, ale US znow prawie wcale, bo wzrasta jemu
    > podatek PIT.

    US dostaje więcej 19% zamiast 18%. Chyba, ze "mały" wg reżimowej nowomowy
    - ma być 15%.

    > To weź uczciwie. Jeśli teraz zarabiasz 6tys a rata kredytu to 500zł to
    > przy oficjalnych dochodach 1500zŁ powinieneś mieć raczej zdolność na rate
    > 500zł.

    Jeśli chce spłacić wcześniej to zapłaci w sumie zapewne mniej. "Uczciwie"
    byłoby drożej.
    To nie tylko jego problem - "uczciwych" też. Są naciski na banki aby
    zdolność
    kredytową raczej niedoszacowały niż przeszacowały. Wiele osób mogłoby
    wcześniej spłacić ale przepisy/zalecenia nie pozwolą.

    Arek

  • 62. Data: 2017-01-28 13:26:18
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> napisał w
    wiadomości news:588c8c4a$0$651$65785112@news.neostrada.pl...
    oglegroups.com...

    > Czyli powinien być traktowany jak wspólnik...
    > Ale de facto ZUS to niestety quasi podatek.

    Zapomniałem o 500+ na 1. dziecko. To już pownno podpadać pod paragraf.

    Arek

  • 63. Data: 2017-01-28 13:30:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 28 stycznia 2017 13:19:24 UTC+1 użytkownik Arek napisał:
    > Wiele osób mogłoby
    > wcześniej spłacić ale przepisy/zalecenia nie pozwolą.

    To nie tak. Wcześniej spłacić żadna instytucja nie zabrania ani nawet zabronić nie
    może. Przy kredytach konsumenckich chyba nawet nie może żadnych opłat brać za
    wcześniejsza spłatę
    Tyle że jak ktoś ma małą "oficjalna" zdolnośc to bank mu rozłoży kredyt na 10lat a
    nie na 3 lata.
    Ale jak ten ktoś ma możliwość w ciągu 3 lat spłacić to może tak spłacać. I odsetki
    zapłaci za 3 lata a nie za 10.
    Tyle że trochę formalności więcej- dyspozycje szybszej spłaty itp.

  • 64. Data: 2017-01-28 14:16:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-01-17 o 13:07, Arek pisze:

    > Czyli próbować można... A odsetki?
    > Tylko najciekawsze: jeżeli pożyczam a potem w terminie oddaję to
    > KTO tu niby jest "pokrzywdzony"? Zkładam, że biorę z banku a nie
    > wygrywam konkurs na wsparcie z publicznych ograniczonych środków
    > (bo wtedy "pokrzywdzonym" mogliby być konkurenci do wsparcia).

    Jest szereg przepisów, gdzie pokrzywdzonego de facto nie ma. Kto jest
    pokrzywdzonym, jak nielegalnie posiadasz broń? - przykładowo. A w
    przestępstwach pozakodeksowych, to już niemal reguła. Znajdź
    pokrzywdzonego do sprzedaży alkoholu bez pozwolenia :-)

    W wypadku art. 297 pokrzywdzonym uznaje się bank, czy innego
    udzielającego wsparcia. Bo przedmiotem tego czynu jest posłużenie się
    sfałszowanym dokumentem. Nie ma tu większego znaczenia, czy masz zamiar
    spłacić kredyt, bo jeśli nie masz, to zupełnie inne przestępstwo (art.
    286). Jeszcze większe zamieszanie bywa z kwalifikacją dla wystawcy
    takiego lewego zaświadczenia. Tu nawet w obrębie jednej prokuratury, czy
    sadu są różne pomysły: pomocnictwo do 297, sfałszowanie dokumentu 270.

