  • 11. Data: 2007-09-16 17:29:44
    Temat: Re: Zakup przy pomocy karty. Środki zdjęte po roku
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 16.09.2007 Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał/a:

    > To zalezy od banku i jego klienta. Bank zawsze moze obciazyc klienta,
    > nawet bylego, moze takze odrzucic taka operacje jak zbyt pozna
    > (chargebackiem). Jesli bank obciazy klienta, to ten moze sie z tym
    > zgodzic (dostal wtedy po prostu nieoprocentowany kredyt na rok,
    > w sumie nie wyszlo zle) lub moze ta transakcje reklamowac.

    Na jakiej podstawie? Przecież ją wykonał. Są trzy lata na dochodzenie
    zapłaty. Odsetek i innych kar za zwłokę tutaj nie powinno się naliczać,
    natomiast kwoty transakcji - dlaczego nie?
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 12. Data: 2007-09-16 19:43:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> writes:

    > lub moze ta transakcje reklamowac.
    >
    > Na jakiej podstawie?

    Bo np. jej nie rozpoznaje, albo mu sie zdaje ze to duplikat obciazenia
    sprzed roku. Kto to tam moze wiedziec.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2007-09-16 20:16:37
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Bo np. jej nie rozpoznaje, albo mu sie zdaje ze to duplikat obciazenia
    > sprzed roku. Kto to tam moze wiedziec.

    No, to dobrze określiłeś - reklamować może. W sumie zawsze może. :)
    Natomiast skoro nie zapłacił, to nic nie stoi na przeszkodzie, że skoro
    usługę lub towar przyjął - zapłacić powinien. Do trzech lat.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 14. Data: 2007-09-16 21:25:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> writes:

    > No, to dobrze określiłeś - reklamować może. W sumie zawsze może. :)

    To wlasnie mialem na mysli.

    > Natomiast skoro nie zapłacił, to nic nie stoi na przeszkodzie, że skoro
    > usługę lub towar przyjął - zapłacić powinien. Do trzech lat.

    Nie wiem czy tylko do trzech lat. Pozniej tez nic nie stoi na
    przeszkodzie :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2007-09-16 21:37:29
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    1. Klient dokonał transakcji, która nie pokazała się na wyciągu ani w
    następnym miesiącu ani później. Co powinien w takim wypadku zrobić?
    Oczywiście zgłosić do banku niezgodność zestawienia z faktycznie wykonanymi
    transakcjami. Działa to w dwie strony = nie tylko wtedy kiedy bank obciąży
    za transakcję, której się nie wykonało. Oczywiście tego nie zrobił, bo
    pomyślał, że transakcja "zaginęła".
    2. Nie ma żadnego dokładnego przepisu mówiącego o tym w jakim terminie
    można obciążyć konto klienta. Organizacje płatnicze dają zazwyczaj max. 6
    m-cy. Jednak okres ten może uleć wydłużeniu (są różne sytuacje).
    3. Gdyby konto zostało zamknięte to już sprawa banku co dalej zrobić. Czy
    ścigac klienta czy nie. Przecież mógłbym zapłacić kartą w żelazku na
    Barbadosie i np. dokumenty dotarłyby do banku za 2 miesiące, a ja sprytnie
    zlikwidowałbym wcześniej konto...
    4. Generalnie klient ma zdawać sobie sprawę, że jeżeli dokonał zakupu to
    zostanie obciążony. Od tej zasady nie powinno być wyjątków. Wściekanie się
    na bank jest co najmniej niestosowne...

    p.s.
    ten temat był już kiedys analizowany w prasie, przedawnienia nie są
    stosowane

    pozdr.
    RobertS

  • 16. Data: 2007-09-16 22:19:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "RobertS" <b...@p...pl> writes:

> [...]
    > następnym miesiącu ani później. Co powinien w takim wypadku zrobić?
    > Oczywiście zgłosić do banku niezgodność zestawienia z faktycznie wykonanymi

    Nie ma w tym nic oczywistego. Zeby taka transakcje znalezc, trzeba
    porownywac kwity z wyciagami, szukajac pozycji, ktorych nie ma na
    wyciagu. O ile w druga strone ludzie moze to robia, o tyle w ta
    - watpie.

