  • 71. Data: 2017-01-29 22:31:55
    Temat: Re: Zawyżenie pit dla banku
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-01-29 o 22:01, RobertS pisze:

    > trzeba było refinansować kredyt w innym banku, jednocześnie zmieniając
    > zabezpieczenie, łatwo nie było + koszty jakie klient poniósł i poniesie,
    > bo nowy kredyt już droższy

    Czyli pierwszy bank poniosl jakis koszt (mial sprawdzonego klienta ktory
    splacal bez opoznien) i dal go sobie podebrac przez konkurencje? No ale
    jak to w korpo pewnie jedni maja jakiec ustawione cele to je realizuja a
    zysk calkowity sie gdzies tam rozmywa...
    W sumie jak kredyt splacany bez opoznien i w PLN to co za problem go
    przeniesc do innego banku ? - troche gorzej jak to w CHF i zabezpiecznie
    nie odpowaida kredytowi. Banki raczej powinny byc zainteresowane
    przejmowaniem takich klientow.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 72. Data: 2017-01-30 08:41:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-01-17 o 22:01, RobertS pisze:

    > no to taki przypadek (autentyczny): w umowie kredytu info, że należy
    > informować (bez wezwania) bank o zmianie danych, sytuacji finansowej itp...
    > czyli zmieniasz miejsce zamieszkanie - informuj, zmieniłeś nr. tel. albo
    > email - informuj, kupiłeś toster na raty (16 zł/m-c) - informuj

    Ale tu ju brak informacji dla banku nie rodzi żadnej odpowiedzialności.

    > ale klient był mądrzejszy, bo "panie, kogo to wszystko obchodzi" no i
    > pewnego dnia telefon "panie, bo ja chcę większe mieszkanie i niech bank
    > przeniesie kredyt na inną nieruchomość"
    >
    > napisaliśmy ładne pismo i zgadnijcie jaka odp. banku?
    >
    > ODMOWA, kliencie nie zastosowałeś się do paragrafów X, punktów Y umowy
    > kredytowej i my NIE wyrażamy zgody na zmianę zabezpieczenia; klient =
    > szok! jak oni tak mogli?!
    >
    > trzeba było refinansować kredyt w innym banku, jednocześnie zmieniając
    > zabezpieczenie, łatwo nie było + koszty jakie klient poniósł i poniesie,
> [...]
    Ale bank stracił klienta. Ten miecz ma dwa ostrza. Plus informacja dla
    znajomych, ze to bank robiący dziwne problemy.

  • 73. Data: 2017-01-30 10:42:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Ale tu ju brak informacji dla banku nie rodzi żadnej
    >odpowiedzialności.

    Karnej. Bo w umowie zapewne jest punkt "Bank moze wypowiedziec umowe
    kredytu w razie ... niespelnienia wymogow z punku a.b.c"/

    >Ale bank stracił klienta. Ten miecz ma dwa ostrza. Plus informacja
    >dla
    >znajomych, ze to bank robiący dziwne problemy.

    A znajomi i tak wybiora najtanszy bank :-(

    J.

  • 74. Data: 2017-01-30 12:18:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> writes:

    >Bank. Przez okres twojego kredytu ponosił RYZYKO większe niż był
    >przekonany że ponosi.

    Ale jak to ryzyko przeliczyc na pieniadze ?

    J.

  • 75. Data: 2017-01-30 12:19:40
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup

    > Ale jak to ryzyko przeliczyc na pieniadze ?

    A jak to się robi przy ubezpieczeniach?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    gossip, n.:

  • 76. Data: 2017-01-30 12:19:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >konkurencje? No ale jak to w korpo pewnie jedni maja jakiec ustawione
    >cele to je realizuja a zysk calkowity sie gdzies tam rozmywa...

    Co mial zarobic na prowizji, to zarobil, teraz zarobi po raz drugi :-)

    J.

  • 77. Data: 2017-01-30 14:33:36
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Jest szereg przepisów, gdzie pokrzywdzonego de facto nie ma. Kto jest
    > pokrzywdzonym, jak nielegalnie posiadasz broń? - przykładowo. A w
    > przestępstwach pozakodeksowych, to już niemal reguła. Znajdź
    > pokrzywdzonego do sprzedaży alkoholu bez pozwolenia :-)

    W obu przypadkach państwo.
    A to już zbrodnia.

  • 78. Data: 2017-01-30 15:47:35
    Od: Tadeusz Biela <b...@g...com>

    > Zaspokool roszczenia ... z odsetkami :-)

    tak mi przyszło do głowy - co byłoby gdyby do kredytu
    np. 10.000 bank wpisał sobie karę umowną za posłużenie
    się nierzetelnym dokumentem 50.000zł

    czy taka klauzula byłaby ważna?
    i czy bank mógłby jej skutecznie domagać się
    szantażując klienta że jak nie chce to sąd karny...

  • 79. Data: 2017-01-30 23:01:29
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-01-29 o 22:25, Marcin pisze:
    > Witam

    > Kiedys jakies 500 osob, po wchloniecu przez inna prawie 4000 w Polsce.
    > Obydwie to oddzialy korporacji (dokladnie to sp. z o.o. zarejestrowane w
    > Poslce gdzie wlascicielem jest zagraniczna firma). Aneksy wygladaja
    > praktycznie identycznie w obydwu firmach.

    dla banku to będzie duża firma (in plus)

    > Ale mozesz podac przyklad 1 uzasadnienia podwyzki jakich wiele
    > widziales? Bo nigdy czegos takiego nie widzialem.

    dobre uzasadnienie jest takie: aneks do umowy o pracę, zmiana stanowiska
    (katogorii zaszeregowania, grupy) z X na Y + z dniem XYZ ustala się nową
    wysokość wynagrodzenia w kwocie ZZZ zgodnie z regulaminem pracy w firmie YYY

    nie jakieś uznaniowe, motywacyjne lub inne, tak mówi regulamin i
    pracownikowi należy się podwyżka "jak psu zupa"

    oczywiście w większych firmach kwestia awansu, zmiany wynagrodzenia
    itp...są określone przez HR

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 80. Data: 2017-01-30 23:13:54
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-01-29 o 22:31, Marcin pisze:

> [...]
    > jak to w korpo pewnie jedni maja jakiec ustawione cele to je realizuja a
    > zysk calkowity sie gdzies tam rozmywa...

    niektóre banki lubią zarobić dużo i szybko dlatego na starcie spora
    prowizja lub/i np. kosztowne ubezpieczenie, potem klient jak chce to
    niech spada, przyjdzie kolejny i znowu go skroimy na ww.

> [...]
    > przeniesc do innego banku ? - troche gorzej jak to w CHF i zabezpiecznie
    > nie odpowaida kredytowi. Banki raczej powinny byc zainteresowane

    1. zdolność kredytowa
    2. LTV

    wielu kredytów w PLN nie da się przenieść, a z drugiej strony klientom
    się nie chce, bo procedura, pewne koszty itp...
    chociaż oczywiście się opłaca, bo jeżeli warunki lepsze to po pewnym
    czasie to wszystko się zwróci

    --
    pozdrawiam
    RobertS