  • 21. Data: 2007-09-17 08:13:58
    Temat: Re: Zakup przy pomocy karty. Środki zdjęte po roku
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Wybacz, ale 600 zl jest kwota do zapamietania i dostrzegalna jako
    > nadwyzka srodkow, gdy przeznaczona na cos kwota w tej wysokosci
    > pozostanie niezrealizowana.

    Brałeś kiedyś ślub?

    MJ

  • 22. Data: 2007-09-17 08:18:33
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 17 Wrz, 10:13, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Brałeś kiedyś ślub?
    >
    > MJ

    Bralem.
    Pamietalem, zeby zaplacic za obraczki.

  • 23. Data: 2007-09-17 08:38:39
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    krzysztofsf wrote:

    > Bralem.
    > Pamietalem, zeby zaplacic za obraczki.

    Przecież on zapłacił. A z mojego doświadczenia wynika że ślub to jest taki
    pożar na koncie, że bez szczegółowej analizy wyciągów różnica 600zł jest
    nie do zauważenia.

    p. m.

  • 24. Data: 2007-09-17 08:43:17
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 17 Wrz, 10:38, mvoicem <m...@g...com> wrote:
> [...]

    > pożar na koncie, że bez szczegółowej analizy wyciągów różnica 600zł jest

    No coz. Po slubie raczej sie robi analize strat i zyskow. Chyba, ze
    ktos ma staly zwyczaj wywalania wyciagow bez czytania.

    Z mojego doswiadczenia, to rachube raczej traci sie przy pogrzebie
    bliskiej osoby - wtedy czlowiek faktycznie nie kontaktuje za co i
    kiedy placi.

  • 25. Data: 2007-09-17 11:19:07
    Od: "MrMrooz " <m...@W...gazeta.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > Wybacz, ale 600 zl jest kwota do zapamietania i dostrzegalna jako
    > nadwyzka srodkow, gdy przeznaczona na cos kwota w tej wysokosci
    Rozumiem, że trzymasz wszystkie slipy i na każdym zaznaczasz - ten się
    pojawił na wyciągu, jest OK. Jak po miesiącu nie ma na jakimś odfajkowane, że
    jest OK, to co? Dzwonisz do banku? Proszę przelać taką i taką kwotę do
    takiego sklepu? Czy dzwonisz/idziesz do sklepu - hej możecie łaskawie pobrać
    swoją kasę bo mi jeden slip ciągle nie odfajkowany wisi?

    Ja rozumiem, że sprawdzam czy nie ma nie moich transkacji, ale w drugą stronę?

    Poza tym, skąd wiesz że te 600 dla niego to nie to samo co 30 dla Ciebie?

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 26. Data: 2007-09-17 11:47:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Po prostu nalezy reklamowac rowniez transakcje, ktore
    > przeprowadzilismy a nie zeszly pieniadze.

    I co niby bank mialby z ta reklamacja zrobic?

    > Wybacz, ale 600 zl jest kwota do zapamietania i dostrzegalna jako
    > nadwyzka srodkow, gdy przeznaczona na cos kwota w tej wysokosci
    > pozostanie niezrealizowana.

    Taaaak, bo wszyscy maja "kwoty" "poprzeznaczane" na wszystkie zakupy.
    Moze jeszcze ksiegowy powinien byc na pol etatu i robic bilanse?
    Zejdz na ziemie, normalni ludzie jak dostana wyciag, patrza w co
    wieksze pozycje (a moze nawet we wszystkie), i jesli tylko nie ma
    tam niczego podejrzanego, nie wnikaja w to bardziej niz trzeba.

    Pamietac o wszystkich dokonanych zakupach? Bez zartow.

    Rozumialbym moze jakis wielki zakup, z ktorym musimy specjalnie
    kombinowac (np. zwiekszac limit karty albo inne takie) -
    rzeczywiscie bym sie zdziwil ze takie cos sie nie objawilo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2007-09-17 13:18:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kura wrote:

    > Dziwna logika, czy wedlug Ciebie w Dawid mialby obowiazek utrzymywania
    > rachunku do konca swiata tylko dlatego ze gdzies w sklepie lub banku
    > ktos o czyms zapomnial? A kto ponosilby ewentualne koszty? - w mbanku
    > jest za darmo ale inne banki przeciez pobieraja za to oplaty. Wyjasnisz
    > mi to?