    > Działa to w dwie strony = nie tylko wtedy kiedy bank obciąży
    > za transakcję, której się nie wykonało. Oczywiście tego nie zrobił, bo
    > pomyślał, że transakcja "zaginęła".

    Podejrzewam ze w ogole nic nie pomyslal.

    > 2. Nie ma żadnego dokładnego przepisu mówiącego o tym w jakim terminie
    > można obciążyć konto klienta. Organizacje płatnicze dają zazwyczaj max. 6
    > m-cy. Jednak okres ten może uleć wydłużeniu (są różne sytuacje).

    Raczej skroceniu, jesli konto zostalo zlikwidowane.
    Z tym ze w ogole obciazyc mozna zawsze. Bank moze, choc nie musi,
    takie obciazenie odrzucic bez podawania dodatkowych przyczyn.

> [...]
    > ścigac klienta czy nie. Przecież mógłbym zapłacić kartą w żelazku na
    > Barbadosie i np. dokumenty dotarłyby do banku za 2 miesiące, a ja sprytnie

    Bank w takim przypadku moze zrobic chargeback, sklep powinien zdazyc
    w ciagu miesiaca.

    Pozne obciazenia to nieustanne zrodlo problemow, zarowno dla sklepu
    jak i dla wydawcy karty.

    > 4. Generalnie klient ma zdawać sobie sprawę, że jeżeli dokonał zakupu to
    > zostanie obciążony.

    A to juz zupelnie inna sprawa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2007-09-17 05:26:04
    Temat: Re: Zakup przy pomocy karty. rodki zdjęte po roku
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Wrz, 18:52, Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:

    > Chyba po 2 albo 3 latach - zerknij do Kodeksu Cywilnego

    Dziwne, ze nie widzial takiej platnosci, a raczej jej braku?
    to nie 20 zl i raczej brak sciagniecia srodkow powinien dziwic i byc
    dostrzegalny.

    No coz - dostal nieoprocentowany roczny kredyt.

  • 18. Data: 2007-09-17 05:57:32
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Sep 2007 23:37:29 +0200,
    osoba podpisana: RobertS <b...@p...pl>
    napisała:
    [...]
    > p.s.
    > ten temat był już kiedys analizowany w prasie, przedawnienia nie są
    > stosowane
    A jakieś wskazówki ? Trochę mi się nie chce w to wierzyć. Naprawdę nie
    mam obowiązku trzymać slipów/pamiętać o zakupach >3 lata temu.
    KJ

    Remember: Silly is a state of Mind, Stupid is a way of Life.
    -- Dave Butler

  • 19. Data: 2007-09-17 07:56:28
    Od: "kura" <k...@k...com>

    > Wszystko się zgadza.
    > W 2006 wydałeś pieniądze, które przestały być twoje, natomiast leżały "w
    > depozycie" na twoim koncie. Po czym przepuściłeś "depozyt" jeszcze raz, a
    > w momencie kiedy właściciel zgłosił się, po swoje okazało się że ich nie
    > ma, więc bank zrobił ci debet. Pretensje tylko do siebie.

    Dziwna logika, czy wedlug Ciebie w Dawid mialby obowiazek utrzymywania
    rachunku do konca swiata tylko dlatego ze gdzies w sklepie lub banku ktos o
    czyms zapomnial? A kto ponosilby ewentualne koszty? - w mbanku jest za darmo
    ale inne banki przeciez pobieraja za to oplaty. Wyjasnisz mi to?

    --
    rw

  • 20. Data: 2007-09-17 08:07:20
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 17 Wrz, 09:56, "kura" <k...@k...com> wrote:

> [...]
    > czyms zapomnial? A kto ponosilby ewentualne koszty? - w mbanku jest za darmo
    > ale inne banki przeciez pobieraja za to oplaty. Wyjasnisz mi to?

    Po prostu nalezy reklamowac rowniez transakcje, ktore
    przeprowadzilismy a nie zeszly pieniadze.
    Wybacz, ale 600 zl jest kwota do zapamietania i dostrzegalna jako
    nadwyzka srodkow, gdy przeznaczona na cos kwota w tej wysokosci
    pozostanie niezrealizowana.