    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zawyżenie pit dla banku
    Date: Sat, 28 Jan 2017 13:19:21 +0100

    news:588896f0$0$661$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Niekoniecznie.
    > Moze mu przedstawil dwie opcje i pracownik wybral lepsza, nawet jesli
    > nielegalna :-)

    Czyli powinien być traktowany jak wspólnik...
    Ale de facto ZUS to niestety quasi podatek.

    > ZUS mozna by rzec, ze oszukuje, ale US znow prawie wcale, bo wzrasta jemu
    > podatek PIT.

    US dostaje więcej 19% zamiast 18%. Chyba, ze "mały" wg reżimowej nowomowy
    - ma być 15%.

    > To weź uczciwie. Jeśli teraz zarabiasz 6tys a rata kredytu to 500zł to
    > przy oficjalnych dochodach 1500zŁ powinieneś mieć raczej zdolność na rate
    > 500zł.

    Jeśli chce spłacić wcześniej to zapłaci w sumie zapewne mniej. "Uczciwie"
    byłoby drożej.
    To nie tylko jego problem - "uczciwych" też. Są naciski na banki aby
    zdolność
    kredytową raczej niedoszacowały niż przeszacowały. Wiele osób mogłoby
    wcześniej spłacić ale przepisy/zalecenia nie pozwolą.

    Arek