  • 65. Data: 2017-01-29 21:22:08
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-01-27 o 20:32, Marcin pisze:

    > Nie mam zadnych podwyzek w regulaminie pracy. Zdazaly sie zarowno
    > podwyzki infalcyjne jak i liczone w dziesiatkach procent i jedyna
    > inforamcja w aneksie jest ze strony zmieniaja punkt taki a taki umowy o
    > prace i od dnia tego a tego pensja bedzie wynosic X PLN. Czasami razem z
    > tym jest tez zmiana umowy, ze od dnia tego a tego nastapi zmiana
    > stanowiska na Y. Ale nie jest to powiazane scisle z podwyzka, tzn. moze
    > byc duza podwyzka bez zmiany stanowiska jak i niewielka podwyzka ze
    > zmiana stanowiska.

    w jak dużej firmie pracujesz?

    > Ale jak takie uzasadnienie niby wyglada w papierach? Laurka na czesc
    > pracownika?

    uznaniowo do decyzji analityka, jeżeli stwierdzi, że dostałeś podwyżkę
    "pod kredyt" to negat

    > W sumie to mam tylko KH brany na ok. polowe zdolnosci kredytowej i KK
    > wiec pewnie troche inaczej wyglada sytuacja jak ktos ma jakies dochody
    > bez dokumentow i bierze prawie pod maksimum zdolnosci z dochodow
    > oficjalnych.

    oczywiscie tak jak piszesz, rozpatrywany jest całokształt sytuacji a nie
    tylko jeden z aspektów

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 66. Data: 2017-01-29 21:29:19
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-01-27 o 20:44, Marcin pisze:

    > No to moja nie potwierdzi. Zarowno obecna jak i poprzednie ale to byly
    > duze korpo.

    nawet, ze jesteś tam zatrudniony?

    jak jest to duże korpo i taki mają zwyczaj to ok, gorzej jak jest to
    jakaś mikro firma i wlasciciel nie chce się do Ciebie przyznać

> [...]
    > sepcjalista albo i kierwonik dzialu specjalistow (a ze jednoosobowego to
    > juz nie trzeba pisac) tylko ze w malej firmie to pewnie nie znaczy
    > absolutnie nic (skoro wlasciciel dal podwyzke pod kredyt to i zmienic
    > stanowisko pracownikowi mogl pod kredyt) a w duzej nazwy stanowisk tez
    > maja niewiele wspolnego z podwyzkami, np. sa firmy ktore maja mnostwo
    > dyrektorow, w innych osoby o tych samych kompetencjach nazywa sie
    > kierownikami a w jeszcze innych te same zadania wykonuja osoby
    > zatrudnione na normalnych stanowiskach ale ktore pelnia relanie funkcje

    zależy jak duza to firma, czy "prezes", jego sekretarka i adres firmy w
    prywatnym mieszkaniu czy większy podmiot, w ktorym obowiązują okreslone
    zwyczaje

    ani ja, ale wiem jak oni myślą i co należy napisać, aby było dobrze

    > Na szczescie nim nie jestem. Ale jezeli do niedawna szef komus placil 2K
    > PLN a teraz nie moze znalesc ludzi do pracy i za to samo placi 3,5K PLN
    > (takze dotychczasowym pracownikom, zeby jego starzy pracownicy nie
    > przeszli do konkurencji) to taka podwyzka jest zla?

    i do jest zdrowe podejście, wyszkolonego i wydajnego pracownika nie
    puszcza się do konkurencji

    generalnie: jeżeli podwyżka wynika z pobudek, które można wyjaśnic, ma
    to sensowne uzasadnienie etc... i faktycznie nie jest to jakiś kant to
    temat na 99% przejdzie

    a jeżeli ktoś zarabia np. 3000 zł (z czego połowa w kopercie) i
    pracownik nagle dostanie podwyżkę (za którą zwykle sam płaci) to trzeba
    się mocno nagimnastykować, aby temat przeszedł, ale jak klient jest
    szczery i glupot doradcy nie opowiada to również jest to do zrobienia
    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 67. Data: 2017-01-29 21:34:14
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-01-27 o 21:49, J.F. pisze:

    > Wymog jednak czesto jest, i masz to robic sam, bez wezwania :-)
    >
    > A zaniechanie ... moze owocowac wypowiedzeniem kredytu.
    >
    > J.