    Miałby obowiązek utrzymywania nieswoich pieniedzy na koncie tak długo
    jak długo miałby to konto.
    Potem kodeks cywilny przewiduje dochodzenie roszczeń przez 3 lata.

  • 28. Data: 2007-09-17 13:43:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Miałby obowiązek utrzymywania nieswoich pieniedzy na koncie tak długo
    > jak długo miałby to konto.

    Ohoho. A co z prowizja za taka usluge?

    > Potem kodeks cywilny przewiduje dochodzenie roszczeń przez 3 lata.

    KC przewiduje przedawnienie, natomiast dochodzic swoich roszczen
    mozna takze pozniej. Tyle ze skutecznosc moze byc mniejsza.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 29. Data: 2007-09-17 14:05:26
    Od: Kuba <k...@a...w.sygnaturce.pl>

    kura pisze:

> [...]
    > ktos o czyms zapomnial? A kto ponosilby ewentualne koszty? - w mbanku
    > jest za darmo ale inne banki przeciez pobieraja za to oplaty. Wyjasnisz

    Sprawa jest oczywista. Nawet jak rachunek dawno jest zlikwidowany
    bank przechowuje Twoje dane. Pojawia się obciążenia bank grzecznie
    przysyła Ci wezwanie do zapłaty. Ty również grzecznie niesiesz kasę.
    Kupiłeś (nawet dawno) - to jeśli się nie przedawniło płacisz.
    I nic tu nie ugrasz.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    kuba [at] kowalczuk (KROPKA) net

  • 30. Data: 2007-09-17 16:05:37
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Kuba" <k...@a...w.sygnaturce.pl> wrote in message

> [...]
    > przysyła Ci wezwanie do zapłaty. Ty również grzecznie niesiesz kasę.
    > Kupiłeś (nawet dawno) - to jeśli się nie przedawniło płacisz.

    Z tego co rozumiem autora watku, nie chodzi tutaj o to zeby wymigac sie z
    placenia 600zl tylko o hipotetyczna sytuacje jak to rozwiazac bez
    dodatkowych kosztow dla wlasciciela konta. Otoz wlasciciel konta wykupil
    usluge w banku (karta kredytowa), ktorej zadaniem jest regulowanie za niego
    wszelkich platnosci. Bank spapral sprawe, autor watku nie ma juz konta. I co
    wtedy?

    IMHO (ale to w innym swiecie zapewne) obowiazkiem banku jest przyslac pismo
    wyjasniajace (z przeprosinami za zaistniala sytuacja), a nie zadne "wezwanie
    do zaplaty" i zapowiedz, ze konsultatnt bedzie sie kontaktowal celem
    umowienia sie na odbior gotowki (za pokwitowaniem), lub tez odwiedziny
    konsultanta z POSem, aby za odpowiednim pokwitowaniem odebrac 600zl
    (naprawic blad nierozliczenia transakcji wczesniej). Konsultant oczywiscie
    pojawia sie o umowionej godzinie, klania sie przez cala rozmowe w pas i
    wrecza przeprosinowy zestaw gadzetow od banku. W ten sposob wszyscy sa
    zadowoleni.
    Ewentualnie wersja bardziej "barbazynska" - bank wysyla kuriera po odbior
    gotowki. Dotyczy to oczywiscie sytuacji gdyby autor watku zlikwidowal konta,
    bo nikt nie kaze utrzymywac to konto w nieskonczonosci i pamietac czy cos
    kiedys zostlao rozliczone czy nie.

    Natomiast w/w sytuacja jest czysta - autor watku dokonal zakupu za 600zl i
    kwota zostala sciagnieta z konta i nie wiem nad czym sie pieklic. Im pozniej
    tym lepiej, w koncu pieniadze procentowaly (lub nie, jego strata, bo mogly)
    na koncie.

    pozdrawiam