    From: RobertS <b...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zawyżenie pit dla banku
    Date: Sun, 29 Jan 2017 21:29:19 +0100

    W dniu 2017-01-27 o 20:44, Marcin pisze:

    > No to moja nie potwierdzi. Zarowno obecna jak i poprzednie ale to byly
    > duze korpo.

    nawet, ze jesteś tam zatrudniony?

    jak jest to duże korpo i taki mają zwyczaj to ok, gorzej jak jest to
    jakaś mikro firma i wlasciciel nie chce się do Ciebie przyznać

> [...]
    > sepcjalista albo i kierwonik dzialu specjalistow (a ze jednoosobowego to
    > juz nie trzeba pisac) tylko ze w malej firmie to pewnie nie znaczy
    > absolutnie nic (skoro wlasciciel dal podwyzke pod kredyt to i zmienic
    > stanowisko pracownikowi mogl pod kredyt) a w duzej nazwy stanowisk tez
    > maja niewiele wspolnego z podwyzkami, np. sa firmy ktore maja mnostwo
    > dyrektorow, w innych osoby o tych samych kompetencjach nazywa sie
    > kierownikami a w jeszcze innych te same zadania wykonuja osoby
    > zatrudnione na normalnych stanowiskach ale ktore pelnia relanie funkcje

    zależy jak duza to firma, czy "prezes", jego sekretarka i adres firmy w
    prywatnym mieszkaniu czy większy podmiot, w ktorym obowiązują okreslone
    zwyczaje

    ani ja, ale wiem jak oni myślą i co należy napisać, aby było dobrze

    > Na szczescie nim nie jestem. Ale jezeli do niedawna szef komus placil 2K
    > PLN a teraz nie moze znalesc ludzi do pracy i za to samo placi 3,5K PLN
    > (takze dotychczasowym pracownikom, zeby jego starzy pracownicy nie
    > przeszli do konkurencji) to taka podwyzka jest zla?

    i do jest zdrowe podejście, wyszkolonego i wydajnego pracownika nie
    puszcza się do konkurencji

    generalnie: jeżeli podwyżka wynika z pobudek, które można wyjaśnic, ma
    to sensowne uzasadnienie etc... i faktycznie nie jest to jakiś kant to
    temat na 99% przejdzie

    a jeżeli ktoś zarabia np. 3000 zł (z czego połowa w kopercie) i
    pracownik nagle dostanie podwyżkę (za którą zwykle sam płaci) to trzeba
    się mocno nagimnastykować, aby temat przeszedł, ale jak klient jest
    szczery i glupot doradcy nie opowiada to również jest to do zrobienia
    --
    pozdrawiam
    RobertS