    jeżeli wynagrodzenie ma na konto wpływać a nie wpływa to bank kredytu
    nie wypowie (to nie jest podstawa ku temu), a jedynie może podwyższyć
    marżę bo klient nie spełnia warunków promocji

    pamiętajcie: bank NIE MOŻE zmusić klienta do wzięcia czegokolwiek oprócz
    kredytu i rachunku technicznego, w każdym banku jest to możliwe, ale....

    takie kredyty są BARDZO drogie, dlatego banki organizują (opcjonalne)
    promocje: załóż konto, przelewaj wynagrodzenie, weź KK, jakieś
    ubezpieczenie i dostaniesz np. marżę 1,7 i prowizję 0%, a jak nie chcesz
    to marża 2,7 i 2% prowizji: to klient decyduje czy z promocji skorzystać
    chce czy woli "goły" kredyt

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 68. Data: 2017-01-29 21:45:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2017 13:07:59 +0100, Arek napisał(a):
    > Coraz wiecej w tym kodeksie...

    No wiesz - musi przybywac, skoro przybywa form popelniania ...
    szkodliwych czynow.

    > Czyli próbować można... A odsetki?

    Zaspokool roszczenia ... z odsetkami :-)

    > Tylko najciekawsze: jeżeli pożyczam a potem w terminie oddaję to
    > KTO tu niby jest "pokrzywdzony"?

    Ja jestem pokrzywdzony, bo ja w tym banku pieniadze trzymam, i chce,
    zeby byly bezpiecznie lokowane :-)

    No i Bank jest poszkodowany, i jego akcjonariusze, bo sam wiesz - nie
    wszyscy beda oddawac w terminie.

    J.

  • 69. Data: 2017-01-29 22:01:40
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-01-27 o 21:00, Marcin pisze:

    > Podejrzewam ze praktycznie nikt a bank nawet nie ma na to procedur czego
    > dowodzi wpis Kamila Joncy z watku.

    no to taki przypadek (autentyczny): w umowie kredytu info, że należy
    informować (bez wezwania) bank o zmianie danych, sytuacji finansowej itp...
    czyli zmieniasz miejsce zamieszkanie - informuj, zmieniłeś nr. tel. albo
    email - informuj, kupiłeś toster na raty (16 zł/m-c) - informuj

    ale klient był mądrzejszy, bo "panie, kogo to wszystko obchodzi" no i
    pewnego dnia telefon "panie, bo ja chcę większe mieszkanie i niech bank
    przeniesie kredyt na inną nieruchomość"

    napisaliśmy ładne pismo i zgadnijcie jaka odp. banku?

    ODMOWA, kliencie nie zastosowałeś się do paragrafów X, punktów Y umowy
    kredytowej i my NIE wyrażamy zgody na zmianę zabezpieczenia; klient =
    szok! jak oni tak mogli?!

    trzeba było refinansować kredyt w innym banku, jednocześnie zmieniając
    zabezpieczenie, łatwo nie było + koszty jakie klient poniósł i poniesie,
    bo nowy kredyt już droższy

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 70. Data: 2017-01-29 22:25:20
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-01-29 o 21:22, RobertS pisze:

    > w jak dużej firmie pracujesz?

    Kiedys jakies 500 osob, po wchloniecu przez inna prawie 4000 w Polsce.
    Obydwie to oddzialy korporacji (dokladnie to sp. z o.o. zarejestrowane w
    Poslce gdzie wlascicielem jest zagraniczna firma). Aneksy wygladaja
    praktycznie identycznie w obydwu firmach.

    > uznaniowo do decyzji analityka, jeżeli stwierdzi, że dostałeś podwyżkę
    > "pod kredyt" to negat

    Ale mozesz podac przyklad 1 uzasadnienia podwyzki jakich wiele
    widziales? Bo nigdy czegos takiego nie widzialem.

    Pozdrawiam,
    Marcin