  • Data: 2018-02-03 19:02:46
    Temat: Re: Wierni sie skonczyli?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 3 Feb 2018 18:11:33 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Jeśli upierasz się nazywać pożyczanie pieniędzy ich kreacją to pełna
    > zgoda. Ja wolę zostać przy tradycyjnym nazewnictwie - pożyczka.

    Nawet i wtedy jest forma kreacji. Kredytobiorca ma 100zl w kieszeni,
    a deponent ma 100zl ... w banku na koncie :-)

    > Błąd logiczny w takim sposobie myślenia o pieniądzu jaki prezentujesz
    > polega na przemilczeniu że z każdą pożyczką jest związany nierozerwalnie
    > termin spłaty po którym ów wirtualny pieniądz znika. Więc jeśli już
    > upierasz się przy "kreacji" to dodaj że chwilowej.

    Pozycza nastepnemu, i to jeszcze zanim splaca, bo jest w ratach.

    Ba - ten watek kiedys poruszalem.
    Zalozmy ze pol spoleczenstwa ma w bankach spore oszczednosci, a pol -
    spory kredyt.
    Pierwsza polowa nie widzi na razie powodu do wydawania, zyja sobie
    szczesliwie z pensji, a pieniadze niech sobie leza w banku.
    Druga polowa ... nie moze splacic kredytow. Bo nie ma tylu pieniedzy w
    panstwie. Bo te oszczednosci to wlasnie z kreacji.
    W jednym skrajnym przypadku grozi masowe bankructwo kredytobiorcom, w
    drugim rewolucja i wyciecie bogaczy.
    W trzecim, nie tak skrajnym - inflacja, jak panstwo zacznie drukowac,
    w czwartym oplaty za przechowanie pieniedzy przez bank, w piatym -
    inwestowanie w przemysl ...

    J.